Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
19.04 Malejące zyski w branży produkcji części motoryzacyjnych 19.04 Dlaczego warto stosować markowe czynniki chłodnicze? Jak uniknąć zakupu podróbki? Poradnik DENSO 19.04 Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych zmienia nazwę 19.04 Mariaż NEXUS i Stellantis – co z niego wyniknie? Wywiad z dyrektorem generalnym NEXUS, Gaëlem Escribe. 19.04 Jak rozwiązać problem z brakiem pracowników w branży automotive? Trzeba złamać stereotypy.

Zaciski hamulcowe

BBB Industries (Budweg, Inter-Turbo) na targach TTM 2024

Firma BBB Industries, właściciel marek Budweg i Inter Turbo, poinformowała o swoim udziale w zbliżających się Targach Techniki Motoryzacyjnej.

7 typowych błędów podczas montażu klocków

Producent klocków hamulcowych – firma Fedoro, prezentuje listę najczęstszych błędów montażowych, popełnianych zarówno przez majsterkowiczów jak i mechaników. Zwrócenie uwagi na te punkty znacząco poprawi bezpieczeństwo jazdy, zmniejszy liczbę reklamacji i wydłuży żywotność nowych klocków.

Jak zdiagnozować usterkę układu hamulcowego na słuch?

Doświadczony mechanik bez trudu jest w stanie zlokalizować usterkę układu hamulcowego lub zawieszenia już po krótkiej przejażdżce. Są takie awarie układu hamulcowego, które można zdiagnozować po wydawanym dźwięku przez hamujący samochód. Specjaliści marki Ferodo zdradzają jakie dźwięki odpowiadają konkretnym rodzajom usterek.

Kierunkowe klocki hamulcowe – czy warto je stosować?

Konstruktorzy samochodów poświęcają dużo czasu i uwagi na zapewnienie komfortu użytkowania swoich pojazdów. Jedną z podstawowych kwestii do rozwiązania jest ograniczanie niepokojących, uciążliwych dźwięków dochodzących z auta. W celu ograniczania drgań i wynikających z nich hałasów dochodzących z układu hamulcowego opracowano kierunkowe klocki hamulcowe.

Rozwiązania febi: Awarie tylnego zacisku w samochodach grupy VAG

Zaciski hamulcowe są jednym z podstawowych elementów układu hamulcowego, które odpowiadają za bezpieczeństwo. Często awaria zacisku może zostać naprawiona poprzez jego regenerację. Specjaliści marki febi przedstawiają przyczyny awarii tylnych zacisków hamulcowych samochodów marek Audi, VW, Škoda i SEAT. Informują jakie usterki dyskwalifikują zacisk hamulcowy z naprawy i wyjaśniają, co warto wymienić przy okazji aby uniknąć […]

Jak poradzić sobie z piszczącymi hamulcami? Ferodo proponuje możliwe rozwiązania problemu

Piszczące hamulce potrafią przyprawić o ból głowy. Może się to zdarzyć okazjonalnie, np. gdy drobny kamyk dostanie się między tarczę a klocek hamulcowy. Jednak problem może być także trwały i objawiać się przy każdorazowym hamowaniu. Jakie mogą być przyczyny? W jaki sposób wyeliminować pisk hamulców? Odpowiedzi udzielają specjaliści marki Ferodo.

Zaciski hamulcowe są odpowiedzialne za generowanie kontaktu pomiędzy klockiem a tarczą hamulcową. Ich prawidłowa praca ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy. W odróżnieniu od klocków czy tarcz, możliwa jest regeneracja zacisków hamulcowych, co pozwala na obniżenie ceny naprawy oraz ochronę środowiska. Klienci warsztatów często pytają także o malowanie zacisków hamulcowych za pomocą właściwego lakieru lub farby. W tej kategorii przedstawiamy informacje techniczne oraz nowości rynkowe, dotyczące zacisków hamulca.