Zawór EGR w pojazdach marki Opel – błąd nowej części

, 7 czerwca 2013, 10:00

Każdy zawór EGR posiada charakterystykę w kształcie histerezy. Ze względu na to, montaż nowej części może wiązać się z występowaniem komunikatu o błędzie. Zapalać się może lampka kontrolna błędu.

Histereza zaworu EGR

HisterezaW uproszczeniu można powiedzieć, że histereza jest charakterystyką, która „na powrocie biegnie innym torem niż przy wzroście” (patrz rys. 1).

Problem może dotyczyć pojazdów marki Opel/Vauxhall:

  • Agila 1.0i/1.2i; 12V/16V
  • Astra G/H/Mk IV/Mk V 1.2i/1.4i; 12V/16V
  • Corsa C 1.0i/1.2i/1.4i; 12V/16V
  • Meriva 1.4i 16V, Tigra B 1.4i 16V

 

Histereza ma tolerancje wynikające z technologii produkcji, więc każdy zawór EGR ma nieco inną histerezę. Dlatego w sterowniku zapisano Charakterystyka oryginalna, obszar regulacji (przykładowo) zaznaczony na zielonoobszar regulacji, w którym musi się mieścić histereza. Przekroczenie obszaru regulacji jest sygnalizowane jako usterka. W przykładzie na rys. 2 byłyby to wszystkie czerwone obszary charakterystyki, wykraczające poza obszar regulacji (powierzchnia zielona).

Rozwiązanie problemu

Kod błędu to P0400. W wyżej wymienionym zaworze EGR może być zaprojektowany w sterowniku za mały obszar regulacji. Przez aktualizację oprogramowania w sterowniku silnika można rozszerzyć obszar regulacji i usunąć problem.

 

Zawór recyrkulacji spalin marki Pierburg o nr 7.22875.13.0 zastępuje część o nr 7.22875.00.0. Numery ref.: 8 51 593 i 9157671.

Dowiedz się więcej

Szlam olejowy w pompie próżniowej
Szlam olejowy w pompie próżniowej

Odgłosy stukania (jak przy uszkodzeniu łożyska wału korbowego) mogą dobiegać do uszu użytkownika samochodu również w sytuacji, gdy szlam olejowy nagromadzi się w pompie próżniowej. Usterka dotyka często Volkswagena Transportera (LT, T4). Problem z pompą próżniową – Volkswagen Transporter Tłokowa pompa próżniowa jest napędzana przez suwak (2) z wałka rozrządu (1). W zalecanej pozycji montażowej […]

Prowadnice zaworów – wymiana i naprawa
Prowadnice zaworów – wymiana i naprawa

Podczas wymiany zużytych, pogiętych lub przepalonych zaworów często nie sprawdza się jednocześnie stanu prowadnic zaworów. Jest to istotne, gdyż uszkodzenia zaworów są często spowodowane właśnie przez zużyte prowadnice. Zużyta prowadnica zaworu może być przyczyną następujących uszkodzeń zaworu i nieszczelności: Przepalony talerz zaworu Pęknięcia wyokrąglenia zaworu Pęknięcia w rowkach stożka zaworu Nadmierne zużycie końcówki trzonka zaworu […]

Jak prawidłowo określić wielkość zagłębienia w denku tłoka?
Jak prawidłowo określić wielkość zagłębienia w denku tłoka?

W celu dobrania właściwego tłoka przy naprawie często trzeba porównywać wymiary tłoka z danymi katalogowymi. W przypadku tłoków z wybrzuszeniem denka otrzymuje się przy tym różnice wymiarów pomiędzy wymiarami katalogowymi a rzeczywiście zmierzoną wartością. Tłok z wybrzuszeniem w denku Odchyłki te wynikają z różnych metod pomiarowych stosowanych przy określaniu zagłębienia w denku tłoka. Fakt ten […]

Nieszczelne chłodnice EGR – utrata płynu chłodzącego
Nieszczelne chłodnice EGR – utrata płynu chłodzącego

Od momentu wprowadzenia normy spalinowej Euro 4 coraz częściej stosowane są systemy EGR z chłodnicami EGR. Chłodnice te nie są typowymi częściami zużywalnymi. Mimo to w okresie ich użytkowania może dojść do awarii. Awarie chłodnic EGR W przypadku chłodnic EGR medium do chłodzenia silnika służy płyn chłodzący. Chłodnice wykonane są albo ze stali szlachetnej, albo […]

Utrata ciśnienia oleju wskutek pęknięcia w pokrywie filtra oleju
Utrata ciśnienia oleju wskutek pęknięcia w pokrywie filtra oleju

Uszkodzenie w pokrywie filtra oleju powoduje redukcję lub całkowity brak ciśnienia oleju silnikowego. W silnikach nieposiadających czujnika ciśnienia oleju kierowca nie jest w stanie rozpoznać za niskiego ciśnienia oleju. Zakłócenie w układzie smarowania silnika Powodowane uszkodzeniem problemy to: nietypowe odgłosy pracującego silnika przegrzanie silnika otarcia tłoków (otarcia 45°) przegrzanie łożyska sworznia tłokowego (sworzeń tłokowy z […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 10 czerwca 2013, 12:20 0 0

Zaiste proste rozwiązanie problemu...

Odpowiedz

Anonim, 13 czerwca 2013, 22:48 0 0

Celowa robota, by złapać potencjalnego klienta za portfel, a mechanikom namieszać w robocie.

Odpowiedz

Anonim, 14 czerwca 2013, 9:40 0 0

po co wykonywać precyzyjniej zawory skoro można zmienić program...

Odpowiedz