Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
26.11 Samoobsługowe złomowiska – potencjał recyklingu niewykorzystany w Europie 26.11 Konkurs Hella: wyniki 26.11 MotoFocus TV: Czy diesel to przeszłość? Polski producent ma inne zdanie. 26.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 25.11 Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe?

Części silnikowe

Proste, wydajne, ale nie dość ekologiczne – Podstawowe informacje o dwusuwach

Patrząc na historię silników dwusuwowych, wydaje nam się niewiarygodne, że jednostki napędowe tego typu trafiały do samochodów, a przecież w pewnym momencie konkurowały one nawet z silnikami czterosuwowymi o palmę pierwszeństwa na rynku motoryzacyjnym. Ciekawym pytaniem jest to, czy w przypadku wygranej silników dwusuwowych pojawiłyby się dzisiejsze restrykcyjne normy emisyjne, które dla tych jednostek byłyby […]

Silnik benzynowy bez przepustnicy – na czym polega technologia Fiat MultiAir?

Przepustnica w silnikach spalinowych jest stosowana w celu limitowania przepływu powietrza trafiającego do komory spalania. Dzięki swojemu systemowi regulowania czasu i wysokości otwarcia zaworów ssących, Fiat umożliwił wyeliminowanie przepustnicy w formie, którą znamy. W jaki sposób działa MultiAir i jakie niesie ze sobą korzyści, a jakie komplikacje?

Wymiana pierścieni ogniowych tulei cylindrowej

Prawidłowo zamontowane pierścienie zapewniają optymalne sprężanie i wydłużają żywotność silników wysokoprężnych. Tuleje cylindrowe wraz z pierścieniem zgarniającym (z ang. anti-polishing ring), zwanym także pierścieniem ogniowym, są często montowane w silnikach narażonych na duże obciążenie.

Montaż uszczelki miski olejowej w silnikach Mercedes Benz OM471 [FILM]

Prawidłowy montaż uszczelki miski olejowej to najważniejszy krok, aby zapewnić szczelne połącznie pomiędzy miską olejową a blokiem silnika. Specjaliści marki Elring prezentują w poniższym filmiku jak prawidłowo zainstalować uszczelkę miski olejowej w silnikach OM 471 w samochodach marki Mercedes Benz. 

Czujniki indukcyjne w motoryzacji i nie tylko – Jak działają? Jakie są ich typy?

Czujniki są obecnie widoczną częścią dzisiejszych pojazdów – można nawet powiedzieć, że urządzenia te są w jakimś stopniu odpowiedzialne za wzrost masy samochodów. Ma to jednak minimalne znaczenie w porównaniu z tym, jak bardzo przyczyniają się one do działania samochodu osobowego. Bez wątpienia można powiedzieć, że bez czujników, w tym indukcyjnych dzisiejszy samochód nigdzie nie […]

Czynniki podwyższające i skracające żywotność paska rozrządu

W niektórych silnikach producent ustala wyjątkowo długi okres między wymianami zestawu rozrządu. W innych – jest on zaskakująco krótki. Airtex wyjaśnia od czego to zależy i kiedy we własnym interesie można lub nawet trzeba skrócić fabryczny interwał.

Regeneracja maglownicy – na czym polega i czy jest opłacalna?

Maglownica to potoczna nazwa przekładni zębatkowej montowanej w układzie kierowniczym. Odpowiada ona za przenoszenie obrotów kierownicy na koła samochodu, czyli mówiąc wprost za skręcanie. Awaria maglownicy powoduje problemy z prowadzeniem pojazdu, co znacząco obniża bezpieczeństwo na drodze. Jakie objawy daje uszkodzona przekładnia kierownicza? Na czym polega regeneracja maglownicy i czy jest bardziej opłacalna niż wymiana […]

G-Lader – Autorski kompresor Volkswagena?

W ostatnim okresie przedstawiliśmy kilka metod turbo doładowywania silników spalinowych. W miarę upływu czasu powstawały coraz ciekawsze rozwiązania, wiele z nich pozostało na stole projektowym, ale całkiem sporo trafiło do seryjnej produkcji. Choć świat kompresorów został zdominowany przez Stany Zjednoczone, koncern Volkswagen nie chciał pozostać w tyle w rywalizacji konstruktorów, a innowacyjny potencjał cechujący grupę […]

Pompa cieczy chłodzącej – newralgiczny element w zestawie rozrządu

W dużej grupie silników samochodowych pompa cieczy jest napędzana paskiem rozrządu. W wyniku zaniedbań serwisowych może okazać się najsłabszym punktem całego zestawu i doprowadzić do zerwania rozrządu lub przynajmniej do jego kolejnej, przedterminowej wymiany.

Bez względu na to, czy mówimy o samochodzie spalinowym czy elektrycznym, silnik jest jego najważniejszym podzespołem, umożliwiającym poruszanie się i funkcjonowanie układów współpracujących. Części silnikowe takie jak cylindry, tłoki, zawory, pierścienie czy uszczelnienia to niezwykle często poszukiwane podzespoły na wtórnym rynku motoryzacyjnym. Na szczęście oferta części silnikowych jest szeroka, gdyż są one dostarczane przez wielu producentów. Dobór odpowiednich elementów oraz zapoznanie się z ich ofertą i jakością ułatwią powyższe artykuły. Można wśród nich znaleźć także porady techniczne, dotyczące napraw.