Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Technika

Pompy wody w napędach rozrządu – problemy – część 2/2.

Efektywność układu chłodzenia uzależniona jest od sprawności i jakości wielu elementów np. termostatu, chłodnicy, wentylatora, płynu chłodzącego czy pompy wody. Przedstawiamy drugą część poradnika Contitech. Awarie pomp wody Pompy wody w napędach rozrządu – zobacz część pierwszą Czasami problemem jest także częstotliwość wymiany pompy wody napędzanej paskiem rozrządu. Niektórzy producenci samochodów w swoich instrukcjach warsztatowych […]

Pompy wody w napędach rozrządu – problemy – część 1.

Układ chłodzenia samochodu jest jednym z najważniejszych w samochodzie. Utrzymuje temperaturę silnika na odpowiednim poziomie. Jego efektywność uzależniona jest od sprawności i jakości wielu elementów np. termostatu, chłodnicy, wentylatora, płynu chłodzącego czy pompy wody. Uszkodzenia pomp wody Pompa wody zapewnia stały obieg cieczy chłodzącej w układzie pod odpowiednim ciśnieniem. Brak właściwego obiegu cieczy w krótkim […]

Gwizdanie paska wieloklinowego w Oplach

Spod maski niektórych modeli Opla mogą wydobywać się charakterystyczne gwizdy, pochodzące z układu paska wieloklinowego. Możliwą przyczyną jest uszkodzenie sprzęgła jednokierunkowego alternatora. Jak wyeliminować gwizdanie paska wieloklinowego Problem dotyczy pojazdów marki Opel/Vauxhall: Agila od 2004, Astra-H od 2005, Combo od 2004, Corsa C od 2004, Corsa D od 2007, Meriva od 2004, Tigra B od […]

Jak prawidłowo określić wielkość zagłębienia w denku tłoka?

W celu dobrania właściwego tłoka przy naprawie często trzeba porównywać wymiary tłoka z danymi katalogowymi. W przypadku tłoków z wybrzuszeniem denka otrzymuje się przy tym różnice wymiarów pomiędzy wymiarami katalogowymi a rzeczywiście zmierzoną wartością. Tłok z wybrzuszeniem w denku Odchyłki te wynikają z różnych metod pomiarowych stosowanych przy określaniu zagłębienia w denku tłoka. Fakt ten […]

Ryzyko omyłkowej zamiany rolek napinających

Rolki napinające przeznaczone do różnych pojazdów często na pierwszy rzut oka są identyczne. Montaż niewłaściwej części może mieć jednak negatywne konsekwencje. Pozornie identyczne rolki Przykładem mogą być rolki napinające Ruville o numerach art. 55344 i 55383, przeznaczone do pojazdów Opla i Hondy. Rolek nie wolno stosować zamiennie ani pomylić. W przypadku zamontowania niewłaściwej rolki napinającej […]

Zawór EGR w pojazdach marki Opel – błąd nowej części

Każdy zawór EGR posiada charakterystykę w kształcie histerezy. Ze względu na to, montaż nowej części może wiązać się z występowaniem komunikatu o błędzie. Zapalać się może lampka kontrolna błędu. Histereza zaworu EGR W uproszczeniu można powiedzieć, że histereza jest charakterystyką, która „na powrocie biegnie innym torem niż przy wzroście” (patrz rys. 1). Problem może dotyczyć […]

Oprzyrządowanie do nowego czynnika chłodniczego R1234yf

Wprowadzenie nowego czynnika chłodniczego spowoduje konieczność doposażenia serwisów samochodowych w nowe urządzenia oraz przeszkolenie personelu. Liczne kontrowersje wśród producentów samochodów odnośnie bezpieczeństwa stosowania R1234yf wpłynęły na nowe wymagania względem urządzeń obsługowych oraz technologii prowadzenia obsługiwań i napraw klimatyzatorów samochodowych. Jest pewne, że opanowanie nowej kategorii usług będzie wiązało się z poniesieniem znaczących kosztów. Inwestor narażony […]

Utrata mocy, nierówna praca silnika 2.5 TDI V6 VW, Audi i Skody

Stopniowa utrata mocy, nierówna praca i częściowo także szarpanie silnika 2.5 TDI V6 mogą być objawami podwyższonego zużycia w miejscach styku pomiędzy wałkami rozrządu i popychaczami. Zużycie zaczyna się często już po 120 tys. km. Zestaw wałka rozrządu 225411 dla 2.5 TDI V6 Przyczyną usterki może być stosowanie oleju, który nie odpowiada specyfikacji dopuszczonej przez […]

Diagnoza uszkodzeń łożysk kół (część 2)

Z różnych przyczyn dochodzi do przedwczesnego uszkodzenia łożyska tocznego, co negatywnie wpływa na żywotność układu. Przedstawiamy dokończenie artykułu sprzed tygodnia. Przyczyny awarii łożysk – Przegrzanie Przyczyny Mocne ciepło z zewnątrz Niewystarczające odprowadzanie ciepła Niedostateczne chłodzenie lub smarowanie   Skutki Zmiana zabarwienia pierścieni, elementów tocznych i koszyków z koloru żółtego na niebieski Temperatury powyżej 200°C redukują […]

Szlam olejowy w pompie próżniowej

Odgłosy stukania (jak przy uszkodzeniu łożyska wału korbowego) mogą dobiegać do uszu użytkownika samochodu również w sytuacji, gdy szlam olejowy nagromadzi się w pompie próżniowej. Usterka dotyka często Volkswagena Transportera (LT, T4). Problem z pompą próżniową – Volkswagen Transporter Tłokowa pompa próżniowa jest napędzana przez suwak (2) z wałka rozrządu (1). W zalecanej pozycji montażowej […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.