Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024

Części silnikowe

Istota kontroli stanu wariatora przy wymianie rozrządu

Podczas okresowej wymiany paska, napinaczy i pompy cieczy należy zawsze sprawdzić działanie układu zmiennych faz rozrządu. Specjaliści marki Airtex przedstawiają, dlaczego warto przeprowadzić inspekcję wariatora, a także jakie symptomy świadczą o konieczności jego naprawy.

Silniki elektryczne i ich historia – część II

W pierwszej części serii artykułów rozpoczęliśmy omawianie historii silników elektrycznych, wymieniliśmy ich główne typy i przedstawiliśmy najważniejsze komponenty. W tym artykule pójdziemy dalej i zajmiemy się konkretnie trójfazowym silnikiem asynchronicznym.

Typowe uszkodzenia szyb samochodowych. Pytamy eksperta.

Jakie są najczęstsze przyczyny uszkodzenia szyb czołowych w samochodach? Czy mechanik może uszkodzić szybę w aucie klienta? Zapytamy eksperta i zajrzymy do naszych statystyk.

Wydajność silników spalinowych

W ostatnich latach coraz większą popularność zdobywają samochody osobowe z napędem alternatywnym, a jednym z najczęstszych argumentów za silnikami elektrycznymi jest ich wyższa wydajność w porównaniu z jednostkami spalinowymi. Od momentu powstania silników benzynowych i wysokoprężnych nie ustają prace nad poprawą ich wydajności. W dalszym ciągu silniki te mają jednak poważne mankamenty. W artykule omówimy […]

Jak poprawnie zamontować szpilkę napinacza w 1.9 i 2.0 TDI VW [FILM]

Firma Schaeffler przedstawia jak prawidłowo zamontować szpilkę napinacza paska rozrządu w silnikach 1.9 i 2.0 TDI. Prawidłowy montaż wymaga zamocowania szpilki do końca, prostopadle do głowicy. Film instruktażowy prezentuje jak sprawdzić, czy szpilka została zamontowana w odpowiedni sposób.

Regeneracja układu SCR – czy jest możliwa? Pytamy eksperta.

Układ SCR (układ selektywnej redukcji katalitycznej) uznawany jest za jeden z najbardziej kłopotliwych i najdroższych w naprawie. Często, tak samo jak filtry DPF/FAP, nazywany jest przekleństwem współczesnych silników diesla. Jednak w ostatnich latach pojawiło się rozwiązanie – regeneracja układu SCR. W naszym kraju można skorzystać z oferty kilku firm, które zajmują się regenerowaniem tych układów. […]

Regeneracja turbosprężarek ma przyszłość – wywiad z Markiem Jasiokiem z firmy Inter-Turbo

Wiosną bieżącego roku amerykański koncern BBB Industries ogłosił przejęcie polskiej firmy Inter-Turbo, specjalizującej się w regeneracji turbosprężarek i wtryskiwaczy. Jakie zmiany transakcja ta oznacza dla katowickiego przedsiębiorstwa, działającego na rynku od 2009 r.? Rozmawiamy ze współzałożycielem firmy, Markiem Jasiokiem, obecnie pełniącym funkcję Dyrektora Generalnego.

Proste, wydajne, ale nie dość ekologiczne – Podstawowe informacje o dwusuwach

Patrząc na historię silników dwusuwowych, wydaje nam się niewiarygodne, że jednostki napędowe tego typu trafiały do samochodów, a przecież w pewnym momencie konkurowały one nawet z silnikami czterosuwowymi o palmę pierwszeństwa na rynku motoryzacyjnym. Ciekawym pytaniem jest to, czy w przypadku wygranej silników dwusuwowych pojawiłyby się dzisiejsze restrykcyjne normy emisyjne, które dla tych jednostek byłyby […]

Silnik benzynowy bez przepustnicy – na czym polega technologia Fiat MultiAir?

Przepustnica w silnikach spalinowych jest stosowana w celu limitowania przepływu powietrza trafiającego do komory spalania. Dzięki swojemu systemowi regulowania czasu i wysokości otwarcia zaworów ssących, Fiat umożliwił wyeliminowanie przepustnicy w formie, którą znamy. W jaki sposób działa MultiAir i jakie niesie ze sobą korzyści, a jakie komplikacje?

Bez względu na to, czy mówimy o samochodzie spalinowym czy elektrycznym, silnik jest jego najważniejszym podzespołem, umożliwiającym poruszanie się i funkcjonowanie układów współpracujących. Części silnikowe takie jak cylindry, tłoki, zawory, pierścienie czy uszczelnienia to niezwykle często poszukiwane podzespoły na wtórnym rynku motoryzacyjnym. Na szczęście oferta części silnikowych jest szeroka, gdyż są one dostarczane przez wielu producentów. Dobór odpowiednich elementów oraz zapoznanie się z ich ofertą i jakością ułatwią powyższe artykuły. Można wśród nich znaleźć także porady techniczne, dotyczące napraw.