Podstawą systemu samochodowej klimatyzacji jest kompresor. Odpowiada on za sprężanie czynnika chłodniczego krążącego w zamkniętym układzie klimatyzacji, co umożliwia schładzanie powietrza dostarczanego do wnętrza pojazdu. To od kompresora i jego jakości zależy sprawność i niezawodność układu klimatyzacji. Na rynku części samochodowych dostępna jest szeroka oferta kompresorów, zarówno tych nowych, ale również regenerowanych, spełniających najwyższe standardy OE, dostarczanych przez Duńską firmę BORG Automotive Reman.
Kompresory regenerowane przez BORG Automotive Reman
Regeneracja to proces przywracania produktu do takiego samego stanu, jak nowy produkt. Oznacza to, że wszystkie elementy są sprawdzane i regenerowane, a każdy element, który nie może być zregenerowany, jest zastępowany nową częścią. Proces ten wymaga, aby pomimo bardzo szerokiej oferty liczącej ponad 1500 referencji, dla każdego regenerowanego kompresora stworzony został kompleksowy proces regeneracji oraz lista części niezbędnych do przeprowadzenia regeneracji, czyli tzw. BOM [z ang. Bill Of Materials]. BOM to kluczowy dokument określający wszystkie elementy niezbędne do wykonania regeneracji danego produktu w procesie produkcyjnym. Jest on wykorzystywany na etapie projektowania, regeneracji oraz montażu, zapewniając integralność całego procesu.
Warto zwrócić uwagę, iż w zakładach BORG Automotive Reman do procesu regeneracji wykorzystywane są wyłącznie oryginalne rdzenie pochodzące z demontażu pojazdów, a oferowane produkty spełniają te same standardy co produkty OE. W procesie regeneracji możemy dostarczać kompresory do najnowszych pojazdów występujących na rynku. Możliwe jest to dzięki regeneracji oryginalnych rdzeni pochodzących z nowych modeli pojazdów. Co miesiąc inżynierowie BORG Automotive przygotowują nowe aplikacje, tworząc BOM co umożliwia systematyczne poszerzanie oferty.
Proces regeneracji kompresorów w zakładzie w Zduńskiej Woli
Regeneracja kompresorów odbywa się w największej z fabryk firmy BORG Automotive Reman zlokalizowanej w Zduńskiej Woli. W zakładzie działającym od 2000 roku przeprowadzany jest cały, wieloetapowy proces, począwszy od przyjęcia wymontowanych z samochodów rdzeni, przez ich weryfikację, całkowity demontaż, mycie i czyszczenie, regenerację i wymianę części aż do końcowego montażu gotowego zregenerowanego produktu. Podczas procesu regeneracji każda pojedyncza sztuka kompresora poddawana jest kilkukrotnie testowaniu pod kątem sprawności, szczelności oraz wydajności. W ostatnim z testów wynik dla każdego regenerowanego kompresora potwierdzany jest wydrukiem parametrów, załączanym do każdego kompresora i umieszczanym w papierowej wersji w opakowaniu. Kompleksowa kontrola jakości oraz wieloetapowe testowanie gwarantują wysoką jakość i powtarzalność wyrobów gotowych.
Ważne informacje umieszczane na kompresorach – przydatne dla serwisów, w procesie montażu
Każdy kompresor z oferty BORG Automotive Reman wyposażony jest w etykietę informacyjną. To srebrna etykieta zawierająca informacje dot. rodzaju czynnika chłodzącego do jakiego przystosowany jest kompresor. Na etykiecie znajdziemy również informację o ilości oraz rodzaju oleju jakim został zalany kompresor w procesie regeneracji, tak jak w poniższym przypadku, kompresora wypełnionego 110 ml oleju PAG 46-yf.
Montaż kompresora – na co zwrócić uwagę
Pozornie prosta czynność wymiany kompresora klimatyzacji wymaga odpowiedniego sprzętu i wiedzy. Nie każdy serwis może wykonać taką usługę właściwie. Informacje jak poprawnie dokonać wymiany kompresora można znaleźć w krótkim filmie:
Oferta i katalog kompresorów
W ofercie BORG Automotive Reman dostępnych jest ponad 1300 referencji, co stanowi obecnie najszerszą ofertę na rynku od jednego dostawcy. Całość oferty występuje na rynku polskim w trzech markach: DRI, Elstock oraz Lucas. Wszystkie referencje zostały bardzo dokładnie zwymiarowane i sparametryzowane w ogólnie dostępnych katalogach produktów, pod adresami:
www.dri.dk
www.elstock.com
www.lucasee.com
Przy pomocy katalogów można dobrać odpowiedni kompresor do pojazdu jak również znaleźć informacje dot. czynnika chłodniczego do jakiego przystosowany jest kompresor. Dodatkowo dla każdej referencji sprawdzimy ilość oraz rodzaj oleju jakim został zalany kompresor w procesie regeneracji. Każda z ponad 1300 referencji została dokładnie sfotografowana, a zdjęcia umożliwiające widok 360 zostały umieszczone w katalogach.
Oferta kompresorów BORG Automotive Reman jest stale rozbudowywana o nowe pozycje. Na początku roku do oferty dołączone zostały referencje do pojazdów produkowanych po 2021 roku tj. np. Citroen C5 Aircross, Peugeot 3008, Hyundaia Kona, DS7 czy też elektrycznych jak Opel Mokka i Citroen e-Berlingo.
Komentarze