Awaria pompy powietrza wtórnego wskutek zacięcia przekaźnika

19 kwietnia 2013, 9:39

Wszystkie pojazdy z silnikiem benzynowym i systemem powietrza wtórnego są narażone na awarię pompy powietrza wtórnego wskutek przeciążenia.

Przyczyny usterki

Awaria pompy powietrza wtórnegoObjawami awarii mogą być:

  • nie uruchamianie się pompy powietrza wtórnego po uruchomieniu zimnego silnika,
  • zapach nadtopionego plastiku w komorze silnika,
  • ślady nadtopienia na zestykach elektrycznych pompy powietrza wtórnego,
  • P0410 „Zakłócenie działania"

 

Możliwą przyczyną może być zacięcie przekaźnika, który wysterowuje pompę powietrza wtórnego. Wskutek tego pompa powietrza wtórnego mogła być zasilana prądem przez niedopuszczalnie długi okres czasu. Podczas uruchamiania zimnego silnika pompa powietrza wtórnego może pracować przez maksymalnie 90–120 sekund. Nie jest ona przystosowana do pracy ciągłej.

Rozwiązanie problemu

Awaria pompy powietrza wtórnegoNależy zidentyfikować odpowiedni przekaźnik na podstawie schematu instalacji elektrycznej.

  • Przy zimnym silniku pojazdu („uruchamianie zimnego silnika”). Po uruchomieniu zimnego silnika pompa powietrza wtórnego musi się słyszalnie uruchomić. Jeżeli zasilanie pompy jest prawidłowe, ale nie pracuje ona albo pracuje z odgłosem skrobania, gwizdania lub rysowania, konieczna jest wymiana pompy powietrza wtórnego. Zaleca się jednoczesną wymianę przekaźnika. Należy w tej sytuacji sprawdzić również pozostałe komponenty systemu powietrza wtórnego.
  • Przy ciepłym silniku pojazdu należy uruchomić silnik, sprawdzić styki elektryczne układu zasilania pompy powietrza wtórnego. Jeżeli pompa powietrza wtórnego jest teraz zasilana napięciem, oznacza to, że przekaźnik jest zacięty. Należy wówczas wymienić przekaźnik i pompę powietrza wtórnego.

 

Kontrola końcowa: po uruchomieniu zimnego silnika pompa powietrza wtórnego musi pracować przez ok. 90-120 sekund.

Materiał przygotowany przez firmę Pierburg, MS Motor Service

Dowiedz się więcej

Nowości w ofercie marek Pierburg i Kolbenschmidt
Nowości w ofercie marek Pierburg i Kolbenschmidt

Nowe publikacje Pierburg i Kolbenschmidt zawierają produkty włączone do oferty w kwietniu 2013 r. Oferta części obu marek jest przeznaczona do samochodów osobowych oraz użytkowych. Nowe części to m.in. elementy cylindrów, i układu rozrządu, łożyska, filtry, pompy, zawory i inne. Więcej informacji można znaleźć w załączonych plikach PDF: Nowości Kolbenschmidt, wydanie 2/2013 Nowości Pierburg, wydanie […]

„Warto stawiać na markowe produkty” – wywiad z przedstawicielem firmy MS Motor Service
„Warto stawiać na markowe produkty” – wywiad z przedstawicielem firmy MS Motor Service

MS Motor Service jest jednostką handlową firmy Kolbenschmidt Pierburg działającą na rynku wtórnym. W jej ofercie przeważają części silnikowe i elementy elektroniczne. O pozycji firmy w naszym kraju oraz o jej ofercie opowiedział nam Jakub Pojmicz, Sales Representative firmy na rynku polskim. Kolbenschmidt i Pierburg to jakość, niska cena, a może dobra dostępność? Z czym […]

Prowadnice zaworów – wymiana i naprawa
Prowadnice zaworów – wymiana i naprawa

Podczas wymiany zużytych, pogiętych lub przepalonych zaworów często nie sprawdza się jednocześnie stanu prowadnic zaworów. Jest to istotne, gdyż uszkodzenia zaworów są często spowodowane właśnie przez zużyte prowadnice. Zużyta prowadnica zaworu może być przyczyną następujących uszkodzeń zaworu i nieszczelności: Przepalony talerz zaworu Pęknięcia wyokrąglenia zaworu Pęknięcia w rowkach stożka zaworu Nadmierne zużycie końcówki trzonka zaworu […]

Szlam olejowy w pompie próżniowej
Szlam olejowy w pompie próżniowej

Odgłosy stukania (jak przy uszkodzeniu łożyska wału korbowego) mogą dobiegać do uszu użytkownika samochodu również w sytuacji, gdy szlam olejowy nagromadzi się w pompie próżniowej. Usterka dotyka często Volkswagena Transportera (LT, T4). Problem z pompą próżniową – Volkswagen Transporter Tłokowa pompa próżniowa jest napędzana przez suwak (2) z wałka rozrządu (1). W zalecanej pozycji montażowej […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 3 sierpnia 2013, 19:29 1 0

Najlepiej w ogóle to zaślepić i odłączyć w komputerze.

Odpowiedz

Anonim, 28 listopada 2019, 20:23 0 0

A co jeśli działa przez chwilę nawet przy ciepłym silniku

Odpowiedz