Poprawna wymiana tulei wahliwej

2 stycznia 2013, 15:52

Polskie drogi są czynnikiem wpływającym na liczbę uszkodzeń elementów zawieszenia pojazdów. Długi okres bezproblemowej jazdy po naprawie można uzyskać tylko wtedy, gdy naprawa jest wykonana poprawnie. Przydatne mogą być wskazówki dotyczące wymiany tulei wahliwej przygotowane przez ekspertów Tedgum.

Prawidłowy montaż

Elementy metalowo-gumowe lub tuleje wahliwe należy montować wywierając nacisk na zewnętrzną krawędź tulei wahliwej (4) odpowiednim przyrządem, korzystając z dopasowanych adapterów, z zachowaniem odpowiednich parametrów wciskania, by połączenie było prawidłowe. Przyrząd musi opierać się tylko na zewnętrznej części tulei wahliwej, co gwarantuje zachowanie właściwości fizycznych elementu.

Nieprawidłowy montaż i jego skutki

Naciskanie siłą prasy na tuleję wewnętrzną tulei wahliwej (1) prowadzi do zmian fizycznych elementu, które powodują jego zniszczenie. Pod wpływem nacisku na element wewnętrzny tulei wahliwej, elementy (A) i (B) oddziaływają na względem siebie w następujący sposób:

Element (B) odgina w elemencie (A) końcówkę (3), jak również końcówka (3) elementu (A) odgina element (B), co prowadzi do luzów w tulei wewnętrznej. Nieprawidłowy nacisk powoduje luz (2) między elementami (A) i (B), co jest niedopuszczalne.

Przestrzeganie powyższych zaleceń gwarantuje, że naprawa przyniesie dobry i długotrwały efekt.

Opublikowane przez: Redakcja
Autor: Grzegorz Jankowski, kierownik działu kontroli jakości.

Dowiedz się więcej

Nowe tuleje do Forda S-MAX w TEDGUM
Nowe tuleje do Forda S-MAX w TEDGUM

Producent Elementów Gumowych i Metalowo-Gumowych wprowadza kolejną nowość w swojej ofercie. Tym razem są to tuleje do samochodów Ford Mondeo, Galaxy, S-MAX. Cały asortyment części dostępny jest na stronie: www.tedgum.pl/sklep.    Poniżej lista nowości: Nr TEDGUM Nazwa Zastosowanie 00222820 Tuleja wahacza przedniego dolnego tylna (L) Ford Mondeo 2001-03-01-> Ford Galaxy 2006-05-01-> Ford S-MAX 2006-05-01-> 00222821 […]

TRW apeluje – sprawdź sprężyny zawieszenia!
TRW apeluje – sprawdź sprężyny zawieszenia!

Podczas zimy ten ważny element układu zawieszenia narażony jest na szybszą korozję pod wpływem sypanej na drogi soli i piasku. Skorodowane sprężyny mogą pęknąć w każdej chwili i bez ostrzeżenia, dlatego TRW zaleca wymianę takich elementów w ramach przedzimowego serwisu lub kontroli pojazdu. Sprężyny śrubowe są niedoceniane, stosunkowo niewiele się o nich mówi, ale stanowią […]

Wymiana podpory na wale Kardana
Wymiana podpory na wale Kardana

Firma Tedgum przygotowała poradnik, jak w prosty i łatwy sposób wymienić podporę na wale kardana, gdy wał jest fabrycznie nierozbieralny. Takie rozwiązanie spotkać można w wielu nowoczesnych samochodach, np. Volkswagenie Touaregu. W wielu przypadkach serwis odmawia wymiany tego konkretnego podzespołu, oferując wymianę całego wału co wiąże się z wysokimi kosztami. Poradnik Tedgum pokazuje jak bez […]

Montaż górnego mocowania amortyzatora w Fordzie Mondeo III
Montaż górnego mocowania amortyzatora w Fordzie Mondeo III

Górne mocowania, zawarte w zestawach naprawczych zawieszenia przeznaczonych do Forda Mondeo III, są oznaczone strzałkami – bardzo istotne jest przestrzeganie ich prawidłowego położenia podczas montażu. Firma SKF zwraca uwagę, że górne mocowania zawarte w zestawach VKDA 35418 i VKDA 35418T powinny być skierowane strzałkami na zewnątrz pojazdu, podczas ich montażu. Tylko taki sposób montażu jest […]

Kager poszerza ofertę sprężyn zawieszenia
Kager poszerza ofertę sprężyn zawieszenia

Gamę ponad 500 referencji sprężyn marki Kager uzupełniło niedawno ponad 40 nowych pozycji. Wśród nich znalazły się części przeznaczone do pojazdów marek Kia, Opel i Renault. Nowe sprężyny Kager to ponad 40 referencji. Wybrane zastosowania: Kia Cee'd (2006-) Opel Vectra C (2002-) Opel Astra H (2004-) Renault Scenic II (2003-)   W ofercie firmy można […]

Wymiana wkładu w kole pasowym
Wymiana wkładu w kole pasowym

Jednym z narażonych na zużycie podzespołów montowanych w większości współczesnych silników, szczególnie wysokoprężnych, jest koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań skrętnych. To rozwiązanie okazało się podatne na uszkodzenia. Wymiana koła pasowego na nowe z reguły jest bardzo droga. Cena samego koła pasowego sięga w zależności od producenta i marki samochodu nawet do kilku tysięcy […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!