Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:54 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 11:53 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 08:00 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Układ rozrządu

Skrócenie interwału między wymianami rozrządu. Kiedy najlepiej to zrobić?

AIRTEX przypomina, że w niektórych wypadkach należy we własnym zakresie skrócić interwał zalecany przez producenta. Określony przez producenta samochodu interwał pomiędzy wymianami paska rozrządu zakłada, że pasek pracuje w idealnych warunkach. W przypadku aut używanych, które mają za sobą już przynajmniej jedną wymianę zestawu rozrządu, warto ten interwał skrócić – przynajmniej o 20-30%. W skrajnych […]

Najczęstsze przyczyny zużycia zestawów łańcucha rozrządu

W latach osiemdziesiątych silniki markowych producentów z łańcuchami rozrządu uchodziły za wyjątkowo niezawodne, a same łańcuchy – za dożywotnie. We współczesnych samochodach żywotność zestawu łańcucha nie odbiega zbytnio od zestawu żywotności paska rozrządu i wynosi ok. 100-150 tys. km. SKF zwraca uwagę na ten problem, wyjaśnia jego główne przyczyny i podpowiada co można zrobić, aby […]

Konkurs HEPU – WYNIKI

Konkurs MotoFocus i HEPU Germany: Odwieczny dylemat – układ rozrządu paskowy czy łańcuchowy? Którą opcję byś wybrał? Odpowiedź na pytanie dała uczestnikom szansę na wygranie jednego z 3 zestawów nagród.

Rozciągnięty łańcuch rozrządu – przyczyny i konsekwencje

Łańcuch rozrządu jest kluczowym elementem silnika samochodowego. Gdy łańcuch ulega rozciągnięciu, może prowadzić to do poważnych problemów z funkcjonowaniem silnika. Warto zrozumieć główne przyczyny tego zjawiska oraz potencjalne konsekwencje dla samochodu.

Owalne koło zmiennych faz [FILM]

Silniki 1.0 EcoBoost wykorzystują trójowalne przestawiacze faz rozrządu. Film przygotowany przez firmę Schaeffler opisuje zalety tego rozwiązania.

MotoFocus TV: najczęściej zadawane pytania o wymianę paska rozrządu

Czy warto sugerować się interwałami wymiany układu rozrządu, wyznaczanymi przez producentów samochodów? Dlaczego wciąż stosuje się paski a nie łańcuchy? Odpowiedzi na te i inne, najczęściej zadawane pytania o układy rozrządu, udziela Roman Boluk, specjalista techniczny firmy Continental.

Poprawny montaż napinacza w grupie VW – Jak uniknąć problemów z napięciem paska? [FILM]

Podczas wymiany paska rozrządu w niektórych autach z grupy VW należy zastosować się do szczególnych wymagań z instrukcji montażu napinacza paska. Firma Schaeffler przedstawia prawidłowy proces montażu napinacza, który pozwoli uzyskać prawidłową siłę napięcia paska.

Głowica cylindrów w silnikach spalinowych

Wiele się o niej słyszy, każdy obawia się jej awarii, a jej sprawny stan techniczny jest kluczowy dla prawidłowej eksploatacji. Głowica cylindrów to chyba najistotniejszy element silnika, bo pod nią zachodzą wszystkie procesy, dzięki którym silnik w ogóle działa. Z biegiem czasu element ten nabierał coraz bardziej zróżnicowanych kształtów. Można też powiedzieć, że to, co […]

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.