Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Technika

Najczęstsze usterki układu klimatyzacji

Istnieje błędne przekonanie, że zakup stosunkowo taniej, automatycznej stacji klimatyzacji w zupełności wystarcza, by zapewnić klientom dobre usługi serwisowe przy zachowaniu niskich kosztów eksploatacji. To jeden z najczęstszych błędów popełnianych przez warsztaty samochodowe. Popularność klimatyzacji w samochodach rośnie – szansa dla warsztów Aby stać się wiarygodnym, rozpoznawalnym serwisem klimatyzacji, potrzeba wszystkim inwestycji w sprzęt i […]

Zamienniki dwumasowego koła zamachowego – czy warto?

Na rynku części zamiennych można spotkać zamienniki dwumasowego koła zamachowego. Czy takie zamienniki można i warto stosować w nowoczesnych silnikach? Zamienniki dwumasowego koła zamachowego są oferowane jako zestaw składający się ze standardowego koła jednomasowego i tradycyjnego zestawu sprzęgłowego – zawierającego elastyczną tarczę sprzęgłową z tłumikiem drgań skrętnych. Zamienniki koła dwumasowego Dlaczego producenci współczesnych pojazdów, dążący […]

Wymiana wkładu w kole pasowym

Jednym z narażonych na zużycie podzespołów montowanych w większości współczesnych silników, szczególnie wysokoprężnych, jest koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań skrętnych. To rozwiązanie okazało się podatne na uszkodzenia. Wymiana koła pasowego na nowe z reguły jest bardzo droga. Cena samego koła pasowego sięga w zależności od producenta i marki samochodu nawet do kilku tysięcy […]

Geometria zawieszenia

Geometria zawieszenia jest bardzo szerokim pojęciem. Często można się z nim spotkać, ale czy wiemy co ono tak naprawdę oznacza? Właśnie temu poświęcony będzie poniższy artykuł. Na początek trochę teorii. Podstawowymi kątami opisującymi geometrię układu jezdnego są: zbieżność, określana jako różnica odległości pomiędzy przednią i tylną częścią obręczy, mierzona w płaszczyźnie poziomej przechodzącej przez środki […]

Plastikowe zaślepki przy wymianie rozrządu – Renault

Zestawy naprawcze Renault nie zawierają plastikowych zaślepek, które sprzedawane są oddzielnie. Tymczasem ulegają one zużyciu i należy wymieniać je przy każdej wymianie rozrządu. Obowiązkowa wymiana plastikowych zaślepek Zaślepki są stosowane w modelach z silnikami 1.4, 1.4 16V, 1.6 16 V, 1.8 16V, 2.0, 2.0 16V, 2.0 16V Turbo (kody silników: K4J – K4M – F4P […]

Kontrola sworzni kulowych zawieszenia pojazdu

Każdy samochód wymaga okresowo kompleksowej kontroli mechanizmów podwozia. Trwałość jego elementów zależy od konstrukcji, zastosowanych materiałów, od warunków eksploatacji pojazdu, czyli od jakości dróg i warunków atmosferycznych. Zaleca się aby raz w roku lub co około 20 tys. km sprawdzić poprawność działania elementów podwozia. Poniższe zalecenia dla mechaników podczas wykonywania kontroli podwozia należy traktować wyłącznie […]

Gumowe osłony sworzni i końcówek drążków kierowniczych

Od dawna wiele mówi się o gumowych osłonach sworzni oraz końcówek drążków kierowniczych. Są to elementy z pozoru tanie i bardzo proste, pełnią jednak kilka bardzo ważnych funkcji. Dokładne ich poznanie z pewnością będzie miało korzystny wpływ na jakość wykonywanych napraw, a w konsekwencji – większe zadowolenie klientów. Osłony sworzni oraz końcówek drążków kierowniczych Głównym […]

Błąd systemu Start-Stop przez czujnik pozycji neutralnej w Fiacie Doblo

Producenci samochodów coraz częściej montują system Start-Stop. Wyposażone weń bywają nawet pojazdy użytkowe, takie jak Fiat Doblo. Usterki tego systemu mogą być spowodowane awarią jednego z wielu czujników. Systemy Start-Stop wymagają specjalnych komponentów: odpowiedniego akumulatora, wzmocnionego alternatora, doprowadzającego więcej prądu, stabilizatora napięcia, który utrzymuje stałe napięcie na urządzeniach wrażliwych na skoki (takich jak radio), tym […]

Wymiana rozrządu w Fordzie – napinacz paska rozrządu

Ford kilkukrotnie zmieniał wzory napinaczy paska rozrządu w niektórych swoich modelach. Producent zaleca montaż tylko ostatniego wyprodukowanego napinacza. Napinacz w silnikach Forda Zmiana wzoru napinacza paska rozrządu dotyczy niektórych samochodów z silnikami Forda o poj. 1.2 16V, 1.4 16V, 1.6 16V: Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Puma, Mazda 121, Mazda 2, Volvo S40, […]

Montaż górnego mocowania amortyzatora w Fordzie Mondeo III

Górne mocowania, zawarte w zestawach naprawczych zawieszenia przeznaczonych do Forda Mondeo III, są oznaczone strzałkami – bardzo istotne jest przestrzeganie ich prawidłowego położenia podczas montażu. Firma SKF zwraca uwagę, że górne mocowania zawarte w zestawach VKDA 35418 i VKDA 35418T powinny być skierowane strzałkami na zewnątrz pojazdu, podczas ich montażu. Tylko taki sposób montażu jest […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.