Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:55 Samoobsługowe złomowiska – potencjał recyklingu niewykorzystany w Europie 15:46 Konkurs Hella: wyniki 15:25 MotoFocus TV: Czy diesel to przeszłość? Polski producent ma inne zdanie. 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 25.11 Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe?

Części silnikowe

Citroen C5 Aircross: na co uważać przy zakupie i co wymienić po?

Citroen C5 Aircross to jeden z nowszych SUV-ów francuskiej marki. Na rynek europejski wszedł w 2018 roku i praktycznie od początku cieszył się uznaniem kierowców. Nie ma jednak róży bez kolców, a w modelu istnieje kilka wad fabrycznych, z którymi — być może — przyszły właściciel będzie musiał się zmierzyć.

Jak poprawnie zamontować szpilkę napinacza w 1.9 i 2.0 TDI VW [FILM]

Firma Schaeffler przedstawia jak prawidłowo zamontować szpilkę napinacza paska rozrządu w silnikach 1.9 i 2.0 TDI. Prawidłowy montaż wymaga zamocowania szpilki do końca, prostopadle do głowicy. Film instruktażowy prezentuje jak sprawdzić, czy szpilka została zamontowana w odpowiedni sposób.

Denso wprowadza nowe wtryskiwacze Common Rail do swojej oferty

Do oferty Denso wprowadzone zostały kolejne 4 typy wtryskiwaczy do silników wysokoprężnych. Nowe produkty w ofercie tego producenta znajdą zastosowanie w wielu modelach samochodów dostępnych w Europie.

Napęd łańcuchowy na przykładzie silnika 1.8 TSI – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników przez firmę Schaeffler. Szkolenie będzie dotyczyć łańcuchowych napędów rozrządu. Poprowadzi je Marek Matejkowski, specjalista techniczny Schaeffler.

Jeden kompresor klimatyzacji, dwa układy

Firma MAHLE ma w ofercie kompresory klimatyzacji, które można montować zarówno w układach R134a, jak i R1234yf. Należy jednak wziąć pod uwagę kilka kwestii. Czynniki chłodnicze R134a i R1234yf różnią się od siebie znacznie pod względem między innymi składu chemicznego.

Koniec PureTecha: Peugeot odcina się od tej nazwy

1 września 2024 Peugeot, Citroen i DS zrezygnowały z używania nazwy PureTech dla swoich silników benzynowych i układów hybrydowych. Czy to odpowiedź na problemy, które silnik miewał w trakcie swojego istnienia?

Bez względu na to, czy mówimy o samochodzie spalinowym czy elektrycznym, silnik jest jego najważniejszym podzespołem, umożliwiającym poruszanie się i funkcjonowanie układów współpracujących. Części silnikowe takie jak cylindry, tłoki, zawory, pierścienie czy uszczelnienia to niezwykle często poszukiwane podzespoły na wtórnym rynku motoryzacyjnym. Na szczęście oferta części silnikowych jest szeroka, gdyż są one dostarczane przez wielu producentów. Dobór odpowiednich elementów oraz zapoznanie się z ich ofertą i jakością ułatwią powyższe artykuły. Można wśród nich znaleźć także porady techniczne, dotyczące napraw.