Naprawa aluminiowych bloków silników

30 lipca 2013, 13:34

Firma Motor Service posiada w ofercie odlewy tulei cylindrowych ze stopu Alusil, przeznaczone do naprawy bloków silnikowych z aluminium. Półfabrykaty wykorzystywane do produkcji tulei dostępne są w różnych wielkościach.

Półfabrykaty tulei cylindrowych Alusil mają taki sam skład materiałowy co bloki silnikowe Alusil w formie pierwotnej. Dzięki temu pojedynczy cylinder ma po naprawie taką samą gładź co pozostałe cylindry, jeśli zostanie on prawidłowo wykończony.

To, czy otwór cylindra pokryty powłoką Alusil da się naprawić poprzez montaż tulei, zależy od stopnia uszkodzenia i konstrukcji bloku silnika.

Uwaga:

Półfabrykaty tulei cylindrowych Alusil nie nadają się do silników, w których gładzie cylindrów pokryte są niklem (np. Galnikal lub Nikasil), ponieważ gładzie pokryte powłoką Alusil wymagają zastosowania tłoków powlekanych żelazem (Ferrocoat).
Do otworów cylindrów Alusil nie nadają się tłoki, które nie są pokryte żelazem. Tłoki te stosowane są w silnikach, w których gładzie cylindrów pokryte są niklem.

Artykuł przygotowany na podstawie materiałów firmy MS Motor Service

Dowiedz się więcej

Utrata ciśnienia oleju wskutek pęknięcia w pokrywie filtra oleju
Utrata ciśnienia oleju wskutek pęknięcia w pokrywie filtra oleju

Uszkodzenie w pokrywie filtra oleju powoduje redukcję lub całkowity brak ciśnienia oleju silnikowego. W silnikach nieposiadających czujnika ciśnienia oleju kierowca nie jest w stanie rozpoznać za niskiego ciśnienia oleju. Zakłócenie w układzie smarowania silnika Powodowane uszkodzeniem problemy to: nietypowe odgłosy pracującego silnika przegrzanie silnika otarcia tłoków (otarcia 45°) przegrzanie łożyska sworznia tłokowego (sworzeń tłokowy z […]

Nieszczelne chłodnice EGR – utrata płynu chłodzącego
Nieszczelne chłodnice EGR – utrata płynu chłodzącego

Od momentu wprowadzenia normy spalinowej Euro 4 coraz częściej stosowane są systemy EGR z chłodnicami EGR. Chłodnice te nie są typowymi częściami zużywalnymi. Mimo to w okresie ich użytkowania może dojść do awarii. Awarie chłodnic EGR W przypadku chłodnic EGR medium do chłodzenia silnika służy płyn chłodzący. Chłodnice wykonane są albo ze stali szlachetnej, albo […]

Moduły doprowadzania paliwa – wskazówka montażowa
Moduły doprowadzania paliwa – wskazówka montażowa

W wielu pojazdach wskaźnik poziomu paliwa wskazuje błędne wartości lub zatrzymał się i nie zmienia położenia niezależnie od ilości paliwa w baku. Powodem usterki mogą być błędy montażowe. Awaria wskaźnika paliwa Dzisiejsze zbiorniki paliwa są skonstruowane tak, aby optymalnie wykorzystana była przestrzeń zabudowy (rys. 1). Aby spełnić ustawowe wymogi dotyczące szczelności zbiorników paliwowych, coraz więcej […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 13 stycznia 2014, 14:43 0 -1

miałem kiedyś problem z silnikiem, na szczęście naprawa była błyskawiczna, nerwy były ogromne, bo to było tuż przed urodzeniem syna

Odpowiedz