Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Układ rozrządu

Olej w płynie chłodniczym – co jest przyczyną i jakie mogą być skutki?

Olej w płynie chłodniczym świadczy o nieszczelności między układem olejowym a układem chłodzenia. Obecność środka smarnego w chłodziwie może prowadzić do poważnych awarii, spowodowanych problemami z chłodzeniem jednostki. Skąd bierze się olej w płynie chłodniczym i jak zlokalizować nieszczelność?

Wymiana rozrządu to nie tylko pasek. Jakie części podlegają wymianie lub kontroli?

Układy rozrządu na pasku klinowym wymagają regularnej wymiany. Podczas wykonywania takiej usługi warto jest zachęcić klienta do wymiany czy sprawdzenia kilku innych elementów. Co powinno się wymienić razem z rozrządem?

Awarie silnika 1.2 PureTech – co powoduje problemy z tą jednostką?

Silnik 1.2 PureTech koncernu PSA w momencie premiery zapowiadał się bardzo dobrze. W kategorii pojemności od 1.0 do 1.4 litra, kilkukrotnie zajął pierwsze miejsce w plebiscycie na silnik roku. Jednostka zebrała bardzo dobre oceny za swoje parametry pracy, oferując wysoki moment już przy niskich obrotach. Z czasem okazało się jednak, że zastosowane w nim rozwiązania […]

Czym objawia się uszkodzone koło pasowe?

Producent kół pasowych, a także m.in. poduszek silnika czy uszczelniaczy – Corteco, przygotował kilka przydatnych wskazówek dotyczących pracy i montażu koła pasowego. Poradnik przedstawia rodzaje kół pasowych oraz opisuje jakie są objawy nieprawidłowej pracy tych podzespołów.

Co to jest przeskoczenie rozrządu i jakie są jego skutki?

Problemy z uruchomieniem silnika, niemożność uruchomienia, gaśnięcie silnika samochodu podczas zwalniania przed skrzyżowaniem, niekiedy całkowite zniszczenie. To najczęstsze skutki przeskoczenia napędu rozrządu. Jakie są inne skutki przeskoczenia rozrządu? Co jest powodem tego, że napęd rozrządu może przeskoczyć?

Bosch – szkolenia w maju

Firma Bosch przygotowała terminarz szkoleń w maju. Wszystkie szczegóły podane są w poniższej tabeli, a także na stronie internetowej organizatora.

Błąd, który prowadzi do zerwania paska

Producent pomp cieczy chłodzącej oraz zestawów paska rozrządu – firma Airtex, zwraca uwagę na częsty błąd popełniany podczas wymiany rozrządu. Chodzi o przyspieszanie procesu wymiany poprzez zrezygnowanie z fabrycznej procedury i użycia blokad na rzecz indywidualnego oznaczania położenia współpracujących kół zębatych. Airtex przyznaje, że teoretycznie ten sposób czasem się sprawdza, ale wskazuje też na możliwe […]

Zębatki pasków rozrządu w ofercie Denckermann

Marka Denckermann wprowadziła do swojej oferty grupę zębatek pasków rozrządu. W ten sposób gama produktów osprzętu silnika pod postacią pasków, napinaczy i rolek powiększyła się o kolejną grupę.

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.