Zawór EGR w pojazdach marki Opel – błąd nowej części
Opublikowane przez: Redakcja,
https://motofocus.pl/
7 czerwca 2013, 10:00
Każdy zawór EGR posiada charakterystykę w kształcie histerezy. Ze względu na to, montaż nowej części może wiązać się z występowaniem komunikatu o błędzie. Zapalać się może lampka kontrolna błędu.
Histereza zaworu EGR
W uproszczeniu można powiedzieć, że histereza jest charakterystyką, która „na powrocie biegnie innym torem niż przy wzroście” (patrz rys. 1).
Problem może dotyczyć pojazdów marki Opel/Vauxhall:
Agila 1.0i/1.2i; 12V/16V
Astra G/H/Mk IV/Mk V 1.2i/1.4i; 12V/16V
Corsa C 1.0i/1.2i/1.4i; 12V/16V
Meriva 1.4i 16V, Tigra B 1.4i 16V
Histereza ma tolerancje wynikające z technologii produkcji, więc każdy zawór EGR ma nieco inną histerezę. Dlatego w sterowniku zapisano obszar regulacji, w którym musi się mieścić histereza. Przekroczenie obszaru regulacji jest sygnalizowane jako usterka. W przykładzie na rys. 2 byłyby to wszystkie czerwone obszary charakterystyki, wykraczające poza obszar regulacji (powierzchnia zielona).
Rozwiązanie problemu
Kod błędu to P0400. W wyżej wymienionym zaworze EGR może być zaprojektowany w sterowniku za mały obszar regulacji. Przez aktualizację oprogramowania w sterowniku silnika można rozszerzyć obszar regulacji i usunąć problem.
Zawór recyrkulacji spalin marki Pierburg o nr 7.22875.13.0 zastępuje część o nr 7.22875.00.0. Numery ref.: 8 51 593 i 9157671.
Odgłosy stukania (jak przy uszkodzeniu łożyska wału korbowego) mogą dobiegać do uszu użytkownika samochodu również w sytuacji, gdy szlam olejowy nagromadzi się w pompie próżniowej. Usterka dotyka często Volkswagena Transportera (LT, T4). Problem z pompą próżniową – Volkswagen Transporter Tłokowa pompa próżniowa jest napędzana przez suwak (2) z wałka rozrządu (1). W zalecanej pozycji montażowej […]
Podczas wymiany zużytych, pogiętych lub przepalonych zaworów często nie sprawdza się jednocześnie stanu prowadnic zaworów. Jest to istotne, gdyż uszkodzenia zaworów są często spowodowane właśnie przez zużyte prowadnice. Zużyta prowadnica zaworu może być przyczyną następujących uszkodzeń zaworu i nieszczelności: Przepalony talerz zaworu Pęknięcia wyokrąglenia zaworu Pęknięcia w rowkach stożka zaworu Nadmierne zużycie końcówki trzonka zaworu […]
W celu dobrania właściwego tłoka przy naprawie często trzeba porównywać wymiary tłoka z danymi katalogowymi. W przypadku tłoków z wybrzuszeniem denka otrzymuje się przy tym różnice wymiarów pomiędzy wymiarami katalogowymi a rzeczywiście zmierzoną wartością. Tłok z wybrzuszeniem w denku Odchyłki te wynikają z różnych metod pomiarowych stosowanych przy określaniu zagłębienia w denku tłoka. Fakt ten […]
Od momentu wprowadzenia normy spalinowej Euro 4 coraz częściej stosowane są systemy EGR z chłodnicami EGR. Chłodnice te nie są typowymi częściami zużywalnymi. Mimo to w okresie ich użytkowania może dojść do awarii. Awarie chłodnic EGR W przypadku chłodnic EGR medium do chłodzenia silnika służy płyn chłodzący. Chłodnice wykonane są albo ze stali szlachetnej, albo […]
Uszkodzenie w pokrywie filtra oleju powoduje redukcję lub całkowity brak ciśnienia oleju silnikowego. W silnikach nieposiadających czujnika ciśnienia oleju kierowca nie jest w stanie rozpoznać za niskiego ciśnienia oleju. Zakłócenie w układzie smarowania silnika Powodowane uszkodzeniem problemy to: nietypowe odgłosy pracującego silnika przegrzanie silnika otarcia tłoków (otarcia 45°) przegrzanie łożyska sworznia tłokowego (sworzeń tłokowy z […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 10 czerwca 2013, 12:20 0 0
Zaiste proste rozwiązanie problemu...
Odpowiedz
Anonim, 13 czerwca 2013, 22:48 0 0
Celowa robota, by złapać potencjalnego klienta za portfel, a mechanikom namieszać w robocie.
Odpowiedz
Anonim, 14 czerwca 2013, 9:40 0 0
po co wykonywać precyzyjniej zawory skoro można zmienić program...
Odpowiedz