Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
17.05 Szkolenia firmy BETiS – czerwiec 2024 16.05 Wyniki finansowe Grupy Boryszew dają powody do zadowolenia 16.05 Największy test elektrycznych samochodów – EV Experience 2024 – już wkrótce 16.05 Poznaliśmy wyniki finansowe znanego producenta opon 16.05 Dlaczego w Polsce brakuje diagnostów samochodowych? Wywiad z inż. Zbigniewem Sikorą.

Zaciski hamulcowe

Corvette Stingray 2020 z hamulcami Brembo

Nowy Stingray 2020, z umieszczonym centralnie silnikiem o mocy 495 KM, będzie w całości wyposażony przez Brembo. Łącznie z elektrycznym hamulcem postojowym EPB.

Dyadema, nowa technologiczna perełka do najmocniejszych supersamochodów

Bohater Salonu IAA we Frankfurcie – zupełnie nowy zacisk typu monoblok z innowacyjną technologią chłodzenia powietrzem.

Frankfurt Motor Show: samochodowe premiery nie są już najważniejsze

Targi IAA we Frankfurcie w ostatnich latach straciły część swojego blasku i rozmachu, ale nadal są jedną z najważniejszych imprez motoryzacyjnych na świecie. Wiodącym trendem na rynku nowych pojazdów jest i będzie elektromobilność, co widać na niemal każdym targowym stoisku. Kluczową rolę zaczynają pełnić dostawcy rozwiązań dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych, których stoiska imponują rozmiarem […]

Dlaczego hamulce piszczą podczas hamowania?

Hałas emitowany przez hamulce może wynikać z różnych przyczyn związanych ze wszystkimi elementami układu hamulcowego lub bezpośrednio wynikać ze sposobu montażu. Nadmierna korozja, zablokowane lub wygięte prowadnice zacisków, częściowo zatarte zaciski hamulcowe, nagromadzony brud lub pył hamulcowy, nadmiernie odchylenia w grubości tarczy hamulcowej, czy zużyte tarcze hamulcowe – każdy z wymienionych elementów przyczynia się do […]

Używane części ciągną z Zachodu

Europa podejmuje działania, które mają “zamknąć obieg” i rozwinąć gospodarkę neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, efektywną pod względem wykorzystania zasobów surowców oraz konkurencyjną. Na tle Europy wypadamy nadal słabo, nawet w tak innowacyjnych branżach jak motoryzacja, choć moglibyśmy wyznaczać standardy zamiast gonić peleton.

Valeo i FTE na targach ReMaTec 

Regeneracja to jeden z głównych filarów działalności Valeo, zarówno w segmencie pojazdów użytkowych, jak i osobowych. Na tegorocznych targach ReMaTec, które odbyły się w dniach 23-25 czerwca w Amsterdamie,  firma Valeo zaprezentowała ulepszoną wersję oprogramowania eCorps służącego do zbierania rdzeni przeznaczonych do regeneracji. Dzięki fuzji z FTE po raz pierwszy Valeo przedstawiło także ofertę regeneracji […]

Byliśmy na ZF Aftermarket Tech Adventure 2019 – relacja

Szkolenia nie muszą kojarzyć się z nudą, kilkugodzinnym siedzeniem na sali konferencyjnej i patrzeniem na przeskakujące slajdy. Firma ZF Aftermarket dzięki swojej imprezie Tech Adventure 2019 po raz kolejny udowodniła, że w przystępny sposób można połączyć teorię i praktykę z rozrywką i w ten właśnie sposób przekazać swoim klientom dużą dawkę wiedzy. 

Innowacje Brembo na Grand Prix Formuły 1 w sezonie 2019

Tarcze hamulcowe z maksymalnie 1480 otworami wentylacyjnymi, lżejsze zaciski i niższy moment hamujący.

Bezpieczeństwo z drugiej ręki

W Polsce nie wolno montować używanych części mających wpływ na bezpieczeństwo. Można za to nimi swobodnie handlować, co sprawia, że przepis ten jest praktycznie martwy. Igranie z bezpieczeństwem na drogach trwa więc dalej w najlepsze – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Zaciski hamulcowe są odpowiedzialne za generowanie kontaktu pomiędzy klockiem a tarczą hamulcową. Ich prawidłowa praca ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy. W odróżnieniu od klocków czy tarcz, możliwa jest regeneracja zacisków hamulcowych, co pozwala na obniżenie ceny naprawy oraz ochronę środowiska. Klienci warsztatów często pytają także o malowanie zacisków hamulcowych za pomocą właściwego lakieru lub farby. W tej kategorii przedstawiamy informacje techniczne oraz nowości rynkowe, dotyczące zacisków hamulca.