Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
11:44 Inter Cars z nową strategiczną współpracą 10:56 Nowe czujniki od znanego producenta. Teraz też do pojazdów hybrydowych. 09:26 19.edycja Moto Safety Day odbędzie się w ostatni weekend lipca w Gdyni. Co zaplanowali organizatorzy? 17.07 Zanieczyszczenia w układzie hydraulicznym sprzęgła: skutki oraz jak im zapobiec [FILM] 17.07 Poszerzona oferta podnośników szyb znanego producenta

Układ rozrządu

Jak powinien wyglądać olej silnikowy?

Czarny nie znaczy zużyty, krystalicznie przejrzysty nie znaczy idealny, „rzadki” może być tak naprawdę „gęsty”, a „gęsty” – „rzadki” jak woda. Najwyższa pora, aby rozprawić się ze stereotypami, które wciąż krążą wśród niektórych kierowców. Ba, można się z nimi spotkać nawet w warsztatach. Razem z Andrzejem Husiatyńskim, ekspertem TotalEnergies obalamy popularne mity.

Znaki i blokady przy wymianie rozrządu

Każdy mechanik ma jakieś swoje własne patenty usprawniające wymianę rozrządu. Niezwykle ważne jest jednak, aby sztywno trzymać się fabrycznych zaleceń, a wszelkie indywidualne sposoby traktować jedynie jako dodatek, który nigdy nie może zastępować lub pozostawać w sprzeczności z instrukcją montażu. Airtex przypomina najważniejsze zasady, z którymi możemy się zetknąć podczas pracy i tłumaczy, dlaczego są […]

Nowości w ofercie Dr Motor

Dr Motor uzupełnia swoją ofertę o 31 nowych kół zmiennych faz rozrządu, tzw. fazatorów. Łączna oferta firmy w tej dziedzinie to 40 różnych produktów dla marek Mercedes, BMW, Hyunday, Kia, Toyota, Volkswagen, Opel, Renault, Chevrolet i Nissan.

Lepszy jest pasek rozrządu czy łańcuszek?

Jeszcze nie tak dawno wiele wskazywało na to, że era pasków rozrządu dobiega końca. Rozrządy łańcuchowe stosowane dawniej w drogich pojazdach klasy wyższej trafiły pod maski budżetowych maluchów. Intencją producentów było stworzenie jednostek bezobsługowych, które po przejechaniu 200 czy 300 tys. km nadają się raczej do wymiany niż do naprawy. Chodzi zwłaszcza o małe, tanie […]

Nowa grupa asortymentowa w SKV

Marka SKV rozwija swoją ofertę i wprowadziła nową grupę asortymentową – zestawy łańcucha rozrządu/pompy oleju. Portfolio marki SKV wzbogaciło się o 150 nowych referencji.

Części marki Triscan – czego się po nich spodziewać?

Triscan jest marką, która ma w swojej ofercie szeroki asortyment części motoryzacyjnych. Nie jest jednak typowym producentem. Wzięliśmy udział w konferencji prasowej firmy, gdzie wyjaśniono nam, na czym polega model jej działalności.

Dlaczego należy wymieniać oleje w samochodzie?

Obsługa olejowa współczesnych silników spalinowych w znacznym stopniu ukierunkowana jest na aspekt proekologiczny. Dlatego, podczas jej przeprowadzania, istotnymi czynnikami, które muszą być spełnione są interwał określony przebiegiem samochodu w km oraz specyfikacja oleju.

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.