Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 25.11 Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe? 25.11 Inter Cars zaprezentował kalendarz na 2025 rok 25.11 Nowy alternator w ofercie AS-PL. Pasuje do popularnych modeli grupy VAG. 25.11 Szkolenia Bosch – grudzień 2024

Części silnikowe

Stellantis wzywa do serwisów 760 tys. aut z silnikiem HDi. Co z autami jeżdżącymi w Polsce?

Ogromna akcja serwisowa grupy Stellantis dotyczy samochodów z silnikiem 1.5 HDi. Miały one wadę konstrukcyjną w układzie rozrządu, która może zostać nieodpłatnie wyeliminowana w serwisach. Problem w tym, że akcja obejmuje na razie rynek francuski. Czy można spodziewać się jej także w Polsce?

Nierównomierna praca silnika po wymianie rozrządu w Volvo i Fordzie 2.5 [FILM]

W dzisiejszej pigułce wiedzy Schaeffler eksperci podpowiedzą, co może być powodem nierównomiernej pracy silnika po wymianie rozrządu. Problem dotyczy silników B5254T2 (2.5T Volvo) i jest powiązany z kołami zmiennych faz. Więcej informacji znajdziecie w poniższym filmie.

Modernizacja silnika 1.5 HDi (DV5) – łańcuch grubszy o milimetr

Nowoczesne silniki, w tym wysokoprężna jednostka PSA DV5, znana jako 1.5 HDi, są wyposażone w układy recyrkulacji spalin (EGR) oraz filtry cząstek stałych (DPF), aby spełniać wymogi przepisów dotyczących emisji spalin Euro. Poprawia to zużycie paliwa i obniża emisje, ale ma negatywny wpływ na silnik. W silniku gromadzą się szkodliwe osady sadzy, które nieuchronnie trafiają […]

Zerwanie paska rozrządu. Powody i konsekwencje awarii.

Pasek rozrządu to jeden z najważniejszych elementów w silniku spalinowym, zarówno benzynowym, jak i Diesla. Jego zadaniem jest synchronizacja pracy wału korbowego z wałkiem rozrządu, co pozwala na prawidłowe otwieranie i zamykanie zaworów w odpowiednim momencie. Zerwanie paska rozrządu to poważna awaria, która może prowadzić do kosztownych napraw, a w niektórych przypadkach nawet do konieczności […]

BMW F10/F11 – Brak możliwości regeneracji filtra cząstek stałych

HELLA informuje o potencjalnym problemie z filtrem cząstek stałych (DPF) w modelach BMW F10/F11 (2010-2017) z silnikiem 3.0d N57.

Łańcuch rozrządu z demontażu – czy można założyć go ponownie?

Dziś rozmawiamy z ekspertem o ważnych sprawach dotyczących łańcuchów rozrządu. Niektóre naprawy silnika wymagają demontażu łańcucha. Na przykład ta budząca największą grozę, czyli wymiana uszczelki pod głowicą. Czy po zdjęciu łańcucha można go zamontować ponownie i dalej używać? Zapytamy też o inną, ważną rzecz. Kierowcy chcą oszczędzać. W wielu miejscach w sieci czekają na nich […]

Montaż paska rozrządu w silniku 2.3D – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników przez firmę Schaeffler. Szkolenie będzie dotyczyć montażu paska rozrządu w samochodach marek IVECO i Fiat. Poprowadzi je Marek Matejkowski specjalista techniczny Schaeffler.

Nieprawidłowo założone sprężyny zaworowe. Czym to grozi?

MAHLE zwraca uwagę na częsty błąd montażowy, który może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.

Nowe produkty w asortymencie Metalcaucho

Metalcaucho, marka należąca do BBB Industries, producenta gumowych i metalowych części zamiennych do sektora motoryzacyjnego, ponownie prezentuje nowe produkty. Do najobszerniejszego na rynku katalogu części gumowych i metalowych dodano 221 nowych numerów części.

Bez względu na to, czy mówimy o samochodzie spalinowym czy elektrycznym, silnik jest jego najważniejszym podzespołem, umożliwiającym poruszanie się i funkcjonowanie układów współpracujących. Części silnikowe takie jak cylindry, tłoki, zawory, pierścienie czy uszczelnienia to niezwykle często poszukiwane podzespoły na wtórnym rynku motoryzacyjnym. Na szczęście oferta części silnikowych jest szeroka, gdyż są one dostarczane przez wielu producentów. Dobór odpowiednich elementów oraz zapoznanie się z ich ofertą i jakością ułatwią powyższe artykuły. Można wśród nich znaleźć także porady techniczne, dotyczące napraw.