Demontaż tulei belki silnika Renault Trafic

23 kwietnia 2013, 16:09

W większości przypadków wymiana tulei metalowo-gumowych w belkach lub wahaczach nie jest skomplikowana. Jednak są sytuacje, gdy z większą uwagą należy przeprowadzić operację wymiany tych elementów, aby przy okazji nie uszkodzić innych podzespołów. Tak jest w przypadku tulei belki silnika do Renault Trafic produkowanego od 2001 roku.

Poniżej opisano operację prawidłowego demontażu tulei, jak i nieprawidłowego, co w konsekwencji prowadzi do uszkodzenia gniazda belki silnika. Po nieprawidłowej operacji jest konieczna wymiana całej belki silnika. Aby zadbać o portfele klientów, firma Tedgum zaleca stosowanie się do niżej opisanego procesu.

1. W pierwszym kroku należy użyć środka smarującego połączenia między podkładką a tuleją wewnętrzną.

 

 

 

2. Następnie należy usunąć podkładkę podważając ją z obu stron, uderzając młotkiem w tuleję wewnętrzną.

 

 

 

3. Poprzednie czynności spowodują odłączenie podkładki od tulei wewnętrznej.

 

 

 

4. Pod belkę należy podłożyć tuleję (2). Wyciskamy tuleję wewnętrzną naciskając z odpowiednią siłą na trzpień (1), co spowoduje zerwanie się gumy i jej demontaż.

 

 

 

5. Na zdjęciu widoczna wyprasowana tuleja wewnętrzna z belki.

 

 

 

6. Używając piły do metalu rozcinamy pozostałą gumę oraz tuleję zewnętrzną uważając aby nie uszkodzić gniazda w belce silnika.

 

 

 

7. Aby usunąć tuleję zewnętrzną z gniazda należy spryskać środkiem smarnym miejsce łączenia tulei zewnętrznej z gniazdem.

 

 

 

8. Następnie trzeba przyłożyć śrubokręt do pobijania w miejscu rozciętej tulei zewnętrznej i kilkakrotne uderzyć w niego młotkiem.

 

 

 

9. Na zdjęciu widoczna zdemontowana tuleja z belki silnika.

 

 

Nieprawidłowy proces demontażu:

1. Nie należy wyprasowywać tulei z gniazda belki nie demontując wcześniej podkładki. Spowoduje to uszkodzenie belki, gdyż podkładka opiera się na gnieździe i w efekcie wyprasujemy tuleję razem z gniazdem. Nie będzie możliwości wprasowania nowej, właściwej tulei.

 

 

2. Na zdjęciu widoczna tuleja po niewłaściwym demontażu wraz z elementami gniazda.

Artykuł przygotowany na podstawie materiałów Tedgum

Dowiedz się więcej

Wymiana wkładu w kole pasowym
Wymiana wkładu w kole pasowym

Jednym z narażonych na zużycie podzespołów montowanych w większości współczesnych silników, szczególnie wysokoprężnych, jest koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań skrętnych. To rozwiązanie okazało się podatne na uszkodzenia. Wymiana koła pasowego na nowe z reguły jest bardzo droga. Cena samego koła pasowego sięga w zależności od producenta i marki samochodu nawet do kilku tysięcy […]

Wymiana podpory na wale Kardana
Wymiana podpory na wale Kardana

Firma Tedgum przygotowała poradnik, jak w prosty i łatwy sposób wymienić podporę na wale kardana, gdy wał jest fabrycznie nierozbieralny. Takie rozwiązanie spotkać można w wielu nowoczesnych samochodach, np. Volkswagenie Touaregu. W wielu przypadkach serwis odmawia wymiany tego konkretnego podzespołu, oferując wymianę całego wału co wiąże się z wysokimi kosztami. Poradnik Tedgum pokazuje jak bez […]

Wzmocnione tuleje Tedgum
Wzmocnione tuleje Tedgum

Firma Tedgum posiada w swojej ofercie wzmocnione konstrukcje tulei metalowo-gumowych. Wyróżniają się one znacznie wydłużonym okresem użytkowania. W zawieszeniu każdego pojazdu znajduje się co najmniej kilka części, które muszą zmieniać położenie względem siebie. Przemieszczenia te powinny odbywać sie płynnie i bez luzów, mogących być zródłem stuków. Tuleje metalowo-gumowe nie są trwałe i wiele z zamontowanych […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 23 kwietnia 2013, 20:07 0 0

fajna podpowiedź :-)

Odpowiedz

Anonim, 25 kwietnia 2013, 8:39 0 0

Szkoda że wcześniej tego nie wiedziałem ;-(

Odpowiedz

Anonim, 25 kwietnia 2013, 20:55 0 -1

Info raczej dla domorosłych niedoszłych mechaników. Ten sposób demontażu tulei zawieszenia znany praktycznie od zawsze.

Odpowiedz