Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:54 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 11:53 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 08:00 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Zaciski hamulcowe

7 typowych błędów podczas montażu klocków

Producent klocków hamulcowych – firma Fedoro, prezentuje listę najczęstszych błędów montażowych, popełnianych zarówno przez majsterkowiczów jak i mechaników. Zwrócenie uwagi na te punkty znacząco poprawi bezpieczeństwo jazdy, zmniejszy liczbę reklamacji i wydłuży żywotność nowych klocków.

Jak zdiagnozować usterkę układu hamulcowego na słuch?

Doświadczony mechanik bez trudu jest w stanie zlokalizować usterkę układu hamulcowego lub zawieszenia już po krótkiej przejażdżce. Są takie awarie układu hamulcowego, które można zdiagnozować po wydawanym dźwięku przez hamujący samochód. Specjaliści marki Ferodo zdradzają jakie dźwięki odpowiadają konkretnym rodzajom usterek.

Kierunkowe klocki hamulcowe – czy warto je stosować?

Konstruktorzy samochodów poświęcają dużo czasu i uwagi na zapewnienie komfortu użytkowania swoich pojazdów. Jedną z podstawowych kwestii do rozwiązania jest ograniczanie niepokojących, uciążliwych dźwięków dochodzących z auta. W celu ograniczania drgań i wynikających z nich hałasów dochodzących z układu hamulcowego opracowano kierunkowe klocki hamulcowe.

Rozwiązania febi: Awarie tylnego zacisku w samochodach grupy VAG

Zaciski hamulcowe są jednym z podstawowych elementów układu hamulcowego, które odpowiadają za bezpieczeństwo. Często awaria zacisku może zostać naprawiona poprzez jego regenerację. Specjaliści marki febi przedstawiają przyczyny awarii tylnych zacisków hamulcowych samochodów marek Audi, VW, Škoda i SEAT. Informują jakie usterki dyskwalifikują zacisk hamulcowy z naprawy i wyjaśniają, co warto wymienić przy okazji aby uniknąć […]

Jak poradzić sobie z piszczącymi hamulcami? Ferodo proponuje możliwe rozwiązania problemu

Piszczące hamulce potrafią przyprawić o ból głowy. Może się to zdarzyć okazjonalnie, np. gdy drobny kamyk dostanie się między tarczę a klocek hamulcowy. Jednak problem może być także trwały i objawiać się przy każdorazowym hamowaniu. Jakie mogą być przyczyny? W jaki sposób wyeliminować pisk hamulców? Odpowiedzi udzielają specjaliści marki Ferodo.

Rozwiązania Blue Print: jak rozpoznać uszkodzenie tylnego zacisku hamulcowego?

Fiat Talento 2, Nissan NV300 i Primastar 1, Vauxhall Opel Vivaro A & Vivaro B, Renault Trafic 2 i Trafic 3 to małe samochody dostawcze, korzystające z takich samych tylnych zacisków hamulcowych. Zdarza się, że te zaciski ulegają awariom. Specjaliści z firmy Blue Print wyjaśniają jakie objawy świadczą o uszkodzeniu tylnego zacisku hamulcowego.

Zaciski hamulcowe są odpowiedzialne za generowanie kontaktu pomiędzy klockiem a tarczą hamulcową. Ich prawidłowa praca ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy. W odróżnieniu od klocków czy tarcz, możliwa jest regeneracja zacisków hamulcowych, co pozwala na obniżenie ceny naprawy oraz ochronę środowiska. Klienci warsztatów często pytają także o malowanie zacisków hamulcowych za pomocą właściwego lakieru lub farby. W tej kategorii przedstawiamy informacje techniczne oraz nowości rynkowe, dotyczące zacisków hamulca.