Gates, dostawca produktów hydrauliki siłowej i rozwiązań do przenoszenia mocy, rozszerza ofertę rozwiązań do układów napędu paska synchronicznego w regionie EMEA o nastawniki faz rozrządu (VVTS).
Nastawnik faz rozrządu odgrywa kluczową rolę w układach zarządzania nowoczesnych silników spalinowych monitorując i regulując otwieranie oraz zamykanie zaworów wewnątrz wałka rozrządu. Rezultatem jest płynniejsza praca na biegu jałowym i przyspieszenie w szerszym zakresie obrotów. Przyczynia się to do redukcji zużycia paliwa oraz emisji zanieczyszczeń.
Nowa oferta nastawników VVT firmy Gates stanowi uzupełnienie asortymentu pasków oraz zestawów rozrządu Gates PowerGrip do układów napędu paska synchronicznego. Pierwsze 53 pozycji dedykowane jest do aut wyprodukowanych w USA, Europie i Azji.
Pełna lista zastosowań obejmuje samochody wytwarzane w latach 1995-2020: Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Dodge, Honda, Hyundai, Jaguar, Jeep, Kia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Seat, Škoda, Toyota, Volvo oraz VW.
Firma Gates uwzględniła również popularne zastosowania w modelach Audi, takie jak A3, Q3 i TT. Kolejne przykłady obejmują modele BMW 118i, 218i, 318i, X1, x3, 225e / MINI Cooper oraz MINI One. Modele z oferty Nissana to m.in. Micra, Juke i Qashqai. Modele Toyota to Corolla i Camry; natomiast dla VW to Beetle, EOS, Golf, Passat i Tiguan.
Trwają prace nad opracowaniem kolejnych VVTS i wprowadzeniem ich do oferty w drugiej połowie bieżącego roku.
Wartość dodana i możliwości sprzedaży
Oznaki usterki nastawnika VVT obejmują m.in. zwiększone zużycie paliwa, nierówną pracę na biegu jałowym, słabe przyspieszenie, a następnie aktywację kontrolki ostrzegawczej.
Diagnozowanie usterek i montowanie części zamiennych to stosunkowo proste czynności dla mechaników. W związku z tym potrzebne jest nieznaczne wsparcie techniczne.
Komentarze