Rozwiązania febi: problemy z rozrządem w niektórych silnikach TFSI

17 listopada 2023, 12:01

Problemy z rozrządem w niektórych silnikach TFSI mogą powodować utrudnienia w uruchamianiu jednostki. Poprawiony wspornik wałka rozrządu febi zapewnia większą powierzchnię dociskową. Dzięki temu rozwiązuje kwestię nadmiernego „luzu końcowego” dolotowego wałka rozrządu.

Problem

Konieczność dłuższego obracania rozrusznikiem do momentu uruchomienia silnika i/lub „grzechotanie“ dochodzące z okolic silnika. Zapalona kontrolka ostrzegawcza silnika i/lub brak możliwości uruchomienia silnika.

W sterowniku silnika mogą zostać zapamiętane poniższe kody usterek:

  • P0016 Nieosiągnięta docelowa wartość wyprzedzenia fazy wałka rozrządu (Bank 1).
  • Równocześnie mogą być zapamiętane inne kody usterek.

Przyczyna

Rozciągnięcie łańcucha rozrządu. Usterka zaworu przeciwzwrotnego oleju w napinaczu łańcucha rozrządu.

Ponadto w niektórych modelach roku 2016 i 2017, wyposażonych w silnik 2.0 TFSI o kodzie CPMB, CAED lub CCTA może pojawić się kod usterki P0016 ze względu na zużytą stronę dolotową oraz powierzchnię dociskową mostka bieżni łożyska wałka rozrządu.

Rozwiązanie

Jeżeli w sterowniku silnika zostanie zapamiętany kod usterki: „P0016 Nieosiągnięta docelowa wartość wyprzedzenia fazy wałka rozrządu (Bank 1)“, należy postępować w sposób następujący:

  • Zmierzyć „luz końcowy” dolotowego wałka rozrządu.
  • Jeżeli „luz końcowy” dolotowego wałka rozrządu jest mniejszy od 0,2 mm, mieści się w fabrycznej tolerancji producenta silnika. Przyczyną wystąpienia kodu usterki może być nadmierne rozciągnięcie łańcucha rozrządu lub usterka zaworu przeciwzwrotnego oleju w napinaczu łańcucha rozrządu. Przed podjęciem kolejnych kroków należy sprawdzić te elementy.
  • Jeżeli „luz końcowy” dolotowego wałka rozrządu jest większy od 0,2 mm, należy wymienić wspornik mostka bieżni łożyska wałka rozrządu na poprawioną część febi 171970 lub 172004. W porównaniu do rozwiązania stosowanego fabrycznie element ten posiada powierzchnię dociskową zwiększoną o 50 % (Zdj. 1). Odpowiada to części oryginalnej o numerze 06H 103 144K, wprowadzonej do produkcji w październiku 2017 roku.
  • Przy wymianie tego elementu zaleca się również wymianę oleju silnikowego i filtra.

Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!