W większości przypadków wymiana tulei metalowo-gumowych w belkach lub wahaczach nie jest skomplikowana. Jednak są sytuacje, gdy z większą uwagą należy przeprowadzić operację wymiany tych elementów, aby przy okazji nie uszkodzić innych podzespołów. Tak jest w przypadku tulei belki silnika do Renault Trafic produkowanego od 2001 roku.
Poniżej opisano operację prawidłowego demontażu tulei, jak i nieprawidłowego, co w konsekwencji prowadzi do uszkodzenia gniazda belki silnika. Po nieprawidłowej operacji jest konieczna wymiana całej belki silnika. Aby zadbać o portfele klientów, firma Tedgum zaleca stosowanie się do niżej opisanego procesu.
1. W pierwszym kroku należy użyć środka smarującego połączenia między podkładką a tuleją wewnętrzną.
2. Następnie należy usunąć podkładkę podważając ją z obu stron, uderzając młotkiem w tuleję wewnętrzną.
3. Poprzednie czynności spowodują odłączenie podkładki od tulei wewnętrznej.
4. Pod belkę należy podłożyć tuleję (2). Wyciskamy tuleję wewnętrzną naciskając z odpowiednią siłą na trzpień (1), co spowoduje zerwanie się gumy i jej demontaż.
5. Na zdjęciu widoczna wyprasowana tuleja wewnętrzna z belki.
6. Używając piły do metalu rozcinamy pozostałą gumę oraz tuleję zewnętrzną uważając aby nie uszkodzić gniazda w belce silnika.
7. Aby usunąć tuleję zewnętrzną z gniazda należy spryskać środkiem smarnym miejsce łączenia tulei zewnętrznej z gniazdem.
8. Następnie trzeba przyłożyć śrubokręt do pobijania w miejscu rozciętej tulei zewnętrznej i kilkakrotne uderzyć w niego młotkiem.
9. Na zdjęciu widoczna zdemontowana tuleja z belki silnika.
Nieprawidłowy proces demontażu:
1. Nie należy wyprasowywać tulei z gniazda belki nie demontując wcześniej podkładki. Spowoduje to uszkodzenie belki, gdyż podkładka opiera się na gnieździe i w efekcie wyprasujemy tuleję razem z gniazdem. Nie będzie możliwości wprasowania nowej, właściwej tulei.
2. Na zdjęciu widoczna tuleja po niewłaściwym demontażu wraz z elementami gniazda.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 23 kwietnia 2013, 20:07 0 0
fajna podpowiedź :-)
Odpowiedz
Anonim, 25 kwietnia 2013, 8:39 0 0
Szkoda że wcześniej tego nie wiedziałem ;-(
Odpowiedz
Anonim, 25 kwietnia 2013, 20:55 0 0
Info raczej dla domorosłych niedoszłych mechaników. Ten sposób demontażu tulei zawieszenia znany praktycznie od zawsze.
Odpowiedz