Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
26.04 The Power Behind Your Drive – febi uzupełnia ofertę 26.04 Nowość wśród olejów silnikowych 26.04 Plany i cele nowej prezes PISKP – wywiad z Jolantą Źródłowską 26.04 Dostawca podzespołów silnika zbuduje nowy magazyn 26.04 Nowe części sprzęgłowe znanego producenta w ofercie BSL

Organizacje branżowe

Kto ponownie zgarnie 1.000 zł ?!

Niezależny rynek motoryzacyjny faktycznie zagrożony jest brakiem dostępu do danych technicznych służących do naprawy samochodów. Zagrożenie to spowodowane jest faktem, iż Komisja Europejska nie zamierza przedłużać Rozporządzenia GVO, które wygaśnie w 2010 roku. Oznacza to, że przepisy wymagające od producentów pojazdów zapewnienia niezależnym warsztatom ustandaryzowanego dostępu do wszelkiej informacji technicznej związanej z naprawami przestaną obowiązywać. […]

Start kampanii „Prawo do naprawy”

24 czerwca 2008r. na zorganizowanym w warsztacie samochodowym w Warszawie śniadaniu prasowym, oficjalnie ruszyła w Polsce europejska kampania „Prawo do naprawy”, wzywająca do trzymania korzystnego dla niezależnego rynku motoryzacyjnego rozporządzenia Komisji Europejskiej GVO. W Polsce kampania prowadzona jest wspólnie przez następujące organizacje: SDCM– Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych FK– Federacja Konsumentów PISKP– Polska Izba Stacji Kontroli […]

Wskazówki dla właścicieli Stacji Kontroli Pojazdów

Z inicjatywy Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów ukazała się na rynku pierwsza pozycja z serii Poradnik Motoryzacyjny pod tytułem „Vademecum inwestora SKP”. Publikacja przedstawia wszystkie aspekty budowy, organizacji i działania stacji kontroli pojazdów, regulowane zapisami prawnymi obowiązującymi w 2008 roku, w tym szczególnie: – Wymagania ogólne dla stacji kontroli pojazdów – Założenia projektowe stanowiska badań […]

SDCM wzywa do utrzymania przepisów GVO po 2010 roku

Komisja Europejska podtrzymała swoją propozycję, by nie przedłużać Rozporządzenia GVO po jego wygaśnięciu w 2010 roku. Jako rozwiązanie Komisja sugeruje, że rozporządzenie (EC) N° 2790/1999 spoza sektora motoryzacyjnego, będzie wystarczające dla motoryzacji wraz z przepisami zawartymi w Traktacie Komisji Europejskiej. Jednakże reprezentanci niezależnego rynku nie mogą zgodzić się ze stanowiskiem Komisji. Stowarzyszenie SDCM utrzymuje, że […]

„Prawo do naprawy” wzywa do utrzymania regulacji GVO

W świetle zbliżającej się publikacji sporządzonej przez Komisję Europejską oceniającej rozporządzenie o tzw. wyłączeniach blokowych w motoryzacji (GVO)(WE) 1400/2002, stowarzyszenia sektora motoryzacyjnego z krajów Unii Europejskiej wraz z konsumentami wezwali Komisję Europejską do ochrony konkurencyjności. Osiągnięcie tego celu jest możliwe przez utrzymanie regulacji dotyczącej dystrybucji nowych samochodów, części zamiennych, narzędzi oraz usług warsztatowych po 2010 […]

Co może olej Top Tec 4200 5W-30?

Olej silnikowy Top Tec 4200 5W-30 znany dotychczas jako olej dla samochodów z grupy VW, których silniki wymagają zastosowania oleju z aprobatą 504.00 oraz 507.00 , został również zaaprobowany przez Mercedes-Benz (aprobata MB229.51) oraz BMW (aprobata BMW-Longlife04). Olej jest sklasyfikowany przez ACEA jako A3-04/B4-04/C3-04. Olej może być stosowany w nowoczesnych silnikach samochodów benzynowych oraz Diesla, […]

Kto zgarnął 1.000 zł !

Niezależny warsztat jest najważniejszym ogniwem w łańcuchu dystrybucji części zamiennych. Dlatego Stowarzyszenie Dystrybutorów podejmuje działania w celu swobodnego dostępu dla niezależnych warsztatów do danych technicznych, w formie internetowej wyszukiwarki, zwanej OASIS. Jednocześnie aby pokazać jak ważny jest to aspekt, Stowarzyszenie SDCM podjęło działania informacyjne dla całej branży. W tym celu zorganizowano konkurs dla warsztatów samochodowych […]

Fuchs rozdaje nagrody

28 kwietnia 2008 roku rozpoczyna się wiosenna promocja olejów silnikowych Fuchs. Promocja potrwa do 30 czerwca tego roku, lub do wyczerpania zapasów. Oleje: Titan Supersyn 5 W40, Titan Unic Plus 10 W40 MC oraz Titan Formel Plus 15 W40 będą oferowane w pakietach. Cena zestawu jest znacznie niższa od produktów oferowanych pojedynczo. Dodatkowo, przy zakupie […]

Master Sport członkiem Grupy Wspierającej SDCM

Sytuacja niezależnego rynku motoryzacyjnego znacznie się poprawia. Jednak nadal zagrożony jest on przez koncerny samochodowe. Dlatego bardzo ważna jest współpraca wielu firm by zapobiegać wszelkim trudnościom jakie mogą dotykać tą branżę. Do ochrony niezależnego rynku motoryzacyjnego przyłączyła się firma Master – Sport – Automobiltechnik, zostając nowym członkiem Grupy Wspierającej Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych. „Integracja środowisk […]

Dlaczego niezależny warsztat może utraci zyski ?

Niezależny rynek motoryzacyjny przeżywa w Polsce dobry okres. Świadczą o tym rosnące obroty dystrybutorów części, a także ruch w warsztatach samochodowych. Nie znaczy to jednak, że wszystkie problemy mamy już za sobą. Wprost przeciwnie – wolna konkurencja jest zagrożona, a niezależne warsztaty narażone są na utratę zysków. Koncerny samochodowe cały czas starają się zmonopolizować rynek […]

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.