Moduły doprowadzania paliwa – wskazówka montażowa

4 listopada 2013, 15:42

W wielu pojazdach wskaźnik poziomu paliwa wskazuje błędne wartości lub zatrzymał się i nie zmienia położenia niezależnie od ilości paliwa w baku. Powodem usterki mogą być błędy montażowe.

Awaria wskaźnika paliwa

Dzisiejsze zbiorniki paliwa są skonstruowane tak, aby optymalnie wykorzystana była przestrzeń zabudowy (rys. 1). Aby spełnić ustawowe wymogi dotyczące szczelności zbiorników paliwowych, coraz więcej części umieszcza się bezpośrednio w zbiorniku paliwa, np. regulator ciśnienia (rys. 2). Jeśli w zbiorniku paliwa zostanie błędnie zamontowany moduł doprowadzania paliwa, to może się na nim zawiesić czujnik poziomu (rys. 3). Na skutek tego mimo zużycia paliwa wskaźnik wskazuje stale ten sam poziom paliwa w zbiorniku.

Wskazówka

Aby czujnik poziomu znajdował się w prawidłowej pozycji po zamontowaniu, w wielu zbiornikach i na pokrywach kołnierza umieszczone są oznaczenia. Moduły doprowadzania paliwa muszą zostać zamontowane tak, aby oznaczenia te leżały naprzeciw siebie lub nakładały się (rys. 5).

Dowiedz się więcej

Czujniki przepływu powietrza w samochodach BMW, Fiat, Opel, Volvo
Czujniki przepływu powietrza w samochodach BMW, Fiat, Opel, Volvo

Utrata mocy, ciemny dym, szarpanie, tryb awaryjny, włączenie lampki kontrolnej błędu, kod błędu P0100 – te wszystkie sytuacje mogą być wynikiem zastosowania niewłaściwego czujnika przepływu powietrza. Przyczyną wymienionych usterek, które mogą wystąpić po wymianie urządzenia, może być zamontowanie czujnika przepływu powietrza, który nie jest przystosowany do danego typu pojazdu. Wtykowe czujniki przepływu powietrza niewiele różnią […]

Naprawa aluminiowych bloków silników
Naprawa aluminiowych bloków silników

Firma Motor Service posiada w ofercie odlewy tulei cylindrowych ze stopu Alusil, przeznaczone do naprawy bloków silnikowych z aluminium. Półfabrykaty wykorzystywane do produkcji tulei dostępne są w różnych wielkościach. Półfabrykaty tulei cylindrowych Alusil mają taki sam skład materiałowy co bloki silnikowe Alusil w formie pierwotnej. Dzięki temu pojedynczy cylinder ma po naprawie taką samą gładź […]

Deformacja plastyczna tłoka w fazie docierania
Deformacja plastyczna tłoka w fazie docierania

W czasie pierwszych godzin eksploatacji nowe tłoki ulegają trwałej deformacji plastycznej. Średnica większości tłoków zmniejsza się o kilka setnych milimetra. Proces ten określa się jako deformację promieniową tłoka. Tło techniczne Deformację promieniową tłoka powodują termiczne i mechaniczne obciążenia tłoka w fazie pierwszego rozgrzewania silnika. Redukcja średnicy tłoka (D max) jest różna w zależności od kształtu […]

Luz stykowy pierścieni tłokowych a zużycie oleju
Luz stykowy pierścieni tłokowych a zużycie oleju

W przypadku niektórych pierścieni uszczelniających, przyczyną reklamacji jest luz stykowy nowego pierścienia tłokowego. Typowe luzy stykowe pierścieni tłokowych wynoszą około 0,3 do 0,6 mm. W niektórych przypadkach, luzy wynosić mogą nawet 1 do 2 mm i są często uznawane za zbyt duże. Z tej właśnie przyczyny stwierdza się, przede wszystkim w przypadku drugiego pierścienia uszczelniającego, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!