Podczas targów Auto Shanghai, w dniach od 23 kwietnia do 2 maja, firma ZF zaprezentowała swoje najnowsze technologie i produkty dla samochodów osobowych.
Prezentacja ZF na targach Auto Shanghai
Firma ZF prezentuje swoje technologie i produkty dla branży samochodów osobowych i użytkowych na targach Auto Shanghai. Firma stale inwestuje w rozwijający się rynek chiński i region Azji i Pacyfiku, korzystając z rozwoju chińskich producentów samochodów.
– W ostatnich latach firma ZF stale inwestowała w innowacyjne technologie przeznaczone na rynek chiński. Obejmują one nasze podwozie 2.0 z technologiami by-wire i nowy elektryczny system zwiększania zasięgu. Konsekwentnie optymalizujemy również nasze procesy produkcyjne i rozwojowe pod kątem wymagań naszych chińskich klientów, a tym samym dosłownie realizujemy koncepcję ‘China Speed’. – powiedział dyrektor generalny ZF, dr Holger Klein.
Koncepcja podwozia Chassis 2.0
Rozwój technologii podwozi jest silnie związany z trzema megatrendami: elektryfikacją, pojazdami definiowanymi programowo i autonomiczną jazdą. W przyszłości podwozie musi integrować się z architekturą pojazdu i jego otoczeniem, a odpowiedzią ZF na te wyzwania jest koncepcja Chassis 2.0.
W Chassis 2.0 oprogramowanie ZF cubiX kontroluje współpracę elementów wykonawczych podwozia, takich jak układ kierowniczy, hamulce i amortyzatory, w różnych warunkach drogowych. CubiX zarządza siłownikami podwozia w sieci, minimalizując opóźnienia.
Technologie przewodowe (by-wire) odgrywają kluczową rolę w Chassis 2.0. ZF oferuje szeroki zakres elektronicznie sterowanych układów kierowniczych i hamulcowych oraz systemów amortyzacji. Tego typu rozwiązania będzie można znaleźć między innymi w chińskim modelu NIO ET9.
Aktywne podwozie w Chassis 2.0 minimalizuje kołysanie i toczenie się pojazdu podczas manewrów, co zwiększa komfort jazdy. Funkcja ta staje się szczególnie istotna wraz z rozwojem zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy. Aktywne zawieszenie sMOTION wykorzystuje adaptacyjny system tłumienia ZF CDC z dwoma zewnętrznymi zaworami do niezależnej kontroli kompresji i odbicia amortyzatora. Technologia sMOTION jest już stosowana w nowych modelach Porsche Panamera i Taycan (jako część zawieszenia pneumatycznego Porsche „Active Ride”) i wzbudza zainteresowanie chińskich klientów.
Technologia zwiększania zasięgu
ZF, posiadający doświadczenie w produkcji seryjnej systemów hybrydowych plug-in, napędów elektrycznych i komponentów, prezentuje na Auto Shanghai swój nowo opracowany elektryczny system zwiększania zasięgu. System ten, który wejdzie do produkcji w pierwszej połowie przyszłego roku, łączy tryb generatora i jazdy z pojedynczym elektrycznym układem napędowym. Do zalet systemu należą: możliwość zastosowania w napędzie na wszystkie koła bez dodatkowego układu napędowego (redukcja kosztów), kompaktowa budowa i łatwa integracja z komorą silnika oraz wysoka wydajność silnika elektrycznego i spalinowego.
Komentarze