Wymiana wkładu w kole pasowym

5 marca 2013, 15:48

Jednym z narażonych na zużycie podzespołów montowanych w większości współczesnych silników, szczególnie wysokoprężnych, jest koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań skrętnych. To rozwiązanie okazało się podatne na uszkodzenia.

Wymiana koła pasowego na nowe z reguły jest bardzo droga. Cena samego koła pasowego sięga w zależności od producenta i marki samochodu nawet do kilku tysięcy złotych. W ofercie Tedgum znajdują się miedzy innymi wkłady kół pasowych, jest to alternatywa dla kompletnych kół pasowych.

1. Przed rozebraniem koła pasowego należy oznaczyć w jednej linii jego wewnętrzną i zewnętrzną część, aby utrzymać ustawienie elementów metalowych względem siebie (wyważenie fabryczne).

 

 

 

2. Następnie należy rozdzielić koło pasowe na dwie części.

 

 

 

3. Z pierwszej części koła pasowego należy usunąć resztki gumy, aż do uzyskania jednolitej metalowej powierzchni.

 

 

 

4. Pierwsza część koła pasowego po toczeniu.

 

 

 

 

5. Drugą część koła pasowego należy zamocować symetrycznie w uchwycie tokarskim.

 

 

 

6. Z drugiej części koła pasowego również należy usunąć gumę, aż do uzyskania jednolitej metalowej powierzchni.

 

 

 

7. Druga cześć koło pasowego po usunięciu resztek gumy.

 

 

 

8. Następnym krokiem jest złożenie obu części koła pasowego w jedną całość oraz wprasowanie wkładu.

 

 

 

 

9. Wkład należy wprasować przy pomocy prasy hydraulicznej naciskając równocześnie na zewnętrzną i wewnętrzną tuleję wkładu.

 

 

 

10. Ostatnim etapem montażu jest dociśnięcie tulei wewnętrznej wkładu do pożądanej wysokości h=0 (aby tuleja wewnętrzna wkładu nie wystawała ponad metalowy element wewnętrzny koła pasowego).

 

 

 

11. Proces wyrównania powierzchni tulei wewnętrznej wkładu z wewnętrzną częścią metalową koła pasowego.

 

 

 

12. Po wykonaniu wszystkich powyższych czynności pozostaje pomiar bicia koła. Bicie osiowe A jak i czołowe B jest tolerowane przy odchyłkach ± 0,25 mm.

 

 

 

13. Przed montażem do pojazdu, koło pasowe powinno być wyważone w całości.

Dowiedz się więcej

Poprawna wymiana tulei wahliwej
Poprawna wymiana tulei wahliwej

Polskie drogi są czynnikiem wpływającym na liczbę uszkodzeń elementów zawieszenia pojazdów. Długi okres bezproblemowej jazdy po naprawie można uzyskać tylko wtedy, gdy naprawa jest wykonana poprawnie. Przydatne mogą być wskazówki dotyczące wymiany tulei wahliwej przygotowane przez ekspertów Tedgum. Prawidłowy montaż Elementy metalowo-gumowe lub tuleje wahliwe należy montować wywierając nacisk na zewnętrzną krawędź tulei wahliwej (4) […]

„Postawiliśmy zdecydowanie na jakość” – wywiad z prezesem firmy Tedgum
„Postawiliśmy zdecydowanie na jakość” – wywiad z prezesem firmy Tedgum

Tedgum to polski producent części gumowych i metalowo-gumowych. Firma sukcesywnie poszerza swoją ofertę i zwiększa obroty. Na kilka naszych pytań odpowiedział prezes Tedgum – Tadeusz Wojciechowski. Tedgum oferuje głównie części do samochodów japońskich, amerykańskich oraz do modeli nietypowych. Czy w ten sposób staracie się wypełnić pewną niszę na rynku? Tadeusz Wojciechowski: Tak, jest to jeden […]

Tuleja wahacza do limuzyn VW w ofercie Tedgum
Tuleja wahacza do limuzyn VW w ofercie Tedgum

Tedgum poszerzył swoją ofertę o tuleję wahacza przedniego dolnego, przeznaczoną do niektórych samochodów grupy Volkswagena. Tuleja jest dedykowana do następujących modeli: Audi A6 2.0 -> 5.2, 2004-05-01 -> Audi A7 2.8 -> 4.0, 2010-10-01 -> Audi A8 2.8 -> 6.0, 2002-10-01 -> 2010-07-31 VW Phaeton 3.0 -> 6.0, 2002-04-01 ->   Więcej informacji na temat […]

Demontaż tulei belki silnika Renault Trafic
Demontaż tulei belki silnika Renault Trafic

W większości przypadków wymiana tulei metalowo-gumowych w belkach lub wahaczach nie jest skomplikowana. Jednak są sytuacje, gdy z większą uwagą należy przeprowadzić operację wymiany tych elementów, aby przy okazji nie uszkodzić innych podzespołów. Tak jest w przypadku tulei belki silnika do Renault Trafic produkowanego od 2001 roku. Poniżej opisano operację prawidłowego demontażu tulei, jak i […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 5 marca 2013, 21:17 0 0

lepiej kupic gotowem tyle zabawy a kola pasowe coraz tansze :) mowie o corteco lub sasic

Odpowiedz

Anonim, 6 marca 2013, 20:18 0 0

najtańszych nie polecam najgorszemu wrogowi.Potrafią stukać już po kilku dniach

Odpowiedz

Anonim, 7 marca 2013, 20:19 0 0

mi chodzi o naprawde dobre corteco lub sasic górna półka. tu widzę za dużo roboty. ciekawe ile takie wkłady gumowe wychodzą? co jak koło jest lekko krzywe postrzępione (uszkodzone) :)

Odpowiedz