Od 1915 roku Hastings Manufacturing Company jest światowym liderem w inżynierii i produkcji pierścieni tłokowych. Dzięki najszerszej ofercie pierścieni tłokowych dostępnej na rynku, Hastings oferuje rozwiązania dla praktycznie każdego rodzaju silnika – samochodowego, ciężarowego, motocyklowego, ogrodowego, morskiego, rolniczego oraz do sportów motorowych. Produkuje także szeroką gamę pierścieni do kompresorów tłokowych WABCO, KNORR i HALDEX.
Hastings projektuje i produkuje pierścienie tłokowe dla najbardziej rozpoznawalnych i zaufanych marek OEM na całym świecie. Hastings koncentruje się wyłącznie na pierścieniach tłokowych – i to nie bez powodu. Wierzy, że produkcja najlepszego produktu wymaga pełnej i nieprzerwanej uwagi. To pozwala skupić się na dostarczaniu najwyższej jakości i niezawodności klientom na całym świecie.
Hastings dostarcza to, czego świat oczekuje od pierścieni tłokowych: precyzję, wydajność i pewność działania, niezależnie od silnika czy zastosowania.
Aby wytwarzać produkty najwyższej jakości pod kontrolą wyspecjalizowanych inżynierów, Hastings posiada dwie fabryki zlokalizowane w USA i Czechach.
W Czechach, w miejscowości Komárov pod Pragą, od XVI wieku funkcjonują zakłady metalurgiczno-odlewnicze, które w 1934 roku rozpoczęły produkcję pierścieni tłokowych. Obecnie zakłady te są częścią firmy Hastings.
Kluczowe aspekty remontu silnika
- Brak czystości podczas składania silnika
- Nierówne/niedokładnie sfazowane krawędzie wlotowe cylindra
- Zadziory na dolnej krawędzi cylindra
- Słabe wykończenie powierzchni cylindra
- Ręczne nakładanie pierścieni na tłok poprzez skręcanie
- Nadmierne rozciąganie pierścieni podczas montażu ręcznego
- Nieprawidłowe użycie lub brak użycia kompresora pierścieni
- Uszkodzenia tłoka – wgniecenia, uszkodzenia rowków
Wiele problemów nie jest winą mechaników
- Komputery sterujące (zła kalibracja)
- Czujniki (wadliwy czujnik)
- Zawór EGR (zbyt duża ilość spalin)
- Kolektor dolotowy (zanieczyszczenia, nieszczelności, przegrzewanie)
Ważne zasady podczas montażu pierścieni tłokowych
- Umieść pierścienie prostopadle w cylindrze i zmierz szczelinę za pomocą szczelinomierza.
- W razie potrzeby dopasuj szczelinę poprzez równomierne spiłowanie obu końców pierścienia.
- Użyj narzędzia do rozszerzania pierścieni, aby uniknąć ich deformacji – nie skręcaj pierścieni podczas zakładania.
- Montuj pierścienie kierunkowe oznaczone kropką stroną do góry (inaczej może dojść do pompowania oleju).
- Instaluj 3-częściowy pierścień olejowy 2,0 mm z punktami rozpieracza skierowanymi do góry, aby uniknąć zakleszczenia w otworze odpływowym oleju.
- Ustaw szczeliny końcowe każdego pierścienia w odstępie 180 stopni.
- Oczyść cylindry gorącą wodą z mydłem i szczotką, a następnie przetrzyj czystą białą szmatką, aby sprawdzić ewentualne pozostałości.
- Lekko naoliw ścianki cylindra i pierścienie zwykłym, niesyntetycznym olejem silnikowym.
- Właściwie dokręć kompresor pierścieni, aby pierścienie nie zaczepiły się o krawędź cylindra ani nie wyskoczyły z gniazda (nie wciskaj tłoka na siłę, jeśli się zablokuje).
- Typowe docieranie silnika: używaj konwencjonalnego oleju silnikowego – pierwsza wymiana po 3 000 mil / 4 828 kilometrów. Stosuj olej syntetyczny tylko wtedy, gdy został pierwotnie zalecony przez producenta.
Narzędzie do montażu pierścieni tłokowych
To poręczne narzędzie do instalacji pierścieni tłokowych jest niedrogie i łatwe w użyciu. Wystarczy umieścić końce pierścienia w szczękach klinowych, delikatnie rozszerzyć i wsunąć w rowek. Narzędzie to doskonale nadaje się również do łatwego zdejmowania pierścieni bez ryzyka ich uszkodzenia.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej HASTINGS: https://hastingspistonrings.com/ oraz w katalogu produktowym firmy: https://hastingspistonrings.com/catalogs-cross-reference/
Komentarze