Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14.01 Polski dystrybutor części zamiennych wygrywa proces z Audi! Przełomowy wyrok sądu. 14.01 NEXUS Automotive International ogłasza N! Business Forum 2025 14.01 O ile wzrośnie opłata za przegląd pojazdu? Są pierwsze przecieki… 13.01 “Czy wiesz, że…” – kilka ciekawostek z rynku opon. MotoFocus TV. 13.01 Finał Wielkiej Loterii MILWAUKEE® – rozdano 270 nagród, w tym samochód

Części silnikowe

Napęd łańcuchowy na przykładzie silnika 1.8 TSI – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników przez firmę Schaeffler. Szkolenie będzie dotyczyć łańcuchowych napędów rozrządu. Poprowadzi je Marek Matejkowski, specjalista techniczny Schaeffler.

Jeden kompresor klimatyzacji, dwa układy

Firma MAHLE ma w ofercie kompresory klimatyzacji, które można montować zarówno w układach R134a, jak i R1234yf. Należy jednak wziąć pod uwagę kilka kwestii. Czynniki chłodnicze R134a i R1234yf różnią się od siebie znacznie pod względem między innymi składu chemicznego.

Koniec PureTecha: Peugeot odcina się od tej nazwy

1 września 2024 Peugeot, Citroen i DS zrezygnowały z używania nazwy PureTech dla swoich silników benzynowych i układów hybrydowych. Czy to odpowiedź na problemy, które silnik miewał w trakcie swojego istnienia?

K-jetronic – innowacja, która przeszła do lamusa. Czy ma swoje zalety?

Mechaniczny wtrysk paliwa wynaleziony został na początku XX wieku i stosowany był aż do jego końca. W silnikach benzynowych zdobył swoje miejsce podczas drugiej wojny światowej, kiedy to gaźniki nie były w stanie dostarczać odpowiednich ilości paliwa do silników w samolotach bojowych. Dlaczego układ ten nie przetrwał próby czasu? 

Aisin uczestnikiem targów Automechanika Frankfurt 2024

Aisin potwierdził swój udział w targach Automechanika Frankfurt 2024. Japońska grupa przedstawi tam ofertę zoptymalizowaną pod kątem specyficznych potrzeb rynku europejskiego.

Silniki 1.5 BlueHDI. Z czego biorą się problemy z rozrządem?

Silniki BlueHDI, stosowane głównie w pojazdach grupy PSA (obecnie Stellantis), od lat cieszą się zainteresowaniem. To motory wysokoprężne, które spełniają rygorystyczne normy emisji spalin. Silniki mają jednak swoje wady, a szczególnym problemem jest zrywający się łańcuch rozrządu. Dlaczego tak się dzieje?

Bez względu na to, czy mówimy o samochodzie spalinowym czy elektrycznym, silnik jest jego najważniejszym podzespołem, umożliwiającym poruszanie się i funkcjonowanie układów współpracujących. Części silnikowe takie jak cylindry, tłoki, zawory, pierścienie czy uszczelnienia to niezwykle często poszukiwane podzespoły na wtórnym rynku motoryzacyjnym. Na szczęście oferta części silnikowych jest szeroka, gdyż są one dostarczane przez wielu producentów. Dobór odpowiednich elementów oraz zapoznanie się z ich ofertą i jakością ułatwią powyższe artykuły. Można wśród nich znaleźć także porady techniczne, dotyczące napraw.