Wymiana piasty koła tylnego w Honda Accord CL

19 czerwca 2019, 0:19

Wymiana łożyska, a w szczególności całej piasty zazwyczaj nie stanowi większej trudności dla mechaników. Problemem staje się sytuacja, gdy po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów łożysko ponownie zaczyna huczeć.

Fot. 1 Honda Accord CL produkowana w latach 01/03-09/12

Opisywany przypadek to Honda Accord VII generacji w wersji sedan (CL). Wersja kombi ma inną budowę zawieszenia oraz piasty tylnej. Na co należy zwrócić szczególną uwagę, aby auto nie wróciło ponownie do serwisu z tą samą usterką po stosunkowo krótkim przebiegu? Część mechaników może obwiniać producenta o niewłaściwe wykonanie, natomiast przyczyna jest inna.

DEMONTAŻ

Fot. 2 Demontaż zacisku, jarzma, i tarczy hamulcowej

Standardowo należy najpierw zdemontować koło, zacisk hamulcowy oraz utrzymujące je jarzmo. Kolejna czynność to zdjęcie tarczy hamulcowej. Na chwilę obecną nic nie stanowi problemu. Po demontażu piasty i osłony natrafiamy na źródło problemu: zwrotnica tylna wykonana jest ze stopu aluminium. Po kilkunastu latach eksploatacji staje się mocno skorodowana.

Fot. 3 Skorodowana zwrotnica tylna

MONTAŻ

Dlatego niedopuszczalne jest pozostawienie jej w tym stanie. Przed montażem piasty należy bardzo dokładnie oczyścić przylegające powierzchnie i skontrolować wżery będące przyczyną przedostawania się wilgoci do wnętrza.

Jedynym uszczelnieniem tej konstrukcji jest o-ring znajdujący się tuż przy powierzchni styku. Ma on miejsce w sfazowanej części zwrotnicy.

Fot. 4 Oczyszczona powierzchnia z widocznymi wżerami odlewu

Znajdujący się od czoła enkoder ABS nie posiada dodatkowego uszczelniacza, dlatego jakakolwiek ilość wilgoci dostająca się do wnętrza zwrotnicy powoduje błyskawiczne wypłukanie smaru i w rezultacie głośną pracę łożyska.

Fot. 5 Uszczelnienie piasty w kształcie o-ringu
Fot. 6 Skorodowana wewnętrzna część łożyska i wypłukany smar

Wicej praktycznych informacji dostępnych jest na portalu dla mechaników: www.repxpert.pl oraz na stronie www.schaeffler.pl/aftermarket

Artykuł sponsorowany Schaeffler

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Nikola Tesla, 19 czerwca 2019, 19:20 1 0

Prosimy nie odgrzewać kotletów, tylko smażyć nowe.

Odpowiedz

Nismo, 23 czerwca 2019, 18:13 0 0

Ale przekombinowany szajs, kto to projektuje

Odpowiedz