1 września 2024 Peugeot, Citroen i DS zrezygnowały z używania nazwy PureTech dla swoich silników benzynowych i układów hybrydowych. Czy to odpowiedź na problemy, które silnik miewał w trakcie swojego istnienia?
To “koniec” PureTecha. Jak się będą nazywały silniki PSA?
Peugeot zrezygnował z dotychczasowego nazewnictwa swoich silników benzynowych i układów hybrydowych. Od pierwszego września nazwa “PureTech” już więcej nie funkcjonuje. Citroen i DS idą w ślady producenta z lwem na masce.
Jakie będzie nowe nazewnictwo? Nic skomplikowanego. Peugeot skupił się na charakteryzowaniu silników tylko po mocy. To, co nazywało się “PureTech (130 KM)”, teraz będzie oznaczone w katalogu jako “130 KM”. W przypadku układów hybrydowych dodany do mocy zostanie typ hybrydy, na przykład: “Hybrid 100” lub po prostu “Mild hybrid”.
Skąd ten pomysł?
Powodem takiej “rewolucji” w nazewnictwie jest oczywiście reputacja PureTecha. Silnik miewał różne poważne problemy, z którymi się głównie kojarzy klientom marki. Wraz z odcięciem się od nazwy “PureTech”, Peugeot wprowadził liczne ulepszenia. Konstrukcję przeprojektowano, wprowadzono łańcuch rozrządu, a około 40% elementów silnika jest zupełnie nowych. Ma to wpłynąć na jego trwałość i eksploatację.
Komentarze