Eksperci z Mahle Technical Messenger przyjrzeli się dokładnie wahaniom temperatur w przekładniach DSG. Jak to działa?

W pojazdach ze skrzynią DSG wahania temperatury chłodziwa mogą być spowodowane wadliwym termostatem oleju przekładniowego. Wahania temperatury często występują podczas dłuższych zjazdów w dół w trybie hamowania silnikiem lub przy niskim obciążeniu silnika.
Jeśli w takich sytuacjach temperatura chłodziwa i oleju silnikowego spada poniżej standardowego poziomu roboczego, wskazuje to na prawdopodobne uszkodzenie termostatu oleju przekładniowego.
Termostat reguluje temperaturę oleju przekładniowego za pośrednictwem obiegu chłodziwa pojazdu. Olej przekładniowy przenosi ciepło z przekładni DSG do cieczy chłodzącej poprzez wymiennik ciepła. Jeśli termostat działa nieprawidłowo, na przykład pozostanie w pozycji otwartej, silnik osiągnie normalną temperaturę roboczą znacznie wolniej lub wcale.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 20 marca 2025, 6:44 4 0
No to ci eksperci faktycznie dużo wyjaśnili
Odpowiedz