Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:16 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 16:06 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 13:34 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Organizacje branżowe

Harmonogram i prelegenci

Zapraszamy do zapoznania się z harmonogramem V Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego oraz listą prelegentów którzy wezmą udział w spotkaniu. Uczestnicy Konferencji Uczestnikami konferencji są przedstawiciele najważniejszych firm, instytucji i organizacji motoryzacyjnych działających na terenie Polski. Gośćmi specjalnymi będą reprezentanci ministerstw, urzędów oraz parlamentarzyści krajowi i europejscy. Prelegentami podczas spotkania będą: – Alfred Franke – Prezes SDCM […]

Co w tym roku przygotowaliśmy?

V Konferencja to nie tylko okazja do podsumowania sytuacji na rynku części motoryzacyjnych w 2010 roku (oczekiwaną przez wiele osób prezentację wygłoszą Marcin Nowak z MotoFocus i Jarosław Lewandowski z Logistics Service), ale przede wszystkim spotkanie najważniejszych osób w branży motoryzacyjnej. To jedyna okazja w roku, by spotkać zarówno prezesów i członków zarządów czołowych firm […]

Złoty Pomysł – konkurs SDCM

Działania informacyjne w kontekście regulacji prawnych dotyczących motoryzacji oraz poprawa wizerunku niezależnego rynku motoryzacyjnego to jedne z celów Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Do działań zmierzających do realizacji tych zadań Stowarzyszenie postanowiło zaprosić wszystkich uczestników niezależnego rynku motoryzacyjnego. SDCM ogłosił konkurs pod nazwą „Złoty Pomysł dla Niezależnych 2010”. Polega on na przedstawieniu projektu działań […]

Nowe oleje Lotos

Spółka Lotos Oil wprowadziła do sprzedaży nowoczesne produkty przeznaczone do zastosowań w zaawansowanych technologicznie silnikach samochodów osobowych. To wynik zmieniających się oczekiwań użytkowników samochodów i ich producentów. W nowej ofercie znajdą się m.in. oleje Lotos Quazar K dedykowane do samochodów KIA. Warto również wspomnieć o oleju do sportowej jazdy rekomendowany przez Subaru Poland Rally Team, […]

Olej Liqui Moly do Opli, Mercedesów, BMW i VW

Całoroczny olej Top Tec 4600 5W-30 nadaje się do nowoczesnych, turbodoładowanych silników Diesla, wyposażonych w filtry DPF. Jest dedykowany do samochodów marki Opel, które wymagają ośrodka smarnego ze specyfikacją Opel Dexos 2, ponadto olej ten może być stosowany w pozostałych silnikach tej marki. Top Tec 4600 można również stosować w silnikach Diesla wyposażonych w pompowtryskiwacze, […]

Nowe oleje Orlen Oil i nowa pojemność butelek

Orlen Oil stworzył nową linię olejów Platinum Classic obejmującą olej syntetyczny, półsyntetyczny i mineralny. Spełniają normy API, ACEA i Mercedes-Benz. Dostępne są w trzech klasach lepkościowych SAE: 5W-40 (syntetyczny), 10W-40 (półsyntetyczny) i 15W-40 (mineralny). Na uwagę zasługują opakowania o pojemności 4,5 litra, które dopasowano do średniej pojemności układów smarowania silnika w samochodach jeżdżących w Polsce. […]

Kamień milowy w europejskim ustawodawstwie

1 czerwca 2010 roku w życie weszło nowe Rozporządzenie MVBER. Jak te zmiany wpłyną na uczestników niezależnego rynku napraw i części? Jak będzie teraz wyglądał dostęp do informacji technicznej, i czy kierowcy będą mogli stosować zamienniki, bez obawy o utratę gwarancji? Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Prezydentem organizacji FIGIEFA – Michelem Vilatte, który w rozmowie […]

Wywiad z Prezydentem FIGIEFA – Michel Vilatte

Paweł Małecki: Od 1 czerwca 2010 roku obowiązuje nowe Rozporządzenie o Wyłączeniach Grupowych w Motoryzacji (MVBER – Motor Vehicle Block Exemption Regulation) wraz z nowymi Wytycznymi sektorowymi. Jaka była rola FIGIEFA (i jej organizacji członkowskich, np. polskiego Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych – SDCM) w procesie tworzenia nowego prawa? Michel Vilatte: Od 2007 roku FIGIEFA i […]

Trochę fizyki w motoryzacji

Wielkim sukcesem Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, współpracującego z europejskimi organizacjami, jest wprowadzenie przez Komisję Europejską nowych regulacji, które od czerwca 2010 roku zastąpiły Rozporządzenie GVO. Dzięki temu warsztaty nadal będą mogły naprawiać samochody także w czasie gwarancji. Co jednak istotne, nowe prawo zapewnia niezależnym warsztatom utrzymanie dostępu do informacji technicznej, zatem będą one […]

Ekologia czy zyski koncernów samochodowych?

W ostatnim czasie coraz częściej pojawiają się informacje o powrocie do dyskusji nad kwestią wprowadzenia podatku ekologicznego od samochodów używanych. Ranga problemu jest wysoka, ponieważ, podatek ten, zwłaszcza w nieodpowiedniej formie może być dużym zagrożeniem zarówno dla właścicieli starszych aut, jak i niezależnego rynku motoryzacyjnego, tworzącego ponad 200 tys. miejsc pracy.  Pomysł wprowadzenia podatku ekologicznego, […]

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.