Pierścienie tłokowe HASTINGS. Stworzone dla świata.

12 marca 2025, 23:16

Od 1915 roku Hastings Manufacturing Company jest światowym liderem w inżynierii i produkcji pierścieni tłokowych. Dzięki najszerszej ofercie pierścieni tłokowych dostępnej na rynku, Hastings oferuje rozwiązania dla praktycznie każdego rodzaju silnika – samochodowego, ciężarowego, motocyklowego, ogrodowego, morskiego, rolniczego oraz do sportów motorowych. Produkuje także szeroką gamę pierścieni do kompresorów tłokowych WABCO, KNORR i HALDEX.

Hastings projektuje i produkuje pierścienie tłokowe dla najbardziej rozpoznawalnych i zaufanych marek OEM na całym świecie. Hastings koncentruje się wyłącznie na pierścieniach tłokowych – i to nie bez powodu. Wierzy, że produkcja najlepszego produktu wymaga pełnej i nieprzerwanej uwagi. To pozwala skupić się na  dostarczaniu najwyższej jakości i niezawodności klientom na całym świecie.

Hastings dostarcza to, czego świat oczekuje od pierścieni tłokowych: precyzję, wydajność i pewność działania, niezależnie od silnika czy zastosowania.
Aby wytwarzać produkty najwyższej jakości pod kontrolą wyspecjalizowanych inżynierów, Hastings posiada dwie fabryki zlokalizowane w USA i Czechach.

W Czechach, w miejscowości Komárov pod Pragą, od XVI wieku funkcjonują zakłady metalurgiczno-odlewnicze, które w 1934 roku rozpoczęły produkcję pierścieni tłokowych. Obecnie zakłady te są częścią firmy Hastings.

Kluczowe aspekty remontu silnika

  • Brak czystości podczas składania silnika
  • Nierówne/niedokładnie sfazowane krawędzie wlotowe cylindra
  • Zadziory na dolnej krawędzi cylindra
  • Słabe wykończenie powierzchni cylindra
  • Ręczne nakładanie pierścieni na tłok poprzez skręcanie
  • Nadmierne rozciąganie pierścieni podczas montażu ręcznego
  • Nieprawidłowe użycie lub brak użycia kompresora pierścieni
  • Uszkodzenia tłoka – wgniecenia, uszkodzenia rowków

Wiele problemów nie jest winą mechaników

  • Komputery sterujące (zła kalibracja)
  • Czujniki (wadliwy czujnik)
  • Zawór EGR (zbyt duża ilość spalin)
  • Kolektor dolotowy (zanieczyszczenia, nieszczelności, przegrzewanie)

Ważne zasady podczas montażu pierścieni tłokowych

  • Umieść pierścienie prostopadle w cylindrze i zmierz szczelinę za pomocą szczelinomierza.
  • W razie potrzeby dopasuj szczelinę poprzez równomierne spiłowanie obu końców pierścienia.
  • Użyj narzędzia do rozszerzania pierścieni, aby uniknąć ich deformacji – nie skręcaj pierścieni podczas zakładania.
  • Montuj pierścienie kierunkowe oznaczone kropką stroną do góry (inaczej może dojść do pompowania oleju).
  • Instaluj 3-częściowy pierścień olejowy 2,0 mm z punktami rozpieracza skierowanymi do góry, aby uniknąć zakleszczenia w otworze odpływowym oleju.
  • Ustaw szczeliny końcowe każdego pierścienia w odstępie 180 stopni.
  • Oczyść cylindry gorącą wodą z mydłem i szczotką, a następnie przetrzyj czystą białą szmatką, aby sprawdzić ewentualne pozostałości.
  • Lekko naoliw ścianki cylindra i pierścienie zwykłym, niesyntetycznym olejem silnikowym.
  • Właściwie dokręć kompresor pierścieni, aby pierścienie nie zaczepiły się o krawędź cylindra ani nie wyskoczyły z gniazda (nie wciskaj tłoka na siłę, jeśli się zablokuje).
  • Typowe docieranie silnika: używaj konwencjonalnego oleju silnikowego – pierwsza wymiana po 3 000 mil / 4 828 kilometrów. Stosuj olej syntetyczny tylko wtedy, gdy został pierwotnie zalecony przez producenta.

Narzędzie do montażu pierścieni tłokowych

To poręczne narzędzie do instalacji pierścieni tłokowych jest niedrogie i łatwe w użyciu. Wystarczy umieścić końce pierścienia w szczękach klinowych, delikatnie rozszerzyć i wsunąć w rowek. Narzędzie to doskonale nadaje się również do łatwego zdejmowania pierścieni bez ryzyka ich uszkodzenia.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej HASTINGS: https://hastingspistonrings.com/ oraz w katalogu produktowym firmy: https://hastingspistonrings.com/catalogs-cross-reference/

Artykuł sponsorowany HASTINGS

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!