Menu

Zaciski hamulcowe

Jak przeprowadzić kontrolę klocków hamulcowych?

Układ hamulcowy należy kontrolować co 15 tys. km. Jeśli samochód wykonuje małe przebiegi, zaleca się jego kontrolę raz do roku. Jest to konieczne, ponieważ z zewnątrz trudno dokładnie sprawdzić zużycie klocków, tarcz i zacisków a ewentualne objawy kwalifikujące je do wymiany (akustyczne, eksploatacyjne) nie zawsze są wyraźne i jednoznaczne.

Sezonowa wymiana kół a układ hamulcowy. Na co warsztat powinien szczególnie zwrócić uwagę?

Intensywna zima spowodowała częstą obecność pługów i solarek na naszych drogach. Część użytkowników pojazdów podjęła decyzję o ograniczeniu poruszania się własnymi środkami lokomocji aż do wczesnej wiosny. Obecność na jezdni soli, piasku i drobnego żwiru, podczas zimowych wyjazdów, z jednej strony pomaga w poruszaniu się po zmarzniętych i zaśnieżonych jezdniach, a z drugiej strony jest […]

Budweg Caliper zmienia właściciela

Firma Budweg, zajmująca się fabryczną regeneracją i sprzedażą zacisków hamulcowych, została przejęta przez koncern BBB Industries. Dotychczasowy właściciel, spółka Capidea, zbył 100% swoich udziałów w firmie.

Profesjonalna regeneracja zacisków hamulcowych – wizyta w fabryce Budweg

Duńska firma Budweg udowadnia, że w branży motoryzacyjnej można dobrze prosperować, funkcjonując w wąskiej specjalizacji. Przedsiębiorstwo od ponad 40 lat zajmuje się wyłącznie regeneracją zacisków hamulcowych. Cały proces odbywa się w nowoczesnym zakładzie w mieście Odense, który mieliśmy okazję zwiedzić, dzięki otrzymanemu zaproszeniu. W trakcie wizyty zapoznaliśmy się z każdym etapem procesu regeneracji zacisków.

Regeneracja zacisków hamulcowych – jak powinna przebiegać?

Regeneracja zacisków hamulcowych to bardzo pracochłonne zajęcie. W przypadku firmy Budweg Caliper proces czyszczenia i regeneracji nadal częściowo przebiega manualnie. Jak wyglądają kolejne etapy tego procesu?

Przyczyny irytujących drgań kierownicy

Wielu kierowców skarży się na to, że podczas jazdy kierownica ich samochodu wpada w drgania. Eksperci z firmy Steinhof przeanalizowali ten problem i wskazali na główne powody jego występowania.

Grubość klocków hamulcowych a skuteczność hamowania

Na internetowych grupach dyskusyjnych często przewija się pytanie dotyczące układu hamulcowego – czy wraz z postępującym zużyciem klocków hamulcowych spada jakość hamowania? Przedstawiamy odpowiedź.

Co mówi wygląd klocka hamulcowego?

Wygląd zużytego klocka hamulcowego potrafi wiele powiedzieć na temat stanu układu hamulcowego. Eksperci z firmy Ferodo podpowiadają, na co warto zwracać szczególną uwagę.

Nowe zaciski hamulcowe i części zamienne w ofercie Budweg

Budweg Caliper A/S – duński producent i europejski dostawca zacisków hamulcowych na rynek wtórny części zamiennych, wypuścił nowe produkty, które uzupełnią asortyment dostępnych zacisków hamulcowych.

Mity dotyczące klocków hamulcowych

Eksperci z firmy Steinhof wzięli pod lupę temat wymiany klocków hamulcowych i postanowili rozprawić się z największymi mitami, które krążą po forach internetowych i mogą wprowadzić w błąd.

Zaciski hamulcowe są odpowiedzialne za generowanie kontaktu pomiędzy klockiem a tarczą hamulcową. Ich prawidłowa praca ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy. W odróżnieniu od klocków czy tarcz, możliwa jest regeneracja zacisków hamulcowych, co pozwala na obniżenie ceny naprawy oraz ochronę środowiska. Klienci warsztatów często pytają także o malowanie zacisków hamulcowych za pomocą właściwego lakieru lub farby. W tej kategorii przedstawiamy informacje techniczne oraz nowości rynkowe, dotyczące zacisków hamulca.