Menu

Układ zawieszenia

Konwersja zawieszenia z pneumatycznego na tradycyjne. Dlaczego niektórzy kierowcy się na to decydują?

Liczba pojazdów wyposażonych w zawieszenie pneumatyczne stale rośnie głównie ze względu na jego bezsprzeczne zalety jeśli chodzi o poprawę bezpieczeństwa, stabilności i komfortu prowadzenia. Niektórzy kierowcy wolą jednak zamienić zawieszenie powietrzne na standardowe oparte o sprężyny stalowe. Dlaczego tak się dzieje? W poniższym artykule przedstawiono argumenty za i przeciw takiemu rozwiązaniu.

Naprawy układu kierowniczego i zawieszenia ze schematami 3D

Schematy 3D MOOG układów kierowniczych i zawieszeń dostępne są teraz także za pomocą wyszukiwarki części MOOG, Driv e-cat i katalogu TecDoc. Baza jest stale aktualizowana i poszerza się o kolejne modele samochodów oraz o nowe referencje.

Elektronicznie regulowane amortyzatory OE dla Grupy Volkswagen

Elektronicznie regulowane amortyzatory KYB DCC Pro (Dynamics Chassis Control Pro) zostały zastosowane przez Grupę Volkswagena na pierwszy montaż w nowych modelach VW Tiguan i Passat Variant oraz Skoda Superb i Kodiaq. Wprowadzenie tych modeli do sprzedaży zaplanowano na pierwszy kwartał 2024 roku.

Do oferty Arnott Europe dołączyły kolumny pneumatyczne i czujniki poziomu

Arnott Europe poszerza ofertę części zamiennych do zawieszeń pneumatycznych o dwanaście nowych referencji. Nowości w programie to kolumny pneumatyczne do samochodów Mercedes klasy C z lat 2015-2022 oraz dziesięć czujników poziomu do różnych modeli pojazdów.

Uszkodzone łożysko kolumny amortyzatora – nie bagatelizuj tego problemu!

Łożyska kolumny McPhersonaą mogą wydawać się niepozorne, ale mają ogromny wpływ na zachowanie samochodu podczas jazdy. W znacznym stopniu odpowiadają za bezpieczeństwo prowadzenia – mają decydujący wpływ na zachowanie pojazdu podczas kierowania. Akademia BILSTEIN zaleca zatem regularne oględziny tych elementów.

Monroe® oficjalnym dostawcą inteligentnego zawieszenia do McLaren Automotive

Brytyjski producent luksusowych super- i hipersamochodów McLaren Automotive oraz producent części Tenneco ogłosili, że Monroe® został oficjalnym dostawcą inteligentnego zawieszenia (Monroe® Intelligent Suspension) dla gamy samochodów drogowych McLaren.

Czy warto kupić luksusowe auto powypadkowe z karoserią z aluminium? Co sądzi o tym ekspert?

Wielu Polaków marzy o luksusowej limuzynie, jednak nie stać ich na auto w dobrym stanie technicznym. W takiej sytuacji nabywcy zaczynają interesować się mniej lub bardziej uszkodzonymi limuzynami. Niestety, kierowcy nie zawsze wiedzą, że naprawa luksusowego auta z karoserią wykonaną z aluminium, może być niemożliwa. Porozmawiamy o tym z ekspertem z profesjonalnego warsztatu.

Układ zawieszenia to zbiorcza nazwa elementów, odpowiedzialnych za przenoszenie i tłumienie sił powstających podczas pracy kół. Dzięki niemu duża część drgań nie zostaje przeniesiona na nadwozie, co zwiększa komfort jazdy, stabilność pojazdu i jego sterowność. Budowa układu zawieszenia pojazdu ewoluuje od wielu lat. Obecnie jest to dość skomplikowany system, zawierający wiele elementów, które mogą ulec usterkom, dając różnego typu objawy. Regularna kontrola układu zawieszenia to jedno z ważniejszych zadań warsztatów samochodowych. Więcej na temat tego układu oraz jego elementów, przeczytacie w tej kategorii.