Jednym z narażonych na zużycie podzespołów montowanych w większości współczesnych silników, szczególnie wysokoprężnych, jest koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań skrętnych. To rozwiązanie okazało się podatne na uszkodzenia.
Wymiana koła pasowego na nowe z reguły jest bardzo droga. Cena samego koła pasowego sięga w zależności od producenta i marki samochodu nawet do kilku tysięcy złotych. W ofercie Tedgum znajdują się miedzy innymi wkłady kół pasowych, jest to alternatywa dla kompletnych kół pasowych.
1. Przed rozebraniem koła pasowego należy oznaczyć w jednej linii jego wewnętrzną i zewnętrzną część, aby utrzymać ustawienie elementów metalowych względem siebie (wyważenie fabryczne).
2. Następnie należy rozdzielić koło pasowe na dwie części.
3. Z pierwszej części koła pasowego należy usunąć resztki gumy, aż do uzyskania jednolitej metalowej powierzchni.
4. Pierwsza część koła pasowego po toczeniu.
5. Drugą część koła pasowego należy zamocować symetrycznie w uchwycie tokarskim.
6. Z drugiej części koła pasowego również należy usunąć gumę, aż do uzyskania jednolitej metalowej powierzchni.
7. Druga cześć koło pasowego po usunięciu resztek gumy.
8. Następnym krokiem jest złożenie obu części koła pasowego w jedną całość oraz wprasowanie wkładu.
9. Wkład należy wprasować przy pomocy prasy hydraulicznej naciskając równocześnie na zewnętrzną i wewnętrzną tuleję wkładu.
10. Ostatnim etapem montażu jest dociśnięcie tulei wewnętrznej wkładu do pożądanej wysokości h=0 (aby tuleja wewnętrzna wkładu nie wystawała ponad metalowy element wewnętrzny koła pasowego).
11. Proces wyrównania powierzchni tulei wewnętrznej wkładu z wewnętrzną częścią metalową koła pasowego.
12. Po wykonaniu wszystkich powyższych czynności pozostaje pomiar bicia koła. Bicie osiowe A jak i czołowe B jest tolerowane przy odchyłkach ± 0,25 mm.
13. Przed montażem do pojazdu, koło pasowe powinno być wyważone w całości.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 5 marca 2013, 21:17 0 0
lepiej kupic gotowem tyle zabawy a kola pasowe coraz tansze :) mowie o corteco lub sasic
Odpowiedz
Anonim, 6 marca 2013, 20:18 0 0
najtańszych nie polecam najgorszemu wrogowi.Potrafią stukać już po kilku dniach
Odpowiedz
Anonim, 7 marca 2013, 20:19 0 0
mi chodzi o naprawde dobre corteco lub sasic górna półka. tu widzę za dużo roboty. ciekawe ile takie wkłady gumowe wychodzą? co jak koło jest lekko krzywe postrzępione (uszkodzone) :)
Odpowiedz