Menu

Wtryskiwacze

Pompowtryskiwacze a wtryskiwacze Common Rail – różnice

Pompowtryskiwacze i wtryskiwacze Common Rail to elementy składowe układu zasilania (dostarczającego paliwo) silników wysokoprężnych (diesla). Czym się od siebie różnią? Jakie są różnice w budowie i sterowaniu tych podzespołów?

Manowakuometr – analogowe urządzenie diagnostyczne. Kiedy komputer nie pomaga…

Większość mechaników doskonale wie, że w ich warsztacie nie może zabraknąć komputera diagnostycznego. Ale praktyka warsztatowa pokazuje, że komputer to nie wszystko. Nadal w pracy mechanika potrzebne są analogowe urządzenia diagnostyczne. Jednym z nich jest manowakuometr. To prosty sprzęt o bardzo szerokim zastosowaniu.

Regeneracja wtryskiwaczy wojskowych – jak przebiega proces?

Zanieczyszczenia, osady, nieprawidłowa instalacja – różne są przyczyny zużywania się wtryskiwaczy. Jednak zakup nowych części nie jest konieczny. Można je poddać regeneracji. To bardziej ekonomiczne i przyjazne dla środowiska rozwiązanie, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej sprawności i najwyższej jakości produktu. WUZETEM daje wtryskiwaczom drugie życie.

Blokada rozrządu i ściągacz – nowości w ofercie Castex

Firma Castex poszerzyła swoją ofertę o nową blokadę rozrządu do samochodów BMW oraz ściągacz wtryskiwaczy do silników diesla montowanych w Fordach.

Grafik szkoleń BETiS – wrzesień

Firma BETiS przygotowała grafik szkoleń technicznych na wrzesień. Znajdują się w nim zarówno szkolenia stacjonarne jak i szkolenia online. Szczegóły można znaleźć w poniższej tabeli.

Wymiana mokrego paska rozrządu w silniku 1.2 PureTech

Obecnie wielu producentów pojazdów stosuje paski rozrządu pracujące w oleju. Są one węższe, a tym samym wymagają mniejszej przestrzeni roboczej. W porównaniu do tradycyjnego, „suchego“ paska rozrządu rozwiązanie to jest bardziej skuteczne i zapewnia cichszą pracę układu.

Sierpniowe nowości Dr. Motor

Kolejne już w tym roku nowości z oferty Dr. Motor Automotive to 72 nowe produkty dodane do katalogu firmy.

Wtryskiwacze to element układu wtrysku paliwa, odpowiedzialny za podawanie paliwa do komory spalania silnika pod odpowiednim ciśnieniem. W konstrukcji współczesnych silników, wtryskiwacze podają precyzyjne dawki paliwa do cylindrów, rozpylając je w celu zoptymalizowania procesu spalania. Uszkodzenie wtryskiwaczy to jedna z poważniejszych awarii współczesnych pojazdów. Jego objawy to m.in. problemy z uruchomieniem silnika, utrata mocy czy zwiększone zużycie paliwa. Rozwiązaniem jest wymiana niesprawnego wtryskiwacza na nowy, popularna na polskim rynku jest także regeneracja wtryskiwaczy. Więcej o przyczynach usterek wtryskiwaczy, rynkowej ofercie tych podzespołów oraz metodach ich kontroli przeczytasz w powyższych artykułach.