Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Części silnikowe

Możliwe przecieki, budowa pompy – zasobnik i otwór przelewowy [FILM]

Uszczelnienie pomp cieczy chłodzącej odbywa się przy użyciu uszczelniacza mechanicznego zamontowanego na osi pompy, pod wirnikiem. Pomiędzy pierścieniami uszczelniacza znajduje się płyn chłodzący. Niewielka ilość płynu może wyciekać przez otwór technologiczny, przez co mogą pojawiać się ślady wycieku. Film przygotowany przez firmę Schaeffler wyjaśnia jak rozpoznać, czy ilość wydostającego się płynu nie świadczy o powstaniu […]

Skrócenie interwału między wymianami rozrządu. Kiedy najlepiej to zrobić?

AIRTEX przypomina, że w niektórych wypadkach należy we własnym zakresie skrócić interwał zalecany przez producenta. Określony przez producenta samochodu interwał pomiędzy wymianami paska rozrządu zakłada, że pasek pracuje w idealnych warunkach. W przypadku aut używanych, które mają za sobą już przynajmniej jedną wymianę zestawu rozrządu, warto ten interwał skrócić – przynajmniej o 20-30%. W skrajnych […]

Najczęstsze przyczyny zużycia zestawów łańcucha rozrządu

W latach osiemdziesiątych silniki markowych producentów z łańcuchami rozrządu uchodziły za wyjątkowo niezawodne, a same łańcuchy – za dożywotnie. We współczesnych samochodach żywotność zestawu łańcucha nie odbiega zbytnio od zestawu żywotności paska rozrządu i wynosi ok. 100-150 tys. km. SKF zwraca uwagę na ten problem, wyjaśnia jego główne przyczyny i podpowiada co można zrobić, aby […]

Kwestie ekonomiczne związane z silnikami spalinowymi

Kwestia ekonomiczności nabrała w ostatnim okresie kluczowego znaczenia w kwestii silników spalinowych. Jak najefektywniejsze wykorzystanie zasobów energetycznych, a także konkurencja w stosunku do technologii alternatywnych, motywuje producentów do opracowywania silników tak tanich, jak to możliwe, a użytkownika do ich eksploatacji przy jak najmniejszych nakładach finansowych. W poniższym artykule omówimy pokrótce kwestie ekonomiczne, które rzutują na […]

Konkurs HEPU – WYNIKI

Konkurs MotoFocus i HEPU Germany: Odwieczny dylemat – układ rozrządu paskowy czy łańcuchowy? Którą opcję byś wybrał? Odpowiedź na pytanie dała uczestnikom szansę na wygranie jednego z 3 zestawów nagród.

Cykl szkoleń dla serwisów regenerujących części – Akademia Wuzetem

Akademia Wuzetem to cykl spotkań szkoleniowo-integracyjnych dla przedstawicieli kluczowych serwisów regeneracyjnych w Polsce, a wkrótce również klientów z rynków eksportowych. Akademia WUZETEM ma przybliżyć klientom działalność firmy, pokazać wysoką jakość oferowanych produktów.

Filtry oleju – jakie są ich rodzaje i co świadczy o ich jakości?

Filtr oleju to niewielki element o prostej konstrukcji, ale samochód nie przejechałby bez niego większej odległości. Odgrywa on bowiem kluczową rolę w układzie smarowania silników spalinowych, niezależnie od ich rodzaju. Stałe utrzymywanie środka smarnego w czystości jest zadaniem niezbędnym do prawidłowej pracy silników tłokowych. Wraz z rozwojem silników pojawiły się liczne i bardzo zróżnicowane konstrukcje […]

Rozciągnięty łańcuch rozrządu – przyczyny i konsekwencje

Łańcuch rozrządu jest kluczowym elementem silnika samochodowego. Gdy łańcuch ulega rozciągnięciu, może prowadzić to do poważnych problemów z funkcjonowaniem silnika. Warto zrozumieć główne przyczyny tego zjawiska oraz potencjalne konsekwencje dla samochodu.

Cud minionej epoki – gaźnik

Już od dawna nie możemy kupić nowego samochodu, którego układ zasilania paliwem – a raczej jego serce – stanowi gaźnik. Przed gwałtownym rozwojem technologii elektrycznej silniki również potrzebowały mechanizmu doprowadzania benzyny do cylindrów. Funkcję tę spełniał właśnie gaźnik, nie używając do tego ani jednego wolta. Dzisiejsze układy są bardziej precyzyjne i znacznie wydajniejsze, ale epoka […]

Bez względu na to, czy mówimy o samochodzie spalinowym czy elektrycznym, silnik jest jego najważniejszym podzespołem, umożliwiającym poruszanie się i funkcjonowanie układów współpracujących. Części silnikowe takie jak cylindry, tłoki, zawory, pierścienie czy uszczelnienia to niezwykle często poszukiwane podzespoły na wtórnym rynku motoryzacyjnym. Na szczęście oferta części silnikowych jest szeroka, gdyż są one dostarczane przez wielu producentów. Dobór odpowiednich elementów oraz zapoznanie się z ich ofertą i jakością ułatwią powyższe artykuły. Można wśród nich znaleźć także porady techniczne, dotyczące napraw.