Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Układ rozrządu

Silnik benzynowy bez przepustnicy – na czym polega technologia Fiat MultiAir?

Przepustnica w silnikach spalinowych jest stosowana w celu limitowania przepływu powietrza trafiającego do komory spalania. Dzięki swojemu systemowi regulowania czasu i wysokości otwarcia zaworów ssących, Fiat umożliwił wyeliminowanie przepustnicy w formie, którą znamy. W jaki sposób działa MultiAir i jakie niesie ze sobą korzyści, a jakie komplikacje?

Czynniki podwyższające i skracające żywotność paska rozrządu

W niektórych silnikach producent ustala wyjątkowo długi okres między wymianami zestawu rozrządu. W innych – jest on zaskakująco krótki. Airtex wyjaśnia od czego to zależy i kiedy we własnym interesie można lub nawet trzeba skrócić fabryczny interwał.

Pompa cieczy chłodzącej – newralgiczny element w zestawie rozrządu

W dużej grupie silników samochodowych pompa cieczy jest napędzana paskiem rozrządu. W wyniku zaniedbań serwisowych może okazać się najsłabszym punktem całego zestawu i doprowadzić do zerwania rozrządu lub przynajmniej do jego kolejnej, przedterminowej wymiany.

Czujnik skrzyni biegów – objawy awarii. Problemy z automatyczną skrzynią biegów.

Czujnik prędkości obrotowej skrzyni biegów (czujnik prędkości skrzyni automatycznej) to kluczowy podzespół, mający wpływ na właściwą pracę automatycznej skrzyni biegów. Awaria tego czujnika  powoduje problemy z właściwą pracą automatycznej skrzyni biegów. Jak sprawdzić czujnik skrzyni biegów? Zapytamy o to eksperta.

Co ile wymieniać rozrząd w samochodzie? Wymiana rozrządu – kluczowa kwestia dla silnika

Rozrząd to jeden z najważniejszych elementów każdego silnika samochodowego. Odpowiednia konserwacja i regularna wymiana tego układu są kluczowe dla zachowania prawidłowej pracy pojazdu. Ale ile tak naprawdę powinniśmy czekać, zanim przystąpimy do wymiany rozrządu? W tym artykule przyjrzymy się tej kwestii, przedstawiając zalecenia dotyczące częstotliwości wymiany rozrządu w zależności od typu układu i modelu samochodu.

Nowoczesny samochód nie istnieje bez czujnika Halla

To malutkie pudełeczko w komorze silnika, o którego istnieniu większość kierowców nie ma pojęcia, choć bez niego samochód nawet nie ruszy. Mowa tu o czujniku Halla, który uprościł i ułatwił wiele rzeczy w dziedzinie technologii, a którego obecność zauważamy dopiero wtedy, gdy przestanie działać.

Nie ocenia się rozrządu “na oko”

Kontrola rozrządu „na oko” nie ma sensu, ponieważ nie da się wizualnie ocenić stanu wszystkich elementów współpracujących. Przed taką „kontrolą” stanu zestawu rozrządu przestrzega firma Airtex –  producent zestawów rozrządów. Rozrząd należy po prostu wymieniać zgodnie z zaleceniami fabrycznymi, a w razie wątpliwości (np. po zakupie używanego auta) wymienić przed terminem, profilaktycznie.

Poprawna wymiana paska rozrządu silnika 2.0 TDI. Szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl.

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników przez firmę Schaeffler. Szkolenie dotyczyć będzie poprawnej wymiany paska rozrządu w popularnych silnikach 2.0 TDI, spotykanych m.in. w samochodach marek Audi czy Volkswagen. Poprowadzi je specjalista techniczny Schaeffler – Marek Matejkowski.

Konkurs HEPU Germany – WYNIKI

Przentujemy wyniki konkursu zorganizowanego przez MotoFocus wspólnie z HEPU Germany. Odpowiedź na pytanie dotyczące rozrządu, dała uczestnikom szansę na atrakcyjne nagrody.

Olej w płynie chłodniczym – co jest przyczyną i jakie mogą być skutki?

Olej w płynie chłodniczym świadczy o nieszczelności między układem olejowym a układem chłodzenia. Obecność środka smarnego w chłodziwie może prowadzić do poważnych awarii, spowodowanych problemami z chłodzeniem jednostki. Skąd bierze się olej w płynie chłodniczym i jak zlokalizować nieszczelność?

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.