Marka AISIN należy do grupy Toyota i jest jednym z głównych producentów wyposażenia z rynku OE. Do tej pory bardzo dobrą pozycję posiadała na rynku japońskim, jednak podjęto decyzję o rozszerzeniu jej sprzedaży aftermarketowej na rynek europejski, otwierając siedzibę AISIN Europe Aftermarket w Belgii. Na targach we Frankfurcie zainteresowani mieli okazję zapoznania się z historią firmy oraz portfolio części, w skład którego wchodzą takie elementy jak części do układów hamulcowych, kierowniczych i zawieszenia, a także układów chłodzenia, silników, układów napędowych oraz niezbędnych płynów.
Historia i filozofia ADVICS
ADVICS jest częścią grupy joint venture stworzonej w 2001 r. wraz z takimi znanymi producentami części motoryzacyjnych jak DENSO i Sumitomo Electric, jest także elementem składowym Toyota Group. Firma produkuje pełną gamę oryginalnych elementów układu hamulcowego – od modułów ABS i ESC po zaciski, tarcze, klocki i części hydrauliczne. W 2011 r. ADVICS utworzył spółkę zależną Europie z siedzibą w Niemczech, w Neu-Isenburg. Jednostka ta jest odpowiedzialna za badania, rozwój i produkcję oraz import i eksport części na rynku w UE. Oprócz głównego biura, w Czechach, w Pisku, znajduje się również zakład produkcyjny – ADVICS Manufacturing Czech.
Istnieniu marki ADVICS przyświeca stara japońska koncepcja filozoficzna zwana monozukuri, znana już od historycznego okresu Edo (1603 do 1868 r.). Wtedy to rzemieślnicy w Japonii wkładali swoje umiejętności i dusze w tworzenie najlepszych i najpiękniejszych rzeczy. Zasada ta została przyjęta przez Toyota Group jako jeden z ich 12 filarów systemu produkcyjnego.
W ciągu ponad 20 lat istnienia ADVICS stało się popularnym dostawcą części do japońskich, europejskich i amerykańskich samochodów. Szacuje się, że obecnie rozwiązania ADVICS stosowane są w co drugim samochodzie jeżdżącym po japońskich drogach oraz w każdym co dziesiątym na drogach ogólnoświatowych. W firmie stale ważna jest wspominana wyżej koncepcja, która stawia na doskonalenie projektowania, inżynierii, produkcji i testowania wszystkich tworzonych części motoryzacyjnych.
ADVICS udziela się również w motorsporcie, testując podczas różnych wyścigów swoje nowości technologiczne. Polem testowym są między innymi takie imprezy jak Japan Super Endurance, Japan SuperGT czy F4 Japan Championship. ADVICS jest również wieloletnim partnerem WEC, All-Japan Rally Championship i Nurburgring 24 h.
ADVICS na targach Automechanika Frankfurt 2022
Głównym zadaniem uczestnictwa we frankfurckich targach było zaprezentowanie marki ADVICS – produktów do układu hamulcowego na rynek aftermarketowy, za którymi stoi doświadczenie i jakość części przeznaczonych na rynek pierwszomontażowy samochodów marki Toyota.
– Klienci na rynku wtórnym mogą być pewni, że zapewniona im będzie obsługa i że dostaną części odpowiadające tym samym standardom jakości, które zapewniamy naszym klientom na rynku wyposażenia oryginalnego. Nazwa ADVICS oznaczająca Advanced Intelligent Chassis Systems jest od dawna używana w naszej działalności na rynku wyposażenia oryginalnego na oznaczenie mocy. Mając na uwadze udowodnioną jakość naszej oferty dla rynku wtórnego, podjęliśmy strategiczną decyzję o rozszerzeniu zakresu jej stosowania tak, aby objęła cały nasz program układów hamulcowych. – powiedział Bérenger Léonard, starszy kierownik ds. strategii rynku wtórnego.
Początkowo marka ADVICS była stosowana na rynku wtórnym tylko do określenia produktów Aisin do układów hydraulicznych oraz ograniczonej oferty klocków hamulcowych do pierwszego wyposażenia. Teraz klocki, zaciski, zawory oraz cylindry hamulcowe AISIN do samochodów w Europie i Azji będą sprzedawane pod marką ADVICS. Zmiany te zostały rozpoczęte w 2021 r., kiedy to zdecydowano o nowym wyglądzie opakowań produktów przeznaczonych na rynek wtórny. Wprowadzono wówczas na pudełkach różnokolorowe paski wyróżniające poszczególne serie i ułatwiające identyfikację części.
Technologia BlueStop i oferta produktowa ADVICS
BlueStop to powszechna nazwa szeregu technologii wywodzących się z doświadczenia ADVICS z rynku OE, co pozwoliło stworzyć serię klocków hamulcowych o odpowiednich cechach, spełniających specyficzne wymagania klientów na całym świecie. Przykładem może być seria klocków hamulcowych XB (Extra Braking), w której zastosowano technologię macierzową Tough Body Strukture (TBS). Ma ona na celu zwiększenie trwałości klocków hamulcowych oraz ulepszenie ich siły hamowania w codziennych warunkach drogowych.
W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów, w 2021 r. firma ADVICS wprowadziła na rynek europejski tarcze hamulcowe. Są one w pełni powlekane, zgodne z normami ECE R90 w jakości OE. Producent stale pracuje nad poszerzaniem zakresu zastosowań swoich produktów. W ofercie ADVICS znajduje się też szeroka gama zacisków hamulcowych do pojazdów japońskich. W przeciwieństwie do wielu europejskich i amerykańskich konkurentów, ADVICS nie prowadzi sprzedaży zacisków regenerowanych i oferuje wyłącznie jednostki nowobudowane, montowane na tych samych liniach co oryginalne produkty.
Nowości planowane w 2023 r.
Jako główny producent oryginalnych zacisków EPB, ADVICS pracuje nad wprowadzeniem tych produktów na rynek wtórny w 2023. Godne uwagi zastosowania obejmują zaciski i przekładnie silnikowe (siłowniki) do popularnych modeli Toyoty i Lexusa, takich jak RAV4, XA50, Lexus NX AZ10 i innych.
ADVICS planuje także wypuszczenie na rynek wtórny części z grupy hydrauliki hamulcowej, w celu uzupełnienia swojego portfolio na rynkach europejskich – mowa tu o płynach hamulcowych, zbiorniczkach i pompach płynu hamulcowego oraz serwach.
Komentarze