Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera

Części silnikowe

Wymiana pierścieni ogniowych tulei cylindrowej

Prawidłowo zamontowane pierścienie zapewniają optymalne sprężanie i wydłużają żywotność silników wysokoprężnych. Tuleje cylindrowe wraz z pierścieniem zgarniającym (z ang. anti-polishing ring), zwanym także pierścieniem ogniowym, są często montowane w silnikach narażonych na duże obciążenie.

Montaż uszczelki miski olejowej w silnikach Mercedes Benz OM471 [FILM]

Prawidłowy montaż uszczelki miski olejowej to najważniejszy krok, aby zapewnić szczelne połącznie pomiędzy miską olejową a blokiem silnika. Specjaliści marki Elring prezentują w poniższym filmiku jak prawidłowo zainstalować uszczelkę miski olejowej w silnikach OM 471 w samochodach marki Mercedes Benz. 

Czujniki indukcyjne w motoryzacji i nie tylko – Jak działają? Jakie są ich typy?

Czujniki są obecnie widoczną częścią dzisiejszych pojazdów – można nawet powiedzieć, że urządzenia te są w jakimś stopniu odpowiedzialne za wzrost masy samochodów. Ma to jednak minimalne znaczenie w porównaniu z tym, jak bardzo przyczyniają się one do działania samochodu osobowego. Bez wątpienia można powiedzieć, że bez czujników, w tym indukcyjnych dzisiejszy samochód nigdzie nie […]

Czynniki podwyższające i skracające żywotność paska rozrządu

W niektórych silnikach producent ustala wyjątkowo długi okres między wymianami zestawu rozrządu. W innych – jest on zaskakująco krótki. Airtex wyjaśnia od czego to zależy i kiedy we własnym interesie można lub nawet trzeba skrócić fabryczny interwał.

Regeneracja maglownicy – na czym polega i czy jest opłacalna?

Maglownica to potoczna nazwa przekładni zębatkowej montowanej w układzie kierowniczym. Odpowiada ona za przenoszenie obrotów kierownicy na koła samochodu, czyli mówiąc wprost za skręcanie. Awaria maglownicy powoduje problemy z prowadzeniem pojazdu, co znacząco obniża bezpieczeństwo na drodze. Jakie objawy daje uszkodzona przekładnia kierownicza? Na czym polega regeneracja maglownicy i czy jest bardziej opłacalna niż wymiana […]

G-Lader – Autorski kompresor Volkswagena?

W ostatnim okresie przedstawiliśmy kilka metod turbo doładowywania silników spalinowych. W miarę upływu czasu powstawały coraz ciekawsze rozwiązania, wiele z nich pozostało na stole projektowym, ale całkiem sporo trafiło do seryjnej produkcji. Choć świat kompresorów został zdominowany przez Stany Zjednoczone, koncern Volkswagen nie chciał pozostać w tyle w rywalizacji konstruktorów, a innowacyjny potencjał cechujący grupę […]

Pompa cieczy chłodzącej – newralgiczny element w zestawie rozrządu

W dużej grupie silników samochodowych pompa cieczy jest napędzana paskiem rozrządu. W wyniku zaniedbań serwisowych może okazać się najsłabszym punktem całego zestawu i doprowadzić do zerwania rozrządu lub przynajmniej do jego kolejnej, przedterminowej wymiany.

Nieszczelna turbina – objawy awarii

Turbosprężarki są standardowym podzespołem, stosowanym w od lat w silnikach diesla ( z wyjątkiem nielicznych jednostek, jak SDI) i w większości współczesnych silników benzynowych. Turbosprężarki zużywają się w trakcie eksploatacji. Czasami zużycie jest spowodowane złym serwisowaniem samochodu. Jak rozpoznać, że w aucie jest nieszczelna turbina? Jak rozpoznać wycieki oleju silnikowego z turbosprężarki? Czy wycieki oleju […]

Pompowtrysk – czym jest, kiedy powstał i jak działa?

W latach 80. nastąpił ogromny rozwój silników wysokoprężnych. Jednostki napędowe niegdyś marginalizowane, skazane na wprawianie w ruch maszyn roboczych, osiągnęły nowy poziom elastyczności i wydajności, a przy tym zachowały atut bardziej oszczędnego zużycia paliwa w porównaniu z ich odpowiednikami benzynowymi. Do ekspansji silników wysokoprężnych na rynku samochodów osobowych przyczynił się w znacznym stopniu – obok […]

Bez względu na to, czy mówimy o samochodzie spalinowym czy elektrycznym, silnik jest jego najważniejszym podzespołem, umożliwiającym poruszanie się i funkcjonowanie układów współpracujących. Części silnikowe takie jak cylindry, tłoki, zawory, pierścienie czy uszczelnienia to niezwykle często poszukiwane podzespoły na wtórnym rynku motoryzacyjnym. Na szczęście oferta części silnikowych jest szeroka, gdyż są one dostarczane przez wielu producentów. Dobór odpowiednich elementów oraz zapoznanie się z ich ofertą i jakością ułatwią powyższe artykuły. Można wśród nich znaleźć także porady techniczne, dotyczące napraw.