Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Układ rozrządu

Pompa cieczy ECF Airtex wchodzi na rynek wtórny

Jeden z największych producentów samochodowych pomp cieczy chłodzącej Airtex wprowadził na rynek wtórny elektrohydrauliczną pompę cieczy ECF.

Pompa wody w samochodzie – rola, budowa, serwis

Pompa wody (inaczej pompa cieczy chłodzącej) to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w samochodzie z silnikiem benzynowym lub diesla. W niniejszym tekście odpowiemy na szereg pytań dotyczących pompy wody. Jakie są objawy zepsutej pompy wody? Jakie są rodzaje pomp wody? I przede wszystkim – jaką rolę pełni i jak wygląda budowa pompy wody w […]

Jak wymienić łańcuch rozrządu? [FILM]

Firma Elring przygotowała film instruktażowy, w którym zaprezentowano krok po kroku proces wymiany łańcucha rozrządu w silniku Renault.

Jak powinien wyglądać olej silnikowy?

Czarny nie znaczy zużyty, krystalicznie przejrzysty nie znaczy idealny, „rzadki” może być tak naprawdę „gęsty”, a „gęsty” – „rzadki” jak woda. Najwyższa pora, aby rozprawić się ze stereotypami, które wciąż krążą wśród niektórych kierowców. Ba, można się z nimi spotkać nawet w warsztatach. Razem z Andrzejem Husiatyńskim, ekspertem TotalEnergies obalamy popularne mity.

Znaki i blokady przy wymianie rozrządu

Każdy mechanik ma jakieś swoje własne patenty usprawniające wymianę rozrządu. Niezwykle ważne jest jednak, aby sztywno trzymać się fabrycznych zaleceń, a wszelkie indywidualne sposoby traktować jedynie jako dodatek, który nigdy nie może zastępować lub pozostawać w sprzeczności z instrukcją montażu. Airtex przypomina najważniejsze zasady, z którymi możemy się zetknąć podczas pracy i tłumaczy, dlaczego są […]

Nowości w ofercie Dr Motor

Dr Motor uzupełnia swoją ofertę o 31 nowych kół zmiennych faz rozrządu, tzw. fazatorów. Łączna oferta firmy w tej dziedzinie to 40 różnych produktów dla marek Mercedes, BMW, Hyunday, Kia, Toyota, Volkswagen, Opel, Renault, Chevrolet i Nissan.

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.