Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Technika

Skuteczne zabezpieczenie przekładni kierowniczej

Używanie części, które nie spełniają odpowiednich standardów może prowadzić do przedwczesnego zużycia lub ponownej awarii całego układu kierowniczego. Eksperci ZF Services rekomendują nie tylko stosowanie renomowanych części zamiennych, ale również odpowiednich narzędzi i akcesoriów, co umożliwia skuteczną ochronę układu kierowniczego przed brudem i wilgocią. Konieczność użycia większej niż normalnie siły oraz nietypowe hałasy podczas skręcania, […]

Poprawna wymiana tulei wahliwej

Polskie drogi są czynnikiem wpływającym na liczbę uszkodzeń elementów zawieszenia pojazdów. Długi okres bezproblemowej jazdy po naprawie można uzyskać tylko wtedy, gdy naprawa jest wykonana poprawnie. Przydatne mogą być wskazówki dotyczące wymiany tulei wahliwej przygotowane przez ekspertów Tedgum. Prawidłowy montaż Elementy metalowo-gumowe lub tuleje wahliwe należy montować wywierając nacisk na zewnętrzną krawędź tulei wahliwej (4) […]

Problem z łożyskiem kolumny McPhersona w autach grupy Volkswagena

W samochodach takich jak Skoda Octavia, Audi A3 czy Seat Altea często pojawia się stukanie i piski w przedniej osi, nawet po zastosowaniu oryginalnych części zamiennych firmy VW. Wadliwe łożysko w samochodach Grupy VW Problemy powstają w wyniku wadliwego wykończenia i stosowania materiałów słabej jakości. Najczęściej luzuje się gumowo-metalowe połączenie (zdjęcie 1), co jest wynikiem […]

Uszkodzenie rolki prowadzącej – Peugeot, Citroën, Ford, Fiat, Mazda, Mini i Volvo

Uszkodzenie rolki prowadzącej, blokowanej przez osłonę (CT 1092 K1) to często spotykany problem. Narażone na awarię są jednostki 1.6l diesel, silniki typu 9H, montowane w samochodach marki Peugeot, Citroën, Ford, Fiat, Mazda, Mini i Volvo. Rozwiązanie problemu uszkodzonej rolki napinającej Napęd pasowy ulega uszkodzeniu z powodu defektu rolki prowadzącej. Na zdjęciu widoczne są miejsca przetarcia […]

HID-y w reflektorach halogenowych – 5 głosów na nie

Wśród kierowców panuje niebezpieczna moda na montowanie żarówek ksenonowych do zwykłych reflektorów halogenowych. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę, że takie rozwiązania są niebezpieczne i niezgodne z przepisami. Przedstawiamy pięć powodów dlaczego nie należy dokonywać takich przeróbek. Modyfikacje HID w oświetleniu samochodowym – „Te przeróbki to poważny problem na polskich drogach, ponieważ narażają na niebezpieczeństwo […]

Wymiana sondy lambda – dlaczego nie warto oszczędzać na jakości?

Obecnie w prawie każdym samochodzie znajdują się dwie sondy lambda: regulacyjna, umieszczona przed katalizatorem i diagnostyczna, znajdująca się za nim. Firma Denso przekonuje, że gdy zachodzi konieczność wymiany tych części warto stosować zamienniki o jakości części oryginalnych. Przyczyny awarii sondy lambda Sondy lambda, które zostały wyprodukowane zgodnie ze standardami części oryginalnych, zazwyczaj nie psują się […]

Nowe zestawy prętów stabilizatora febi

Producentom samochodów nie zawsze udaje się sztuka odpowiedniego zaprojektowania gumy stabilizatora oraz jej obejmy. Najczęściej po kilkudziesięciu tysiącach km wycierają się stalowe pręty stabilizatora. Należy wówczas wymienić drążek stabilizatora łącznie z gumowymi tulejami i stalowymi obejmami. Zestawy stabilizatorów z tulejami i łącznikami febi Stalowe pręty stabilizatora wycierają się w miejscach zamontowania gum i obejm. Żadne […]

Problem z rolką napinającą w Audi i Volkswagenach

Limuzyny Audi oraz samochody dostawcze Volkswagena są narażone na problemy z rolką napinającą. Ma ona skłonności do luzowania się podczas eksploatacji. Rolka napinająca febi Zalecana przez producenta pojazdu śruba może się luzować. Rolka napinająca nie jest osadzona wystarczająco stabilnie i może (w ekstremalnym przypadku) spowodować całkowitą awarię silnika. Firma febi wyprodukowała nową rolkę, której cechą […]

Pomiar bicia bocznego tarczy sprzęgła

Przed instalacją nowej tarczy sprzęgła należy sprawdzić jej bicie boczne, na wypadek, gdyby uległa wypaczeniu podczas transportu. Tarcza sprzęgła – kontrola bicia bocznego Mechanicy często ignorują konieczność sprawdzenia tarczy sprzęgła przed montażem. Eksperci związani z marką Sachs doradzają korzystanie z profesjonalnego urządzenia do pomiaru bicia, składającego się z jednostki centrującej oraz skali. Pomiar bicia bocznego […]

Stuki w zawieszeniu VW Polo – wadliwa tuleja wahacza

Volkswagen Polo oraz jego technologiczni krewni – Seat Ibiza oraz Skoda Fabia zostali wyposażeni w nietrwałe tuleje wahacza poprzecznego. W miarę eksploatacji uszkodzenie tego podzespołu może wywoływać irytujące stuki w zawieszeniu. Problem z tuleją wahacza poprzecznego – Polo, Fabia, Ibiza Często zdarza się, że tuleje wahacza poprzecznego projektowane przez producentów pojazdów są o wiele za […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.