Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Układ rozrządu

Nie ocenia się rozrządu “na oko”

Kontrola rozrządu „na oko” nie ma sensu, ponieważ nie da się wizualnie ocenić stanu wszystkich elementów współpracujących. Przed taką „kontrolą” stanu zestawu rozrządu przestrzega firma Airtex –  producent zestawów rozrządów. Rozrząd należy po prostu wymieniać zgodnie z zaleceniami fabrycznymi, a w razie wątpliwości (np. po zakupie używanego auta) wymienić przed terminem, profilaktycznie.

Poprawna wymiana paska rozrządu silnika 2.0 TDI. Szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl.

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników przez firmę Schaeffler. Szkolenie dotyczyć będzie poprawnej wymiany paska rozrządu w popularnych silnikach 2.0 TDI, spotykanych m.in. w samochodach marek Audi czy Volkswagen. Poprowadzi je specjalista techniczny Schaeffler – Marek Matejkowski.

Konkurs HEPU Germany – WYNIKI

Przentujemy wyniki konkursu zorganizowanego przez MotoFocus wspólnie z HEPU Germany. Odpowiedź na pytanie dotyczące rozrządu, dała uczestnikom szansę na atrakcyjne nagrody.

Olej w płynie chłodniczym – co jest przyczyną i jakie mogą być skutki?

Olej w płynie chłodniczym świadczy o nieszczelności między układem olejowym a układem chłodzenia. Obecność środka smarnego w chłodziwie może prowadzić do poważnych awarii, spowodowanych problemami z chłodzeniem jednostki. Skąd bierze się olej w płynie chłodniczym i jak zlokalizować nieszczelność?

Wymiana rozrządu to nie tylko pasek. Jakie części podlegają wymianie lub kontroli?

Układy rozrządu na pasku klinowym wymagają regularnej wymiany. Podczas wykonywania takiej usługi warto jest zachęcić klienta do wymiany czy sprawdzenia kilku innych elementów. Co powinno się wymienić razem z rozrządem?

Awarie silnika 1.2 PureTech – co powoduje problemy z tą jednostką?

Silnik 1.2 PureTech koncernu PSA w momencie premiery zapowiadał się bardzo dobrze. W kategorii pojemności od 1.0 do 1.4 litra, kilkukrotnie zajął pierwsze miejsce w plebiscycie na silnik roku. Jednostka zebrała bardzo dobre oceny za swoje parametry pracy, oferując wysoki moment już przy niskich obrotach. Z czasem okazało się jednak, że zastosowane w nim rozwiązania […]

Czym objawia się uszkodzone koło pasowe?

Producent kół pasowych, a także m.in. poduszek silnika czy uszczelniaczy – Corteco, przygotował kilka przydatnych wskazówek dotyczących pracy i montażu koła pasowego. Poradnik przedstawia rodzaje kół pasowych oraz opisuje jakie są objawy nieprawidłowej pracy tych podzespołów.

Co to jest przeskoczenie rozrządu i jakie są jego skutki?

Problemy z uruchomieniem silnika, niemożność uruchomienia, gaśnięcie silnika samochodu podczas zwalniania przed skrzyżowaniem, niekiedy całkowite zniszczenie. To najczęstsze skutki przeskoczenia napędu rozrządu. Jakie są inne skutki przeskoczenia rozrządu? Co jest powodem tego, że napęd rozrządu może przeskoczyć?

Bosch – szkolenia w maju

Firma Bosch przygotowała terminarz szkoleń w maju. Wszystkie szczegóły podane są w poniższej tabeli, a także na stronie internetowej organizatora.

Błąd, który prowadzi do zerwania paska

Producent pomp cieczy chłodzącej oraz zestawów paska rozrządu – firma Airtex, zwraca uwagę na częsty błąd popełniany podczas wymiany rozrządu. Chodzi o przyspieszanie procesu wymiany poprzez zrezygnowanie z fabrycznej procedury i użycia blokad na rzecz indywidualnego oznaczania położenia współpracujących kół zębatych. Airtex przyznaje, że teoretycznie ten sposób czasem się sprawdza, ale wskazuje też na możliwe […]

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.