Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Technika

Diagnoza uszkodzeń łożysk kół (część 1)

Łożyska kół zostały tak zaprojektowane, by bez trudu osiągać przebieg do 1 000 000 km. Niestety zdarza się, że z różnych przyczyn dochodzi do przedwczesnego uszkodzenia łożyska tocznego, co negatywnie wpływa na żywotność układu. Przyczyny awarii łożysk W 70% przypadków przyczyna awarii dotyczy złego smarowania: za dużo lub za mało smaru, niewłaściwy środek smarowy itd. […]

Działanie pompy wodnej

Pomimo, że w ostatnich latach, pompy wodne przeszły znaczące zmiany w związku z modyfikacjami w silnikach, w których są montowane, większość pomp wodnych utrzymała „klasyczną” strukturę i zasady konstrukcji nie przeszły większych zmian. Zasady działania pompy wodnej Stałym elementem jest napęd mechaniczny, który jest potrzebny do operowania w trakcie obrotów, wałem wewnętrznego łożyska, do którego […]

Diagnoza uszkodzeń drążków połączeniowych tulei stabilizatora

Odpowiednia przyczepność kół do nawierzchni drogi jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na bezpieczeństwo jazdy. Dowiedz się więcej o funkcji, którą pełnią w pojeździe stabilizator zawieszenia, tuleje stabilizatora i gumy stabilizatora oraz jak diagnozować i radzić sobie z ich usterkami. 

Prowadnice zaworów – wymiana i naprawa

Podczas wymiany zużytych, pogiętych lub przepalonych zaworów często nie sprawdza się jednocześnie stanu prowadnic zaworów. Jest to istotne, gdyż uszkodzenia zaworów są często spowodowane właśnie przez zużyte prowadnice. Zużyta prowadnica zaworu może być przyczyną następujących uszkodzeń zaworu i nieszczelności: Przepalony talerz zaworu Pęknięcia wyokrąglenia zaworu Pęknięcia w rowkach stożka zaworu Nadmierne zużycie końcówki trzonka zaworu […]

Konserwacja hydraulicznych układów kierowniczych – porady ZF

Hydrauliczny układ kierowniczy składa się z pompy napędzanej silnikiem, zbiornika oleju, serwozaworu, cylindra hydraulicznego i powiązanych z nim przewodów – ssącego i ciśnieniowego. Najmniejsze zanieczyszczenia w układzie hydraulicznym mogą spowodować jego uszkodzenia, a nawet całkowitą awarię. Eksperci marki ZF Services zalecają zachowanie maksymalnej staranności i czystości podczas przeglądów oraz napraw, którym poddawane są hydrauliczne układy […]

Demontaż tulei belki silnika Renault Trafic

W większości przypadków wymiana tulei metalowo-gumowych w belkach lub wahaczach nie jest skomplikowana. Jednak są sytuacje, gdy z większą uwagą należy przeprowadzić operację wymiany tych elementów, aby przy okazji nie uszkodzić innych podzespołów. Tak jest w przypadku tulei belki silnika do Renault Trafic produkowanego od 2001 roku. Poniżej opisano operację prawidłowego demontażu tulei, jak i […]

Awaria pompy powietrza wtórnego wskutek zacięcia przekaźnika

Wszystkie pojazdy z silnikiem benzynowym i systemem powietrza wtórnego są narażone na awarię pompy powietrza wtórnego wskutek przeciążenia. Przyczyny usterki Objawami awarii mogą być: nie uruchamianie się pompy powietrza wtórnego po uruchomieniu zimnego silnika, zapach nadtopionego plastiku w komorze silnika, ślady nadtopienia na zestykach elektrycznych pompy powietrza wtórnego, P0410 „Zakłócenie działania"   Możliwą przyczyną może […]

Co jest przyczyną zjawiska “backfire”

Wysokie ceny benzyny skłaniają wielu kierowców do poszukiwania tańszych paliw mogących służyć do napędzania silników spalinowych. W silnikach z zapłonem iskrowym takimi alternatywnymi paliwami mogą być LPG i CNG. Obydwa te paliwa wymagają wprowadzenia pewnych modyfikacji w układach zasilania silników przeznaczonych do spalania benzyny. Z racji łatwości transportu, przechowywania i tankowania bardziej rozpowszechniło się modyfikowanie […]

Zestawy naprawcze dla półhydraulicznych systemów wysprzęglania LuK RepSet Pro

Schaeffler Automotive Aftermarket rozszerzył ofertę produktową LuK RepSet Pro. Dostępne są już referencje dla pojazdów z półhydraulicznym systemem wysprzęglania. Zestawy LuK RepSet Pro Nowe zestawy LuK RepSet Pro składają się z tarczy sprzęgła, docisku, łożyska oporowego oraz siłownika głównego. W skrócie: Zestaw zawiera wszystkie elementy niezbędne do wykonania naprawy, co znacznie skraca czas potrzebny dotychczas […]

Cewki zapłonowe Blue Print ADC41473 w pojazdach Mitsubishi

Cewki zapłonowe, które są na wyposażeniu kilku pojazdów marki Mitsubishi są podatne na częściowe lub pełne uszkodzenie podczas eksploatacji. Dotyczy to modeli Carisma, Colt, Galant, Pajero/Shogun, Space Star, Space Wagon i FTO. Cewka ma dwa gniazda wysokiego napięcia, jedno gniazdo za pośrednictwem kabla wysokiego napięcia prowadzi do świecy, a drugie gniazdo wychodzi bezpośrednio z cewki […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.