Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Technika

Problem z napinaczem łańcucha w silnikach 2.0 Turbo i 2.2 Opla

Pomimo prawidłowo przeprowadzonego montażu elementów rozrządu w silnikach Opla może dochodzić do wydłużenia łańcucha. Ze względu na zmienione czasy regulacji łańcucha może to powodować nieregularną pracę silnika, w najgorszym przypadku może nawet uszkodzić silnik. Łańcuch rozrządu w silnikach Opla – awaria Problem dotyczy silników Z22YH oraz Z22SE. Są to stosowane w Oplach jednostki benzynowe 2.0 […]

Błędy przy montażu ciężarków klejonych

Montaż ciężarków klejonych przy wyważaniu kół wydaje się być banalną czynnością, jednak nieprzestrzeganie procedur często skutkuje odpadnięciem ciężarka z felgi. Eksperci firmy Świstowski przypominają o prawidłowym przebiegu montażu ciężarków oraz zwracają uwagę na felgi polakierowane lakierami rozpuszczalnymi w wodzie. Temperatura, oczyszczenie, promień i czas Najpierw należy upewnić się, że temperatura otoczenia, felgi i ciężarka wynosi […]

Dlaczego oscyloskop? cz.2

Minęły już dawno czasy, gdy mechanik naprawiając samochód mógł w ogóle nie korzystać z przyrządów pomiarowych typu woltomierz czy amperomierz, gdyż problemy związane z prądem elektrycznym rozwiązywane były przez elektryka samochodowego. W samochodach z silnikiem Diesla nie było nawet modułu zapłonowego czy cewek zapłonowych, sprawiających do tej pory wiele problemów w diagnozowaniu. Obecnie zapłon samoczynny […]

Uszkodzenia łożyska koła – małe auta grupy VW

Auta segmentu A oraz B z grupy Volkswagena często generują problemy związane z uszkodzeniem łożyska koła, które powoduje hałas podczas jazdy i luz na piaście. Zestaw łożyska piasty febi Problem występuje głównie w samochodach: Audi A2, Seat Cordoba, Ibiza IV, Škoda Fabia, VW Polo, Fox.  Powodem awarii jest uszkodzony uszczelniacz. Przez uszkodzony uszczelniacz woda przedostaje […]

Skuteczne zabezpieczenie przekładni kierowniczej

Używanie części, które nie spełniają odpowiednich standardów może prowadzić do przedwczesnego zużycia lub ponownej awarii całego układu kierowniczego. Eksperci ZF Services rekomendują nie tylko stosowanie renomowanych części zamiennych, ale również odpowiednich narzędzi i akcesoriów, co umożliwia skuteczną ochronę układu kierowniczego przed brudem i wilgocią. Konieczność użycia większej niż normalnie siły oraz nietypowe hałasy podczas skręcania, […]

Poprawna wymiana tulei wahliwej

Polskie drogi są czynnikiem wpływającym na liczbę uszkodzeń elementów zawieszenia pojazdów. Długi okres bezproblemowej jazdy po naprawie można uzyskać tylko wtedy, gdy naprawa jest wykonana poprawnie. Przydatne mogą być wskazówki dotyczące wymiany tulei wahliwej przygotowane przez ekspertów Tedgum. Prawidłowy montaż Elementy metalowo-gumowe lub tuleje wahliwe należy montować wywierając nacisk na zewnętrzną krawędź tulei wahliwej (4) […]

Problem z łożyskiem kolumny McPhersona w autach grupy Volkswagena

W samochodach takich jak Skoda Octavia, Audi A3 czy Seat Altea często pojawia się stukanie i piski w przedniej osi, nawet po zastosowaniu oryginalnych części zamiennych firmy VW. Wadliwe łożysko w samochodach Grupy VW Problemy powstają w wyniku wadliwego wykończenia i stosowania materiałów słabej jakości. Najczęściej luzuje się gumowo-metalowe połączenie (zdjęcie 1), co jest wynikiem […]

Uszkodzenie rolki prowadzącej – Peugeot, Citroën, Ford, Fiat, Mazda, Mini i Volvo

Uszkodzenie rolki prowadzącej, blokowanej przez osłonę (CT 1092 K1) to często spotykany problem. Narażone na awarię są jednostki 1.6l diesel, silniki typu 9H, montowane w samochodach marki Peugeot, Citroën, Ford, Fiat, Mazda, Mini i Volvo. Rozwiązanie problemu uszkodzonej rolki napinającej Napęd pasowy ulega uszkodzeniu z powodu defektu rolki prowadzącej. Na zdjęciu widoczne są miejsca przetarcia […]

HID-y w reflektorach halogenowych – 5 głosów na nie

Wśród kierowców panuje niebezpieczna moda na montowanie żarówek ksenonowych do zwykłych reflektorów halogenowych. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę, że takie rozwiązania są niebezpieczne i niezgodne z przepisami. Przedstawiamy pięć powodów dlaczego nie należy dokonywać takich przeróbek. Modyfikacje HID w oświetleniu samochodowym – „Te przeróbki to poważny problem na polskich drogach, ponieważ narażają na niebezpieczeństwo […]

Wymiana sondy lambda – dlaczego nie warto oszczędzać na jakości?

Obecnie w prawie każdym samochodzie znajdują się dwie sondy lambda: regulacyjna, umieszczona przed katalizatorem i diagnostyczna, znajdująca się za nim. Firma Denso przekonuje, że gdy zachodzi konieczność wymiany tych części warto stosować zamienniki o jakości części oryginalnych. Przyczyny awarii sondy lambda Sondy lambda, które zostały wyprodukowane zgodnie ze standardami części oryginalnych, zazwyczaj nie psują się […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.