Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
30.04 Problem z odpaleniem silnika w samochodzie Opel Astra K 30.04 Senat zajął się badaniami technicznymi pojazdów. Czy zmiany w przeglądach zajdą już wkrótce? 30.04 Problem uszkodzonej tarczy sprzęgłowej w silnikach 3.0 HDi [FILM] 29.04 Chcesz przetestować auto elektryczne? Już wkrótce EV Experience w Modlinie. 29.04 Klonowanie numerów VIN coraz bardziej popularne! Jak się przed tym zabezpieczyć?

Części silnikowe

Zawory w silniku spalinowym. Jak wygląda ich budowa i zasada działania?

Projektowanie, produkcja i kontrola zaworów silnikowych otoczone są tajemnicą. Nic w tym dziwnego, ponieważ mimo że zawór to stosunkowo niewielka część, to ma decydujący wpływ na osiągi silnika, a także jego trwałość. Czterosuwowe silniki spalinowe zawsze były wyposażone w zawory, choć ich wygląd, położenie, materiały wykonania i obciążalność zmieniały się na przestrzeni dziesięcioleci. 

W taki sposób możesz zniszczyć pompę cieczy chłodzącej

Airtex — producent zestawów rozrządu wskazuje na najpopularniejsze przyczyny awarii pomp cieczy chłodzącej. Jak się okazuje, nawet najlepszą pompę można zniszczyć w ciągu kilkunastu sekund. W każdym przypadku podpowiadamy co zrobić, aby uniknąć problemów.

SKV wciąż poszerza swoją ofertę. Tym razem wprowadzili przewody przelewowe.

Marka SKV wprowadziła do asortymentu ponad 130 modeli dedykowanych przewodów przelewowych do samochodów osobowych i dostawczych. Indeksy zaczynają się od numeru 54SKV262.

Na czym polega proces recyrkulacji spalin silnikowych?

W historii silników spalinowych był okres, w którym nie zwracano uwagi na zanieczyszczenia związane z eksploatacją pojazdów. W późniejszych czasach inżynierowie starali się je zredukować, aby spełnić ustalone przez władze limity maksymalnej emisji. Wraz z pojawieniem się norm Euro, ilość emitowanych substancji szkodliwych została zmniejszona o połowę, a w rezultacie producenci zostali zmuszeni do zwiększenia […]

Parametry geometryczne silników spalinowych

Nie tylko wśród inżynierów i konstruktorów, ale także wśród użytkowników, często poruszanym tematem jest to, jakie główne wymiary powinien mieć silnik, aby być najbardziej wydajną, sprawną i żywotną jednostką napędową w danej kategorii. W tym artykule przedstawimy podstawowe kwestie konstrukcyjne, w oparciu o które określa się stosunek średnicy cylindra do skoku tłoka, liczbę cylindrów, czy […]

Układ chłodzenia – nieszczelność – gdzie cieknie?

Wycieki płynu chłodzącego są skrajnie niebezpieczne. Mogą doprowadzić do przegrzania, a nawet do całkowitego zatarcia silnika. W zdecydowanej większości przypadków za ubywanie płynu odpowiedzialne są nieszczelności w układzie chłodzenia. Jak znaleźć nieszczelność? Jak sprawdzić, gdzie cieknie z układu chłodzenia w samochodzie?

Odgłosy przy rozruchu, uszkodzenie dolnej prowadnicy, brak uszczelki do napinacza… [FILM]

Po wymianie łańcucha rozrządu w silnikach 1.6 CDTi może wystąpić głośna praca przy rozruchu jednostki. Winna jest utrata ciśnienia w napinaczu łańcucha, która prowadzi do uszkodzenia dolnej prowadnicy. Firma Schaeffler prezentuje w swoim filmie dodatkową podkładkę do zamontowania wraz z napinaczem przy wymianie łańcucha rozrządu, która pozwoli uniknąć opisanych objawów.

Praktyczne ograniczenia doładowania w silnikach spalinowych.

Doładowane wersje silników tłokowych były szeroko stosowane w transporcie pasażerskim w ostatnich dziesięcioleciach. Nowych technologii wykrzesania większej mocy z silnika poszukiwano już w latach 80. ubiegłego stulecia, jak również we wcześniejszych dekadach. Rzadko dyskutuje się o tym, jak daleko można lub jak daleko warto posunąć zwiększanie wydajności oraz o tym, jakie fizyczne przeszkody można napotkać […]

Dodatek do pojazdów z LPG – nowość od Liqui Moly

Samochody eksploatowane na gazie LPG bardzo często mają problemy z fabrycznym wtryskiem benzyny. Wszystko przez to, że silnik z instalacją sekwencyjną LPG, spala bardzo małe ilości benzyny i z czasem wtryskiwacze zaklejają się lakami i żywicami powstałymi z odparowanego paliwa. Firma Liqui Moly opracowała specjalny dodatek, który niweluje ten problem.

Bez względu na to, czy mówimy o samochodzie spalinowym czy elektrycznym, silnik jest jego najważniejszym podzespołem, umożliwiającym poruszanie się i funkcjonowanie układów współpracujących. Części silnikowe takie jak cylindry, tłoki, zawory, pierścienie czy uszczelnienia to niezwykle często poszukiwane podzespoły na wtórnym rynku motoryzacyjnym. Na szczęście oferta części silnikowych jest szeroka, gdyż są one dostarczane przez wielu producentów. Dobór odpowiednich elementów oraz zapoznanie się z ich ofertą i jakością ułatwią powyższe artykuły. Można wśród nich znaleźć także porady techniczne, dotyczące napraw.