Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Organizacje branżowe

Jak przebiegają testy oleju silnikowego?

Oleje silnikowe przy pierwszych oględzinach bardzo mało różnią się pomiędzy sobą. Największą różnicą jest kolor oleju oraz symbole zamieszczone na etykiecie. Po głębszym zapoznaniu się w tematyce okazuje się że te symbole różnicują zastosowanie danego oleju. Dalsze zgłębianie różnic pomiędzy olejami prowadzi do poznania różnorakich wymagań wprowadzanych zarówno przez producentów aut, jak i przez organizacje […]

Nowa numeracja olejów silnikowych Liqui Moly Top Tec

Oleje silnikowe z serii Top Tec otrzymały nowe kody na etykietach opakowań 1 i 5-litrowych. Butelki wprowadzane są na rynek sukcesywnie, przez ten czas obowiązywać będzie podwójna numeracja. Nowe kody nie wiążą się z żadnymi zmianami w składzie olejów, choć klika z nich otrzymało wyższe aprobaty producentów samochodów. Rewers etykiety na opakowaniu kryje w sobie […]

Nowa linia olejów LOTOS Synthetic

LOTOS Oil wprowadził do oferty cztery nowoczesne oleje syntetyczne przeznaczone do samochodów pogwarancyjnych. Linia olejów LOTOS Synthetic z formułą Extended Engine Protection to propozycja kierowana do warsztatów niezależnych. Do oleju LOTOS Synthetic Plus SAE 5W-40 dołączyły cztery nowe: LOTOS Synthetic 504/507 SAE 5W-30, LOTOS Synthetic C2+C3 SAE 5W-30, LOTOS Synthetic A5/B5 SAE 5W-30 LOTOS Synthetic […]

Relacja z XI konferencji szkoleniowej “Stacje Kontroli Pojazdów – 2015”

XI konferencja szkoleniowa Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów – „Stacje Kontroli Pojazdów – 2015” odbyła się pod hasłem “Unifikacja badań w UE – czy będziemy gotowi?”. Większość wystąpień i referatów dotyczyła zmian w prawie, do których Polskę jako kraj członkowski UE zobowiązuje Dyrektywa 2014/45/UE. Próbując odpowiedzieć na pytanie czy Polska będzie gotowa do unifikacji badań […]

Rejestracja “anglików” możliwa już za kilka dni. Ile kosztuje OC?

29 maja weszło w życie rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju zmieniające przepisy w sprawie dopuszczenia do ruchu pojazdów z kierownicą po prawej stronie. Nie oznacza to jednak, że „angliki“ można już rejestrować w wydziałach komunikacji. Zgodnie z oczekiwaniami, największym kosztem osób posiadających takie pojazdy może być obowiązkowe ubezpieczenie OC. Angliki tuż tuż… Rozporządzenie Ministerstwa sugeruje, […]

“Usuńcie 6 mln martwych dusz”, czyli konferencja na temat błędów w CEP

Po polskich drogach jeździ ponad 38 tysięcy Syren, 65 tys. Żuków i 23 tysiące samochodów starszych niż legendarny Ford T. Taki obraz naszych motoryzacyjnych realiów wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów. O tym jak absurdalne, ale i niebezpieczne dla rynku motoryzacyjnego są oficjalne dane państwowej instytucji dyskutowano na konferencji prasowej, zorganizowanej przez Koalicję R2RC – […]

Co się komu opłaca?

Wyższa cena uzyskiwana przy odsprzedaży samochodu to najnowszy argument wysuwany przez środowisko dealerów na rzecz wybierania oferty ASO. Czy zatem rzeczywiście warto płacić więcej za takie same usługi? Koncerny samochodowe od lat toczą walkę z niezależnym sektorem motoryzacyjnym o udział w rynku usług serwisowych. Paradoks polega na tym, że o ile sieci dealerskie i ich […]

,,Polskie SKP należą do najnowocześniejszych w Europie” – wywiad z Leszkiem Turkiem z PISKP

Tegoroczna, XI już konferencja “Stacje Kontroli Pojazdów” odbędzie się pod hasłem: “Unifikacja badań w UE – czy będziemy gotowi?”. Unijne regulacje to jednak nie jedyny problem, który zostanie poruszony podczas obrad. Rozmawialiśmy z Leszkiem Turkiem, prezesem Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów.   Hasło tegorocznej konferencji brzmi: „Unifikacja badań w UE – czy będziemy gotowi?”.  Czy […]

Silna reprezentacja środowiska motoryzacyjnego

Środowisko motoryzacyjne bardzo aktywnie rozpoczęło nowy rok. Organizacje reprezentujące setki firm zacieśniają współpracę i inicjują działania pod wspólnym szyldem. Koalicja pod nazwą Kampania R2RC – Kierunek 2020 zainicjowana została przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, gdyż brak znajomości niezależnego rynku motoryzacyjnego wśród osób odpowiedzialnych za tworzenie prawa wymaga silniejszych działań. Koalicję oprócz SDCM-u, jako […]

Produkcja i inwestycje w branży oponiarskiej – podsumowanie 2014 r.

Ubiegły rok nie przyniósł wyjątkowego ożywienia w branży oponiarskiej. Wykazał jednak rosnącą stabilność. Wzrosła produkcja opon, firmy zdecydowały się również na spore inwestycje. Fabryki należące do firm członkowskich Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w Polsce wyprodukowały ponad 35,6 mln opon w 2014 roku, co dało 134 tysięcy sztuk produkcji dziennie. Jest to wynik większy o […]

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.