Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
05.07 Kierowcy elektryków dostają mandaty za parkowanie w wyznaczonych miejscach. Dlaczego? 04.07 UFI Group zapowiedziało nowość, którą zaprezentuje na ważnych targach branżowych 04.07 Mototechnika kończy współpracę z dystrybutorem części 04.07 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy

Układ rozrządu

Konkurs dla młodych adeptów mechaniki AUTO FACHMAN rozstrzygnięty

Najlepsi uczniowie szkół mechanicznych ze Śląska zmierzyli się w finale konkursu AUTO FACHMAN, organizowanym przez PZS nr 1 w Pszczynie. Zmaganiom patronowały firmy z branży motoryzacyjnej – producenci części i wyposażenia warsztatowego. Nasz portal był patronem medialnym imprezy.

Uszkodzenia silnika po nieprawidłowym docieraniu po naprawie

Docieranie silników na biegu jałowym przez wiele godzin lub nawet dni nadal jest powszechną praktyką w niektórych warsztatach naprawczych. Na biegu jałowym silnik nie jest obciążony, dlatego docieranie przebiega wyjątkowo łagodnie. W rzeczywistości powoduje to jednak znaczne zużycie i jest bardzo szkodliwe dla silnika oraz nowych komponentów.

Czujnik położenia wału korbowego i koło sygnałowe – objawy awarii i naprawa

Awaria czujnika położenia wału korbowego bywa wyjątkowo uciążliwa dla kierowcy. Czujnik może zepsuć się na skutek szeregu czynników. Usterkę może spowodować też koło sygnałowe albo zamontowanie niewłaściwego koła zamachowego. Jak sprawdzić czujnik położenia wału korbowego? Poprosiliśmy o pomoc eksperta z firmy, produkującej czujniki.

5 błędów przy wymianie rozrządu

Wskazujemy pięć błędów najczęściej popełnianych przy wymianie rozrządu z paskiem zębatym i podpowiadamy jak się ich ustrzec. To bardzo ważne zarówno dla użytkownika samochodu jak też mechanika, ponieważ każda awaria w okresie gwarancji na usługę może oznaczać remont silnika.

Zawód: rzeczoznawca samochodowy. Jak wygląda ta praca? – wywiad

Praca rzeczoznawcy samochodowego na pierwszy rzut oka może wydawać się łatwa i przyjemna. Jednak, aby móc ją wykonywać rzetelnie, należy poświęcić wiele czasu na naukę, odbyć specjalistyczne kursy oraz posiadać odpowiednie kompetencje. O zaletach i wadach tego zawodu rozmawiamy z Markiem Zalewskim, niezależnym rzeczoznawcą samochodowym.

Oleje silnikowe Shell Helix z nową klasą jakości API SP

Na rynku funkcjonuje nowa specyfikacja API SP. To norma nowej generacji dla olejów silnikowych do samochodów osobowych, która zastępuje dotychczasową normę API SN Plus. Shell, chcąc spełnić najnowsze standardy branżowe, dostosuje do jej wymogów wybrane produkty z rodziny Shell Helix produkowane w technologii Shell GTL.

Konkurs HEPU Germany: czy da się uszkodzić łańcuchowy rozrząd? WYNIKI.

Od wielu lat wśród kierowców i mechaników utarła się opinia, że łańcuchowy układ rozrządu jest niezniszczalny i do tego niewymienny… Niestety w przypadku współczesnych konstrukcji silników upieranie się przy tym stwierdzeniu może wyprowadzić na manowce…

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.