Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:08 Polski producent części wprowadza usprawnienia w swoim katalogu 23.04 Gama Xtra – Mistrzowski styl, Xtra osiągi 23.04 „Bez szkoleń daleko nie zajedziemy” – Phillips Europe wspiera akcje edukacyjne 23.04 Wysokowydajne kleje dwuskładnikowe do szybkich i profesjonalnych napraw silnika i karoserii 23.04 ZF prezentuje nowe technologie dla samochodów osobowych na targach Auto Shanghai

Układ rozrządu

Jak poprawnie zamontować szpilkę napinacza w 1.9 i 2.0 TDI VW [FILM]

Firma Schaeffler przedstawia jak prawidłowo zamontować szpilkę napinacza paska rozrządu w silnikach 1.9 i 2.0 TDI. Prawidłowy montaż wymaga zamocowania szpilki do końca, prostopadle do głowicy. Film instruktażowy prezentuje jak sprawdzić, czy szpilka została zamontowana w odpowiedni sposób.

Napęd łańcuchowy na przykładzie silnika 1.8 TSI – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników przez firmę Schaeffler. Szkolenie będzie dotyczyć łańcuchowych napędów rozrządu. Poprowadzi je Marek Matejkowski, specjalista techniczny Schaeffler.

Koniec PureTecha: Peugeot odcina się od tej nazwy

1 września 2024 Peugeot, Citroen i DS zrezygnowały z używania nazwy PureTech dla swoich silników benzynowych i układów hybrydowych. Czy to odpowiedź na problemy, które silnik miewał w trakcie swojego istnienia?

Silniki 1.5 BlueHDI. Z czego biorą się problemy z rozrządem?

Silniki BlueHDI, stosowane głównie w pojazdach grupy PSA (obecnie Stellantis), od lat cieszą się zainteresowaniem. To motory wysokoprężne, które spełniają rygorystyczne normy emisji spalin. Silniki mają jednak swoje wady, a szczególnym problemem jest zrywający się łańcuch rozrządu. Dlaczego tak się dzieje?

Znany producent części przedstawi szeroką ofertę na targach we Frankfurcie

Tragi Automechanika 2024 we Frankfurcie nadchodzą wielkimi krokami, a wraz z nimi odkrywana jest coraz szersza oferta wystawców. Wśród nich znajdzie się także BorgWarner.

Serwis pompy wody – 6 wskazówek eksperta

Przedstawiamy 6 wskazówek eksperta marki Hepu dotyczące obsługi układu chłodzenia oraz tego, czego należy unikać, aby nie uszkodzić jednego z jej ważnych elementów – pompy wody.

Silnik 1.5 BlueHDI 130 KM – o czym pamiętać przy wymianie rozrządu?

W całej Europie obecnie ponad 2 miliony samochodów napędza silnik 1.5 BlueHDI 130 KM produkcji PSA. To bardzo udana jednostka, która na rynek weszła w 2017 roku i w dalszym ciągu możemy ją spotkać w niektórych modelach.

Zestawy rozrządu, pompy wody, łańcuchy – nowości w ofercie znanej marki

Producent części osprzętu układu rozrządu, marka Dolz, poszerzył swoją ofertę o nowe referencje. Są one przeznaczone do samochodów marek europejskich i azjatyckich.

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.

Pixel