Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Układ rozrządu

Czujnik położenia wału korbowego i koło sygnałowe – objawy awarii i naprawa

Awaria czujnika położenia wału korbowego bywa wyjątkowo uciążliwa dla kierowcy. Czujnik może zepsuć się na skutek szeregu czynników. Usterkę może spowodować też koło sygnałowe albo zamontowanie niewłaściwego koła zamachowego. Jak sprawdzić czujnik położenia wału korbowego? Poprosiliśmy o pomoc eksperta z firmy, produkującej czujniki.

5 błędów przy wymianie rozrządu

Wskazujemy pięć błędów najczęściej popełnianych przy wymianie rozrządu z paskiem zębatym i podpowiadamy jak się ich ustrzec. To bardzo ważne zarówno dla użytkownika samochodu jak też mechanika, ponieważ każda awaria w okresie gwarancji na usługę może oznaczać remont silnika.

Zawód: rzeczoznawca samochodowy. Jak wygląda ta praca? – wywiad

Praca rzeczoznawcy samochodowego na pierwszy rzut oka może wydawać się łatwa i przyjemna. Jednak, aby móc ją wykonywać rzetelnie, należy poświęcić wiele czasu na naukę, odbyć specjalistyczne kursy oraz posiadać odpowiednie kompetencje. O zaletach i wadach tego zawodu rozmawiamy z Markiem Zalewskim, niezależnym rzeczoznawcą samochodowym.

Oleje silnikowe Shell Helix z nową klasą jakości API SP

Na rynku funkcjonuje nowa specyfikacja API SP. To norma nowej generacji dla olejów silnikowych do samochodów osobowych, która zastępuje dotychczasową normę API SN Plus. Shell, chcąc spełnić najnowsze standardy branżowe, dostosuje do jej wymogów wybrane produkty z rodziny Shell Helix produkowane w technologii Shell GTL.

Konkurs HEPU Germany: czy da się uszkodzić łańcuchowy rozrząd? WYNIKI.

Od wielu lat wśród kierowców i mechaników utarła się opinia, że łańcuchowy układ rozrządu jest niezniszczalny i do tego niewymienny… Niestety w przypadku współczesnych konstrukcji silników upieranie się przy tym stwierdzeniu może wyprowadzić na manowce…

StachuraSzkolenia – grafik na styczeń i luty

Firma StachuraSzkolenia opublikowała pierwszy w tym roku terminarz szkoleń. Wszystkie informacje zawiera poniższa tabela.

Źle napięty pasek rozrządu w autach grupy Volkswagen – porada NTN SNR

W silnikach 1.8i, 1.8i Turbo, 2.0i oraz 2.0i Turbo (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda) problematyczne może okazać się odpowiednie ustawienie napinacza paska rozrządu. Jak poradzić sobie z tą czynnością? Przedstawiamy poradnik przygotowany przez firmę NTN SNR.

Nowa oferta nastawników faz rozrządu Gates

Gates, dostawca produktów hydrauliki siłowej i rozwiązań do przenoszenia mocy, rozszerza ofertę rozwiązań do układów napędu paska synchronicznego w regionie EMEA o nastawniki faz rozrządu (VVTS).

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.