Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
11.12 Automechanika Shanghai 2024: Jak wyglądają chińskie targi? Relacja. 11.12 Dwóch znanych producentów łączy siły. Celem jest wprowadzenie innowacji w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy. 11.12 Nowe filmy szkoleniowe na kanale YouTube MotoFocus 11.12 Nawet mały warsztat dorobi 120 tys. zł dzięki drobnej zmianie. Przegląd Rynku Motoryzacyjnego. 10.12 Technologia SX Countertrack® – bezpieczeństwo, komfort i trwałość jak w oryginale!

Tłumiki

Zamiennik katalizatora – katalizator uniwersalny kontra katalizator OEM

Katalizator samochodowy to podzespół układu wydechowego, którego zadaniem jest neutralizowanie szkodliwych składników spalin samochodowych. Katalizator zużywa się, a niektóre awarie mogą dramatycznie skrócić czas jego eksploatacji. Co robić, kiedy pojawią się objawy awarii? Kupić nowy katalizator od producenta auta czy też zdecydować się na zamiennik, czyli tak zwany katalizator uniwersalny?

CPA tłumik drgań + REPEXPERT [FILM]

Koła dwumasowe są produkowane w różnych technologiach. Jak zapobiec drganiom, które czasami mogą się w nich pojawić? Zapraszamy na kolejny film, w którym ekspert marki Schaeffler odpowiada na to pytanie.

Filtr cząstek stałych – historia i działanie

Od czasów wprowadzenia pierwszego filtra cząstek stałych do masowo produkowanych samochodów minęły już ponad 22 lata. W tym czasie urządzenie to wzbudzało mieszane uczucia zarówno wśród serwisantów, jak i właścicieli aut. W międzyczasie stało się ono również obowiązkowym elementem wyposażenia samochodów spalinowych. Nie ma więc możliwości zakupu nowego auta z silnikiem diesla, które by go […]

Mandat za zbyt głośny układ wydechowy. Jakie konsekwencje może ponieść kierowca?

Prawidłowo działający układ wydechowy w samochodzie to gwarancja bezpiecznej i komfortowej jazdy w każdych warunkach. Jeżeli jednak słychać niepokojące, głośne dźwięki z rury wydechowej to nie powinno się tego bagatelizować. Szczególną uwagę powinni zwrócić kierowcy swoich pojazdów, ponieważ mogą ich czekać srogie mandaty.

Zawory w silniku spalinowym. Jak wygląda ich budowa i zasada działania?

Projektowanie, produkcja i kontrola zaworów silnikowych otoczone są tajemnicą. Nic w tym dziwnego, ponieważ mimo że zawór to stosunkowo niewielka część, to ma decydujący wpływ na osiągi silnika, a także jego trwałość. Czterosuwowe silniki spalinowe zawsze były wyposażone w zawory, choć ich wygląd, położenie, materiały wykonania i obciążalność zmieniały się na przestrzeni dziesięcioleci. 

Tarcza sprzęgłowa z wahadłowym tłumikiem typu odśrodkowego CPA [FILM]

W zestawach sprzęgła do silników 1.6 CRDi stosowanych w autach Hyundai oraz KIA, firma Luk zmieniła tarcze na typ z wahadełkami. Po jednej stronie tarczy umieszczono tłumiki wahadłowe, a po drugiej stronie zastosowano tłumiki klasyczne ze sprężynkami cylindrycznymi. Firma Schaeffler przygotowała film przedstawiający właściwy kierunek montażu tarczy.

Wolnoobrotowe silniki wysokoprężne. Jakie są rodzaje i ich różnice?

Sprawność energetyczna stała się istotnym tematem na przestrzeni ostatnich 10-20 lat, przede wszystkim w kontekście paliw samochodowych. Silniki spalinowe nie są w stanie przekształcić znacznej części energii zawartej w paliwie w ruch. Niewiele osób jednak wie, że to właśnie najbardziej sprawne pod względem energetycznym silniki spalinowe są spotykane najrzadziej na drogach.

Sprzęgło ciągnione Fiat Ducato – pedał sprzęgła w podłodze [FILM]

Sprzęgło ciągnione w Fiacie Ducato wykorzystuje dosyć mocno wystający tłumik drgań. Po przyłożeniu tarczy do docisku okazuje się, że nie ma miejsca, żeby zmieścić tłumik drgań. Firma Schaeffler pokazuje w swoim filmie instruktażowym jak uzyskań miejsce na tłumik drgań.

Tłumiki to najważniejsze elementy w układzie wydechowym pojazdu spalinowego, które nie są obecne w samochodach elektrycznych. Ich celem jest redukcja hałasu, powstającego podczas pracy silnika. Wymiana i naprawa tłumików to chleb powszedni większości warsztatów. W naturalny sposób elementy te ulegają zużyciu lub uszkodzeniom podczas normalnej eksploatacji samochodów. Najczęściej wymieniany w warsztatach jest tłumik końcowy, ale i tłumik środkowy czy przedni są narażone na zużycie. Wielu kierowców decyduje się zamontować w swoim aucie tłumik sportowy. Więcej o tłumikach w pojazdach przeczytasz w artykułach w tej kategorii.