Utrata mocy, ciemny dym, szarpanie, tryb awaryjny, włączenie lampki kontrolnej błędu, kod błędu P0100 – te wszystkie sytuacje mogą być wynikiem zastosowania niewłaściwego czujnika przepływu powietrza.
Przyczyną wymienionych usterek, które mogą wystąpić po wymianie urządzenia, może być zamontowanie czujnika przepływu powietrza, który nie jest przystosowany do danego typu pojazdu. Wtykowe czujniki przepływu powietrza niewiele różnią się od siebie wyglądem. Zintegrowane moduły elektroniczne zawierają jednak inne charakterystyki, dostosowane do danego typu pojazdu.
Jeżeli czujnik przepływu powietrza zostanie zastosowany w nieprawidłowym typie pojazdu, może spowodować to nie tylko wyżej wymienione usterki, ale również poważne uszkodzenia systemowe. Przy zamawianiu produktu należy bezwzględnie upewnić się, że podany został prawidłowy typ silnika i uwzględnione ewentualne rozgraniczenie według numeru podwozia, kodu silnika i roku produkcji.
Dowiedz się więcej
Pompy próżniowe z obracającymi się skrzydełkami to obecnie najnowocześniejszy sposób wytwarzania podciśnienia. Tak jak w przypadku każdej pompy próżniowej potrzebne jest niezawodne dostarczanie oleju smarowego. Możliwe usterki pomp próżniowych Dostarczanie oleju smarowego odbywa się najczęściej z obwodu oleju silnikowego. Olej smarowy jest transportowany z powrotem do głowicy cylindra z zassanym powietrzem. Jeśli doprowadzenie oleju smarowego […]
Odgłosy stukania (jak przy uszkodzeniu łożyska wału korbowego) mogą dobiegać do uszu użytkownika samochodu również w sytuacji, gdy szlam olejowy nagromadzi się w pompie próżniowej. Usterka dotyka często Volkswagena Transportera (LT, T4). Problem z pompą próżniową – Volkswagen Transporter Tłokowa pompa próżniowa jest napędzana przez suwak (2) z wałka rozrządu (1). W zalecanej pozycji montażowej […]
W wielu pojazdach wskaźnik poziomu paliwa wskazuje błędne wartości lub zatrzymał się i nie zmienia położenia niezależnie od ilości paliwa w baku. Powodem usterki mogą być błędy montażowe. Awaria wskaźnika paliwa Dzisiejsze zbiorniki paliwa są skonstruowane tak, aby optymalnie wykorzystana była przestrzeń zabudowy (rys. 1). Aby spełnić ustawowe wymogi dotyczące szczelności zbiorników paliwowych, coraz więcej […]
W czasie pierwszych godzin eksploatacji nowe tłoki ulegają trwałej deformacji plastycznej. Średnica większości tłoków zmniejsza się o kilka setnych milimetra. Proces ten określa się jako deformację promieniową tłoka. Tło techniczne Deformację promieniową tłoka powodują termiczne i mechaniczne obciążenia tłoka w fazie pierwszego rozgrzewania silnika. Redukcja średnicy tłoka (D max) jest różna w zależności od kształtu […]
Komentarze