Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:35 Nowe produkty marki Castrol zostały wprowadzone na rynek. Nie są to oleje. 10:33 To narzędzie ułatwia dobór oleju. Wyszukiwarka online producenta. 10:09 Sprzedaż opon w 2024 r. – widoczny pozytywny trend 13.11 Konkurs Hella 13.11 Elektryczna jazda od Inter Cars i ZF Aftermarket!

Zaciski hamulcowe

Noworoczne nowości SKV

Nowy rok marka SKV zaczyna od dużej porcji nowości. Tym razem wprowadziła do asortymentu 214 nowych produktów.

Nowe produkty w ofercie WRC

Marka WRC poszerza swoją ofertę o nowe produkty.

Narzędzia motoryzacyjne Högert Technik – nowość

Marka Högert Technik znana dotychczas głównie z asortymentu narzędzi mechanicznych, budowlanych, akcesoriów do elektronarzędzi czy artykułów BHP rozszerza swoją ofertę o nową kategorię – narzędzia motoryzacyjne.

Audi A3: odgłos grzechotania z tyłu pojazdu podczas jazdy po nierównej nawierzchni

Specjaliści firmy Autodata otrzymali od jednego z warsztatów prośbę o pomoc w sprawie zidentyfikowania źródła dziwnych odgłosów dobiegających podczas jazdy z tylnej osi Audi A3.

Corvette Stingray 2020 z hamulcami Brembo

Nowy Stingray 2020, z umieszczonym centralnie silnikiem o mocy 495 KM, będzie w całości wyposażony przez Brembo. Łącznie z elektrycznym hamulcem postojowym EPB.

Dyadema, nowa technologiczna perełka do najmocniejszych supersamochodów

Bohater Salonu IAA we Frankfurcie – zupełnie nowy zacisk typu monoblok z innowacyjną technologią chłodzenia powietrzem.

Frankfurt Motor Show: samochodowe premiery nie są już najważniejsze

Targi IAA we Frankfurcie w ostatnich latach straciły część swojego blasku i rozmachu, ale nadal są jedną z najważniejszych imprez motoryzacyjnych na świecie. Wiodącym trendem na rynku nowych pojazdów jest i będzie elektromobilność, co widać na niemal każdym targowym stoisku. Kluczową rolę zaczynają pełnić dostawcy rozwiązań dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych, których stoiska imponują rozmiarem […]

Dlaczego hamulce piszczą podczas hamowania?

Hałas emitowany przez hamulce może wynikać z różnych przyczyn związanych ze wszystkimi elementami układu hamulcowego lub bezpośrednio wynikać ze sposobu montażu. Nadmierna korozja, zablokowane lub wygięte prowadnice zacisków, częściowo zatarte zaciski hamulcowe, nagromadzony brud lub pył hamulcowy, nadmiernie odchylenia w grubości tarczy hamulcowej, czy zużyte tarcze hamulcowe – każdy z wymienionych elementów przyczynia się do […]

Używane części ciągną z Zachodu

Europa podejmuje działania, które mają “zamknąć obieg” i rozwinąć gospodarkę neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, efektywną pod względem wykorzystania zasobów surowców oraz konkurencyjną. Na tle Europy wypadamy nadal słabo, nawet w tak innowacyjnych branżach jak motoryzacja, choć moglibyśmy wyznaczać standardy zamiast gonić peleton.

Zaciski hamulcowe są odpowiedzialne za generowanie kontaktu pomiędzy klockiem a tarczą hamulcową. Ich prawidłowa praca ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy. W odróżnieniu od klocków czy tarcz, możliwa jest regeneracja zacisków hamulcowych, co pozwala na obniżenie ceny naprawy oraz ochronę środowiska. Klienci warsztatów często pytają także o malowanie zacisków hamulcowych za pomocą właściwego lakieru lub farby. W tej kategorii przedstawiamy informacje techniczne oraz nowości rynkowe, dotyczące zacisków hamulca.