Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Układ rozrządu

Poprawny montaż napinacza w grupie VW – Jak uniknąć problemów z napięciem paska? [FILM]

Podczas wymiany paska rozrządu w niektórych autach z grupy VW należy zastosować się do szczególnych wymagań z instrukcji montażu napinacza paska. Firma Schaeffler przedstawia prawidłowy proces montażu napinacza, który pozwoli uzyskać prawidłową siłę napięcia paska.

Głowica cylindrów w silnikach spalinowych

Wiele się o niej słyszy, każdy obawia się jej awarii, a jej sprawny stan techniczny jest kluczowy dla prawidłowej eksploatacji. Głowica cylindrów to chyba najistotniejszy element silnika, bo pod nią zachodzą wszystkie procesy, dzięki którym silnik w ogóle działa. Z biegiem czasu element ten nabierał coraz bardziej zróżnicowanych kształtów. Można też powiedzieć, że to, co […]

Jak poprawnie zamontować szpilkę napinacza w 1.9 i 2.0 TDI VW [FILM]

Firma Schaeffler przedstawia jak prawidłowo zamontować szpilkę napinacza paska rozrządu w silnikach 1.9 i 2.0 TDI. Prawidłowy montaż wymaga zamocowania szpilki do końca, prostopadle do głowicy. Film instruktażowy prezentuje jak sprawdzić, czy szpilka została zamontowana w odpowiedni sposób.

Silnik benzynowy bez przepustnicy – na czym polega technologia Fiat MultiAir?

Przepustnica w silnikach spalinowych jest stosowana w celu limitowania przepływu powietrza trafiającego do komory spalania. Dzięki swojemu systemowi regulowania czasu i wysokości otwarcia zaworów ssących, Fiat umożliwił wyeliminowanie przepustnicy w formie, którą znamy. W jaki sposób działa MultiAir i jakie niesie ze sobą korzyści, a jakie komplikacje?

Czynniki podwyższające i skracające żywotność paska rozrządu

W niektórych silnikach producent ustala wyjątkowo długi okres między wymianami zestawu rozrządu. W innych – jest on zaskakująco krótki. Airtex wyjaśnia od czego to zależy i kiedy we własnym interesie można lub nawet trzeba skrócić fabryczny interwał.

Pompa cieczy chłodzącej – newralgiczny element w zestawie rozrządu

W dużej grupie silników samochodowych pompa cieczy jest napędzana paskiem rozrządu. W wyniku zaniedbań serwisowych może okazać się najsłabszym punktem całego zestawu i doprowadzić do zerwania rozrządu lub przynajmniej do jego kolejnej, przedterminowej wymiany.

Czujnik skrzyni biegów – objawy awarii. Problemy z automatyczną skrzynią biegów.

Czujnik prędkości obrotowej skrzyni biegów (czujnik prędkości skrzyni automatycznej) to kluczowy podzespół, mający wpływ na właściwą pracę automatycznej skrzyni biegów. Awaria tego czujnika  powoduje problemy z właściwą pracą automatycznej skrzyni biegów. Jak sprawdzić czujnik skrzyni biegów? Zapytamy o to eksperta.

Co ile wymieniać rozrząd w samochodzie? Wymiana rozrządu – kluczowa kwestia dla silnika

Rozrząd to jeden z najważniejszych elementów każdego silnika samochodowego. Odpowiednia konserwacja i regularna wymiana tego układu są kluczowe dla zachowania prawidłowej pracy pojazdu. Ale ile tak naprawdę powinniśmy czekać, zanim przystąpimy do wymiany rozrządu? W tym artykule przyjrzymy się tej kwestii, przedstawiając zalecenia dotyczące częstotliwości wymiany rozrządu w zależności od typu układu i modelu samochodu.

Nowoczesny samochód nie istnieje bez czujnika Halla

To malutkie pudełeczko w komorze silnika, o którego istnieniu większość kierowców nie ma pojęcia, choć bez niego samochód nawet nie ruszy. Mowa tu o czujniku Halla, który uprościł i ułatwił wiele rzeczy w dziedzinie technologii, a którego obecność zauważamy dopiero wtedy, gdy przestanie działać.

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.