Wymiana podpory na wale Kardana

, 30 stycznia 2013, 15:13

Firma Tedgum przygotowała poradnik, jak w prosty i łatwy sposób wymienić podporę na wale kardana, gdy wał jest fabrycznie
nierozbieralny. Takie rozwiązanie spotkać można w wielu nowoczesnych samochodach, np. Volkswagenie Touaregu.

Przyrząd TedgumW wielu przypadkach serwis odmawia wymiany tego konkretnego podzespołu, oferując wymianę całego wału co wiąże się z wysokimi kosztami. Poradnik Tedgum pokazuje jak bez dużych nakładów pieniężnych można wykonać taką operację za pomocą podstawowych narzędzi.

 

 

1. Zaciśnij imadło na wale kardana. Zdejmij zacisk z osłony gumowej przy podporze wału.

 

 

 

 

2. Uderzając młotkiem w śrubokręt do dobijania delikatnie odegnijosłonę z przegubu. Następnie przesuń ją wzdłuż wału.

 

 

 

3. Ruchem kołowym rozłącz obie części wału. Od tej pory aż do momentu złożenia będziemy pracować oddzielnie na dwóch częściach wału.

 

 

 

4. Z pierwszej części wału za pomocą śrubokręta podważ i wysuń wzdłuż wału pierścień zabezpieczający i koszyk przegubu.

 

 

 

5. Wyczyść go i sprawdź czy nie nosi śladów zużycia. Następnie z powrotem go zamontuj.

 

 

 

6. Z drugiej części wału najpierw należy zsunąć pierścień ustalający.

czytaj dalej


7. Za pomocą ściągacza do łożysk usuń zużyte łożysko podpory kardana.

 

 

 

8. Nową podporę mocujemy na wale i delikatnie wbijamy młotkiem przy pomocy rury, aż osiądzie na swoim miejscu. Rura musi się opierać na pierścieniu wewnętrznym łożyska.

 

 

 

9. Montujemy pierścień ustalający. Zawsze należy stosować nowe pierścienie.

 

 

 

10. Po zamontowaniu pierścienia osadzamy osłonę przegubu na złącze wielowypustowe na wale kardana.

 

 

 

11. Składamy obie części wału w jedną całość. Jedną część montujemy w imadło i wciskamy do niej drugą zwracając uwagę na to, aby wpusty na wale były dopasowane z wypustami na bieżni wewnętrznej.

 

 

 

12. Przy łączeniu obu części wału należy pamiętać aby nanieść odpowiednią ilość smaru w koszyku przegubu.

 

 

 

13. Zaciskamy osłonę przegubu na wale specjalnym przyrządem. Jest on dostępny w ofercie Tedgum pod nr 01265968. Po zakończeniu należy założyć nowy zacisk na osłonie gumowej przy podporze wału.

Dowiedz się więcej

Poprawna wymiana tulei wahliwej
Poprawna wymiana tulei wahliwej

Polskie drogi są czynnikiem wpływającym na liczbę uszkodzeń elementów zawieszenia pojazdów. Długi okres bezproblemowej jazdy po naprawie można uzyskać tylko wtedy, gdy naprawa jest wykonana poprawnie. Przydatne mogą być wskazówki dotyczące wymiany tulei wahliwej przygotowane przez ekspertów Tedgum. Prawidłowy montaż Elementy metalowo-gumowe lub tuleje wahliwe należy montować wywierając nacisk na zewnętrzną krawędź tulei wahliwej (4) […]

„Postawiliśmy zdecydowanie na jakość” – wywiad z prezesem firmy Tedgum
„Postawiliśmy zdecydowanie na jakość” – wywiad z prezesem firmy Tedgum

Tedgum to polski producent części gumowych i metalowo-gumowych. Firma sukcesywnie poszerza swoją ofertę i zwiększa obroty. Na kilka naszych pytań odpowiedział prezes Tedgum – Tadeusz Wojciechowski. Tedgum oferuje głównie części do samochodów japońskich, amerykańskich oraz do modeli nietypowych. Czy w ten sposób staracie się wypełnić pewną niszę na rynku? Tadeusz Wojciechowski: Tak, jest to jeden […]

Tuleje wahacza do Forda w ofercie Tedgum
Tuleje wahacza do Forda w ofercie Tedgum

Oferta Tedgum poszerzyła się o nowe referencje. Są to tuleje wahacza tylnego wzdłużnego do niektórych samochodów marki Ford, produkowanych po 2006 r. Części do Forda w ofercie Tedgum Nowe tuleje wahacza tylnego wzdłużnego Tedgum są przeznaczone do następujących pojazdów marki Ford: Galaxy Mondeo S-MAX   Pełną listę referencji można zobaczyć na załączonej grafice.

Demontaż tulei belki silnika Renault Trafic
Demontaż tulei belki silnika Renault Trafic

W większości przypadków wymiana tulei metalowo-gumowych w belkach lub wahaczach nie jest skomplikowana. Jednak są sytuacje, gdy z większą uwagą należy przeprowadzić operację wymiany tych elementów, aby przy okazji nie uszkodzić innych podzespołów. Tak jest w przypadku tulei belki silnika do Renault Trafic produkowanego od 2001 roku. Poniżej opisano operację prawidłowego demontażu tulei, jak i […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 31 stycznia 2013, 22:46 2 0

Witam. Obawiam się, że po takiej naprawie wał będzie do wymiany lub do dalszej naprawy. Takie mocowanie wału najczęściej prowadzi do jego odkształcenia i utraty wyważenia co prowadzi do drgań w czasie jazdy. I jeszcze jedno części rozłączane należy oznaczyć aby złożyć je w to samo położenie. Wały najczęściej są wyważane całościowo i złożenie w innym położeniu będzie powodować drgania w czasie jazdy.

Odpowiedz

Anonim, 3 lutego 2013, 2:12 0 0

mozna dac do wywazenia po naprawie, nie widze problemu i tak klient buli :)

Odpowiedz

Anonim, 5 lutego 2013, 16:14 0 -2

A Amerykanie mają dzieloną podporę, która się składa z 2 półpierścieni i można ją zamontować bez wybudowania wału. Proste i nie jest prymitywne.

Odpowiedz

Majki, 27 grudnia 2019, 10:35 0 0

Totalne brednie, jak można złożyć bieżnie łożyska z dwóch elementów ?

Odpowiedz

Anonim, 9 czerwca 2014, 22:43 0 0

zrobimy jak piszą-czekamy na efekt.Pzd

Odpowiedz

Andrzej Halicki, 27 grudnia 2019, 10:42 0 0

Po takiej naprawie wał nadaję się do utylizacji. Byłem właśnie przy takiej naprawie w moim Tiguanie. Efekt: zgięta rura zaraz za podporą, zniszczona osłona metalowa przegubu i podwozie zapierdzielone smarem, brak możliwości wyważenia ze względu na zgniecenia i powstałą krzywiznę wału. Koszty: 360zł podpora, 400zł wymiana, 1250zł drugi wał po regeneracji z roczną gwarancją

Odpowiedz