Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
28.06 Co każdy kierowca powinien wozić w samochodzie? Praktyczny ekwipunek do codziennej jazdy. 28.06 Przegrzanie silnika. Jak sobie nim radzić? W jaki sposób zapobiegać przegrzaniu? 27.06 Castrol EDGE 0W-20 LL IV to nowy olej przeznaczony do samochodów BMW, Mercedes i VW 27.06 Eco-marathon Shella w 2025 roku odbędzie się w Polsce! Na czym będzie polegała jego wyjątowość? 27.06 Wybrano nowego prezesa rady dyrektorów NEXUS Automotive International

Technika

Dobór prawidłowej grubości uszczelki podgłowicowej w dieslach

Uszczelki podgłowicowe do silników Diesla są najczęściej dostępne w różnych wariantach grubości. By dobrać odpowiednią grubość uszczelki, koniecznie należy zmierzyć występ denka tłoka ponad blok silnika. Poniżej opisane pomiary powinny być przeprowadzone z najwyższą dokładnością. Występ denka tłoka musi być mierzony w całkowitej zgodności z wytycznymi producenta silnika. Punkty pomiarowe muszą znajdować się nad osią […]

Skutki błędnego montażu sprzęgła w samochodach PSA

Grupa Schaeffler opublikowała instrukcję montażową zestawu sprzęgła LuK RepSet 618 3003 00, stosowanego w samochodach Citroen AX,Saxo i Xsara, oraz w modelach Peugeot 106 II, 205 II, 206, 206+ i 306 (kod silnika TU***). W modelach wymienionych powyżej sprzęgło jest sterowane mechanicznie. Luz przy załączaniu sprzęgła jest korygowany poprzez linkę sprzęgła zapewniającą napięcie wstępne. Dzięki […]

Błędy podczas montażu modułu uszczelniającego z PTFE, z czujnikiem położenia wału

Podczas montażu w pojazdach marek Audi, Seat, Skoda i VW kołnierzowego modułu uszczelniającego z teflonem, posiadającego zintegrowany czujnik położenia wału korbowego należy wystrzegać się błędów. Nieprawidłowy demontaż i montaż modułu może skończyć się uszkodzeniem wału korbowego, wyciekami oleju oraz problemami z uruchomieniem silnika – dlatego należy montować moduł zgodnie z instrukcjami producenta. Kołnierzowy moduł, który […]

Uszczelnienie pokrywy zaworów bez “osiadania” masy

AFD 2018 to masa uszczelniająca, która eliminuje powstawanie pęcherzyków powietrza i tworzy utwardzalną powłokę uszczelniającą, odporną na działanie temperatury i mediów takich jak olej czy woda. Od zwykle stosowanych materiałów uszczelniających odróżnia się tym, że przy bezpośrednim metalicznym kontakcie nie występuje utrata siły docisku śrub wskutek „osiadania“ materiału. Masa nie zawiera rozpuszczalników, charakteryzuje się niskim […]

Wysprzęglik pracujący niewspółśrodkowo

Oporne rozłączanie, ślizganie się sprzęgła, nadmierny hałas czy blokowanie się mechanizmu włączającego, może być spowodowane przez wysprzęglik pracujący niewspółśrodkowo lub jego niewłaściwe obciążenie wstępne. Eksperci ZF Services związani z marką SACHS wskazują możliwe przyczyny takich problemów. Jednym z powodów niewspółśrodkowej pracy wysprzęglika lub pracy z niewłaściwym obciążeniem wstępnym może być różnica prędkości obrotowych lub ruch […]

Rodzaje czujników ABS

Pierwotnym zadaniem czujników ABS, jak można się domyślić, była praca z systemami ABS. Z biegiem lat systemy bezpieczeństwa były ulepszane, a czujniki ABS spełniały coraz więcej funkcji. Obecnie, przekazywane przez czujniki ABS informacje dotyczące prędkości mogą służyć do obsługi skrzyni biegów, systemów kontroli podwozia i nawigacji, układów kontroli zjeżdżania ze wzniesienia i innych. Rodzaje czujników […]

Powłoki częściowe w uszczelnieniach Metaloflex

W uszczelkach podgłowicowych Metaloflex powlekane elastomerem są tylko istotne dla uszczelnienia części. Technologia ta umożliwia zaoszczędzenie elastomeru w miejscach oddalonych od kanałów płynu chłodzącego i oleju oraz zapobieżenie – w warunkach krytycznych – odrywaniu się warstwy elastomeru od powierzchni uszczelki. Dzięki opracowaniu specjalnego procesu nanoszenia, można definiować precyzyjnie zarówno grubość warstwy, jak i jej materiał, […]

Smarowanie tulei prowadzącej i tarczy sprzęgła

Eksperci ZF Services zwracają uwagę na konieczność przestrzegania zaleceń producenta dotyczących właściwego smarowania podzespołów sprzęgła. Przykładowo zestawu sprzęgieł marki SACHS, są dostarczane z torebką odpowiedniego smaru – odpornego na temperaturę i wysokie obciążenia powierzchniowe (Zdj. 1). Zawartość torebki wystarcza na jednorazowe nasmarowanie profili piasty sprzęgła oraz, jeżeli jest taka konieczność, tulei prowadzącej, po której porusza […]

Przyczyna zerwania paska rozrządu w silnikach Hyundai

W pojazdach marki Hyundai z silnikami o pojemności 1.4, 1.5 i 1.6 (również 16-zaworowych) może dojść do zerwania paska rozrządu wskutek nieprawidłowego montażu rolki napinacza. Dlatego ContiTech radzi jak uniknąć tego typu awarii. Przyczyną uszkodzenia paska rozrządu w silniku Hyundai jest nieprawidłowy montaż rolki napinającej (CT 942 K1). Aby uniknąć problemów należy zawsze sprawdzić, czy […]

Jak uniknąć przedwczesnego zużycia paska wielorowkowego w pojazdach Renault?

W pojazdach Renault z silnikami 1.4 16v (4KJ) i 1.6 16v (K4M) z układem klimatyzacji, w których zastosowano pasek z 6 rowkami, może dochodzić do przedwczesnego zużycia i w konsekwencji do zerwania paska, wskutek wytarcia jego bocznej części oraz oderwania żeberek. Dlatego firma febi proponuje obecnie proste rozwiązanie tego problemu. Febi zaleca stosowanie paska o […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.