Szlam olejowy w pompie próżniowej

, 20 maja 2013, 9:40

Odgłosy stukania (jak przy uszkodzeniu łożyska wału korbowego) mogą dobiegać do uszu użytkownika samochodu również w sytuacji, gdy szlam olejowy nagromadzi się w pompie próżniowej. Usterka dotyka często Volkswagena Transportera (LT, T4).

Problem z pompą próżniową – Volkswagen Transporter

Tłokowa pompa próżniowa jest napędzana przez suwak (2) z wałka rozrządu (1). W zalecanej pozycji montażowej olej silnikowy może wracać do silnika (rys. 1). W pojeździe VW Transporter pozycja montażowa jest jednak taka jak pokazana na rys. 2.

W razie niedopilnowania regularnej wymiany oleju dochodzi do zestarzenia oleju silnikowego. Między denkiem tłoka i obudową tworzy się półpłynny szlam olejowy. Wskutek tego tłok nie dochodzi do położenia końcowego. Między popychaczem i suwakiem powstaje luz. Powoduje to odgłosy stukania, które są podobne do objawów uszkodzenia łożyska wału korbowego.

Przyczyny

  • Niezachowanie interwałów wymiany oleju
  • Niedostateczna jakość oleju silnikowego
  • Powstawanie sadzy wskutek niedokładnego spalania
  • Wadliwa recyrkulacja spalin

 

Wskazówka:

W przypadku nagromadzenia szlamu olejowego konieczna jest wymiana pompy próżniowej. Wyczyszczenie pompy próżniowej jest niemożliwe, ponieważ nie można jej otworzyć przy użyciu typowych narzędzi i nie są dostępne części zamienne. Podobna reklamacja może wystąpić w razie zamontowania nieprawidłowej pompy próżniowej ze zbyt krótkim popychaczem (3).

Dowiedz się więcej

Prowadnice zaworów – wymiana i naprawa
Prowadnice zaworów – wymiana i naprawa

Podczas wymiany zużytych, pogiętych lub przepalonych zaworów często nie sprawdza się jednocześnie stanu prowadnic zaworów. Jest to istotne, gdyż uszkodzenia zaworów są często spowodowane właśnie przez zużyte prowadnice. Zużyta prowadnica zaworu może być przyczyną następujących uszkodzeń zaworu i nieszczelności: Przepalony talerz zaworu Pęknięcia wyokrąglenia zaworu Pęknięcia w rowkach stożka zaworu Nadmierne zużycie końcówki trzonka zaworu […]

Awaria pompy powietrza wtórnego wskutek zacięcia przekaźnika
Awaria pompy powietrza wtórnego wskutek zacięcia przekaźnika

Wszystkie pojazdy z silnikiem benzynowym i systemem powietrza wtórnego są narażone na awarię pompy powietrza wtórnego wskutek przeciążenia. Przyczyny usterki Objawami awarii mogą być: nie uruchamianie się pompy powietrza wtórnego po uruchomieniu zimnego silnika, zapach nadtopionego plastiku w komorze silnika, ślady nadtopienia na zestykach elektrycznych pompy powietrza wtórnego, P0410 „Zakłócenie działania"   Możliwą przyczyną może […]

Zawór EGR w pojazdach marki Opel – błąd nowej części
Zawór EGR w pojazdach marki Opel – błąd nowej części

Każdy zawór EGR posiada charakterystykę w kształcie histerezy. Ze względu na to, montaż nowej części może wiązać się z występowaniem komunikatu o błędzie. Zapalać się może lampka kontrolna błędu. Histereza zaworu EGR W uproszczeniu można powiedzieć, że histereza jest charakterystyką, która „na powrocie biegnie innym torem niż przy wzroście” (patrz rys. 1). Problem może dotyczyć […]

Jak prawidłowo określić wielkość zagłębienia w denku tłoka?
Jak prawidłowo określić wielkość zagłębienia w denku tłoka?

W celu dobrania właściwego tłoka przy naprawie często trzeba porównywać wymiary tłoka z danymi katalogowymi. W przypadku tłoków z wybrzuszeniem denka otrzymuje się przy tym różnice wymiarów pomiędzy wymiarami katalogowymi a rzeczywiście zmierzoną wartością. Tłok z wybrzuszeniem w denku Odchyłki te wynikają z różnych metod pomiarowych stosowanych przy określaniu zagłębienia w denku tłoka. Fakt ten […]

Uszkodzenia pomp próżniowych spowodowane niewystarczającym doprowadzeniem oleju smarowego
Uszkodzenia pomp próżniowych spowodowane niewystarczającym doprowadzeniem oleju smarowego

Pompy próżniowe z obracającymi się skrzydełkami to obecnie najnowocześniejszy sposób wytwarzania podciśnienia. Tak jak w przypadku każdej pompy próżniowej potrzebne jest niezawodne dostarczanie oleju smarowego. Możliwe usterki pomp próżniowych Dostarczanie oleju smarowego odbywa się najczęściej z obwodu oleju silnikowego. Olej smarowy jest transportowany z powrotem do głowicy cylindra z zassanym powietrzem. Jeśli doprowadzenie oleju smarowego […]

Czujniki przepływu powietrza w samochodach BMW, Fiat, Opel, Volvo
Czujniki przepływu powietrza w samochodach BMW, Fiat, Opel, Volvo

Utrata mocy, ciemny dym, szarpanie, tryb awaryjny, włączenie lampki kontrolnej błędu, kod błędu P0100 – te wszystkie sytuacje mogą być wynikiem zastosowania niewłaściwego czujnika przepływu powietrza. Przyczyną wymienionych usterek, które mogą wystąpić po wymianie urządzenia, może być zamontowanie czujnika przepływu powietrza, który nie jest przystosowany do danego typu pojazdu. Wtykowe czujniki przepływu powietrza niewiele różnią […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!