Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Zaciski hamulcowe

Używane części ciągną z Zachodu

Europa podejmuje działania, które mają “zamknąć obieg” i rozwinąć gospodarkę neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, efektywną pod względem wykorzystania zasobów surowców oraz konkurencyjną. Na tle Europy wypadamy nadal słabo, nawet w tak innowacyjnych branżach jak motoryzacja, choć moglibyśmy wyznaczać standardy zamiast gonić peleton.

Valeo i FTE na targach ReMaTec 

Regeneracja to jeden z głównych filarów działalności Valeo, zarówno w segmencie pojazdów użytkowych, jak i osobowych. Na tegorocznych targach ReMaTec, które odbyły się w dniach 23-25 czerwca w Amsterdamie,  firma Valeo zaprezentowała ulepszoną wersję oprogramowania eCorps służącego do zbierania rdzeni przeznaczonych do regeneracji. Dzięki fuzji z FTE po raz pierwszy Valeo przedstawiło także ofertę regeneracji […]

Byliśmy na ZF Aftermarket Tech Adventure 2019 – relacja

Szkolenia nie muszą kojarzyć się z nudą, kilkugodzinnym siedzeniem na sali konferencyjnej i patrzeniem na przeskakujące slajdy. Firma ZF Aftermarket dzięki swojej imprezie Tech Adventure 2019 po raz kolejny udowodniła, że w przystępny sposób można połączyć teorię i praktykę z rozrywką i w ten właśnie sposób przekazać swoim klientom dużą dawkę wiedzy. 

Innowacje Brembo na Grand Prix Formuły 1 w sezonie 2019

Tarcze hamulcowe z maksymalnie 1480 otworami wentylacyjnymi, lżejsze zaciski i niższy moment hamujący.

Bezpieczeństwo z drugiej ręki

W Polsce nie wolno montować używanych części mających wpływ na bezpieczeństwo. Można za to nimi swobodnie handlować, co sprawia, że przepis ten jest praktycznie martwy. Igranie z bezpieczeństwem na drogach trwa więc dalej w najlepsze – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Nowości Brembo na targach w Genewie

Na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie firma Brembo zaprezentowała kilka nowości wprowadzonych do swojej oferty. 

Zbyt twardy lub miękki pedał hamulca. O czym może świadczyć? 

Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych podzespołów w każdym samochodzie. Usterki jego elementów są bardzo niebezpieczne i mogą mieć poważne konsekwencje. Przykładem awarii jest zbyt twardy lub miękki pedał hamulca, co obniża skuteczność hamownia. Z czego wynika taka usterka i jak jej zaradzić?

Nowe referencje w SKV

Nowy rok marka SKV rozpoczyna od porcji nowych referencji w między innymi w asortymencie zacisków hamulcowych, przewodów turbiny i piast koła.

Zaciski hamulcowe są odpowiedzialne za generowanie kontaktu pomiędzy klockiem a tarczą hamulcową. Ich prawidłowa praca ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy. W odróżnieniu od klocków czy tarcz, możliwa jest regeneracja zacisków hamulcowych, co pozwala na obniżenie ceny naprawy oraz ochronę środowiska. Klienci warsztatów często pytają także o malowanie zacisków hamulcowych za pomocą właściwego lakieru lub farby. W tej kategorii przedstawiamy informacje techniczne oraz nowości rynkowe, dotyczące zacisków hamulca.